A koncertet akkor óriási várakozás előzte meg, a budapesti partiéletben egyedülálló módon már két héttel az esemény előtt elkeltek a jegyek, ráadásul a fellépés sajtóvisszhangja is jó volt, még mi, az Index is az utóbbi évek legemlékezetesebb elektronikus zenei eseményének tituláltuk hirtelen felindulásunkban.
A zene szamurája
A 42 éves tokiói születésű Hideaki Ishii-t, azaz DJ Krush-t sok elektronikus zenei szakíró a világ legjobb lemezlovasaként emlegeti. Ezt leginkább sokoldalúságával érdemelhette ki, hiszen mindegy hogy dzsesszről, reggae-ről, tradicionális japán zenéről, szimfonikus hangzásról vagy koszos hiphop ütemekről van szó, minden műfajjal mesterien bánik.
Krush a kilencvenes évek közepére már nemcsak szülővárosában, Tokióban, de az egész világon is ismert lett Strictly, Turntablized, és Meiso című albumainak.
A meiso egyébiránt japánul vándorlást, kóborlást jelent, és Krush nem véletlenül választotta lemeze címéül ezt a kifejezést, hiszen önmeghatározása szerint zenéje átlépi a stílusok határait, és messze túlmutat a megszokott amerikai hip hop hangzáson.
Krushtól az elektronikus dzsessz sem áll távol, dolgozott Herbie Hancock-kal annak új albumán (Future 2 Future), s szerepelt több, Miles Davis nevével fémjelzett produkciókban.
Krush ritkán látogat Európába, de szerdán az a38 állóhajón mutatja be nemrégiben megjelent Jaku című lemezét.
DJ Krush előtt, és az azt követő órákban a magyar underground dzsessz és hiphop népszerű lemezlovasai játszanak. Az estét a Jazz Turbulence zenei világát képviselő Suhaid indítja a szaxofonos Vázsonyi Jánossal, a japán DJ után pedig Cadik (Allsoundz), a trombitás Dodi és DJ Mango (Gimmeshot) zenélnek.