Rennie Pilgrem - újiskolás pionír

2002.06.21. 13:22
Breakbeat-országban sokan élnek, akik egyrészről kiadót vezetnek, másrészről producerkednek, harmadrészt DJ-k, de olyanok, akik ott voltak közvetlenül a stílus megszületésekor, és azóta is ott sertepertélnek közvetelnül a tűz körül, már kevesebben. Ám ha azt is elárulom, hogy Rennie Pilgremről lesz most szó, akkor egyrészről elcsesztem az egész bevezetőt, másrészről meg Rennie Pilgrem kiadót vezet, producerkedik, DJ-zik, és mindemellett ott volt a stílus megszületésekor, és azóta is ott sertepertél, közvetlenül a tűz körül...
A most közel negyven éves Rennie Pilgrem a nyolcvanas évek végén mint house/hardcore DJ tűnt fel, és ért el szórványos sikereket, mikor az egyik buli alkalmával összehaverkodott DJ Ellis Dee-vel, aki felkérte, játsszon az akkoriban menőnek számító klubban, a Dungeons-ban.

rennie pilgremR. az ajánlatra rábólintott, bevállalta a rezidenciát, és - vendéglátósan mondva - meglepően jól ment a szekér, mivel hetente több százan bugiztak a bulijain, mindemellett megemlítendő, hogy ekkoriban kapott rá a house, a hip-hop és dub összekeverésére. Majd az Ellis-szel és még két bulizós sráccal, Nick Scott-tal és Richard Thake-kel közösen megalkották a Rhythm Section élő kütyü-tekergetős produkciót, amely a fent említett stílusokat keverte ütős egyveleggé.

A sok potitekergetésnek az 1990-ben megjelenő Check-out The Bass EP lett az eredménye, melynek közvetlen hatása az akkortájt igen népszerű World Trance, Fantasia és a Universe nevű trance formációkkal való közös fellépés. A soron következő korong, az 1991-ben kiadott Comin' On Strong EP váratlanul igen sok rajongót késztetett vásárlásra (15000 példány), és gyakorlatilag ennek az EP-nek a hatására R. igen népszerűvé vált (mondanom sem kell, hogy föld alatti körökben). Aztán újra live-act-elések jöttek.

A következő évben aztán (1992-ben) a fehércímkés bakeliten megjelenő drum and bass remixfelvétel szólt nagyot, amely az oldszkul dzsungelista Dillinga Cocaine számából készült. Eztán a szokásos DJ-zés és live act-elés mellett, 1993-ban főhősünk létrehozza, elnézést, de a mai napig a stílus mekkájának tartott Thursday Club Recordings-ot.

TCRMajd, mint ki jól végezte dolgát DJ-zgetni "átnéz" Amerikába, egészen pontosan Floridába, hogy ott jól felfedezze magának a floridai breakbeat szcénát, ahol későbbi stílusát igencsak befolyásoló hatások érik; bejön a képbe az elektró, az acid, a funk. 1993-ban, így már TCR label (www.tcr.uk.com) alatt jelenik meg a New Electro Sound Of London 1-2, a Silicon Valley Def Stars és a Rainmakers egy-egy korongja.

Végre 1995! Megelenik az elektronikus zene evergreen-jébe tartozó A Place Called Acid száma, ami kábé akkora jelentőséggel bírt, mint mondjuk a tesó műfaj Brown Paper Bag-je. 1996 folyamatos DJ-zéssel, és kiadó + karrierépítéssel telik (Thunderdrome, ugyebár)

1997-ben aztán újabb kollaboráció, most William South-szal, és új formáció a képben: a Philadelphia Bluntz. Ezen a néven gyorsan és csendben megjelentettek két lemezt, amelyek közül a kritikusszakma talán az elektró határát súroló Blunted at Birth-szel foglalkozott többet (a másik, sokkal inkább bugyborékoló lemez egyébként a The Last Picture Show). 1998 ismét a producerkedés és a lemezpörgetés éve.

Selected Werks

De 1999-cel már többet kell foglalkozunk, mivel ebben az évben Adam Freelanddel és Tayo-val közösen beindítják a londoni Friction nevű parti-estet, és ezt az eseményt tekintjük hivatalosan a breakbeat 0 műfajkövének, ha szabad a képzavar. 1999 végén még kijön az Explicit Beats is, a break-történelem oktatáshoz nélkülözhetetlen kompiláció . Majd 2000 szeptemberére megjelenik R. első önálló nagylemeze, Selected Werks címmel, amelyen 6 év összeválogatott munkája található.

Az albumot mind a "szakma", mind a közönség lelkesen fogadja.

2001 ismét aktív igehirdetéssel telik (50. TCR megjelenés), közben persze felvételek itt (Whole 9 Yards, City Of Angels), felvételek ott (Chrysalis/EMI, Mob, China Records), kollaboráció Arthur Bakerrel (Like No Other, Hey Funky People), a csodacsatár BLIM-mel (a buliszimbólum Eskimo) és persze a break-tech-house-ban utazó Meat Katie-vel (Rubba és az Atmosphere).

2002

HUM FlyerPedig csak most kezdődnek a dolgok: a szokásos izom-DJ-zés mellett a kvázi beharangozó BLIM-es Modernizm után megjelent a Tribalizm, amely a főnök által mutatott break-irányt próbálja meg körbejárni (szum: a tribal keverése breakkel) plusz a Londonban tartozkodóknak egy jó hír: a hamarosan hazánkba látogató Meat Katie-vel közösen 2 hetenként csütörtökön klubestet indított Hum néven. És végül az utolsó plusz: Rennie Pilgrem 2002. június 22-én Magyarországon is megmutatja a frankót. Előre is köszönjük!