További Showbiz cikkek
Szpojler
Aki nem akar hónapokig morfondírozni, hogy Rachel vajon a biztos párkapcsolatot választja, vagy jelentkezik egy kis embercsempész hajóra kormányosnak, Ross pedig a saját neménél találja-e meg a biztonságot, vagy nem, az Indexnek köszönhetően most megismerkedhet a tényekkel. Ha nem akar ismerkedni, kérjük ugorjon pár sorral lejjebb, a Negyvenmillió rajongó közcímre.
A Magyarországon az év vége felé műsorra kerülő befejező részben Rachel végül mégsem a párizsi állást, hanem meglepő módon gyermekének apját választja.
A happy end persze számtalan humoros jelenet után, egy repülőtérig tartó autósüldözést követően bontakozik ki. Bár Rachel barátja könyörögése ellenére is felszáll a gépre, végül minden rendeződik: Ross elszontyolodva hazatér, ahol Rachel üzenetrögzítőre rögzített üzenete várja. Hamarosan pedig az almaképű lány is megjelenik, hogy az ajtóban állva bejelentse: "Leszálltam a gépről".
Az ezt követően performált csók hivatott közölni a nézőkkel, hogy a pár örökre együtt marad.
Ikrek
A sorozat másik párjának sorsa sem fordul kelet-európai, kisrealista drámába. A gyermek örökbefogadására készülő Monica és Chandler számára ugyanis csak a kórházban derül ki, hogy a béranya rögtön egy ikerpárral - nyilván egy fiúval és egy lánnyal - ajándékozza meg őket. Jól időzített reklámfogásként a Monicát alakító Courteney Cox a valóságban is éppen gyermekáldás elé néz.
Az utolsó jelenetben Monica és Chandler összecsomagolnak, hogy egy barátságos, külvárosi házba költözzenek. Mielőtt Joey is elutazna, hogy Los Angeledben kezdjen új életet, a barátok kulcsaikat ünnepélyesen a kredencen hagyva egy utolsó közös kávézásra indulnak.
Negyvenmillió rajongó
Az utolsó nagy kávézást a filmet vetítő NBC becslése szerint 40-50 millióan nézték meg. A New York-i Times Square-en elhelyezett hatalmas kivetítőn háromezren követték a révbe érkező párok kalandjait.
A Jóbarátok fináléja ezzel az amerikaifutball-döntő, a Super Bowl után az év második legnézettebb tv-műsora lett. A Janet Jackson különszáma révén nagy médiavisszhangot kapott eseményt ugyanis közel 90 millióan látták.
A felfokozott érdeklődés természetesen a reklámárakon is érezhető volt. Az egyórás finálé ideje alatt kétmillió dollárba került egy félperces reklámhely. Érthető, hogy több reklámot egyenesen erre az alkalomra készítettek.
Bérharc
Az sorozat 1994-es indulása óra folyamatos siker. A kritikusok a jól megírt párbeszédekért és az eltalált karakterekért lelkesedtek. A közönséget azonban minden bizonnyal a szereplők közti szoros kapcsolat fogta meg. A New York Times pszichologizáló cikke szerint a Jóbarátok sokak számára a valódi családot pótolta.
A szereplők a hírek szerint nem csak a képernyőn voltak barátok. A befejező rész után mindnyájan megjelentek Jay Leno show-jában, ahol kapcsolatuk erejét bizonyítandó elmondták: Rosst alakító Schwimmer javaslatára együtt harcoltak a műsor növekvő sikerét követő, magasabb gázsiért.
"Ugyanazt a munkát végeztük, végül is hat főszereplő volt. Úgy gondoltam, mindnyájunknak illő lenne ugyanannyi pénzt fizetni" - vallott az esetről cserkészes lendülettel Schwimmer.
A bérharcnak köszönhetően a Jóbarátok főszereplői a végén már egymillió dollárról írhattak számlát minden egyes epizódot követően.
A műsorban szó volt még a jövő filmterveiről, amelyek közül Joey-t alakító Matt LeBlanc tervezett show-ja lesz talán a legkellemetlenebb. Meg nem erősített hírek szerint előfordulhat, hogy a műsort maga David Schwimmer rendezi majd.
Frizura és mosoly
Tudnivaló, hogy nem a Jóbarátoké volt minden idők legnézettebb utolsó epizódja. A M.A.S.H.-t 1983-ban 105 millióan, a Cheers utolsó részét 1993-ban 80,4 millióan, a Seinfeld 1998-as befejezését pedig 76,2 millióan nézték.
Ennek ellenére a sorozat popkulturális hatása megkérdőjelezhetetlen. A rajongók nem csak a poénokat idézik, de megfigyelhető a Rachel-frizura és a bugyuta Ross-mosoly terjedése is.