Gál
8 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Lopott halálmetállal reklámoz a Burger King?

2005.08.23. 20:35
A Slipknot szerint a gyorsétteremlánc ellopta minden szellemi termékét. Félelmetes maszkok, rántott csirkecsíkok és hullarészeg gruppik a Burger King új kampányában. Az őszintén zenélő zenekar meg persze pénzt akar.

A maszkos-üvöltveszenvedős tinimetál sztárcsapata, a Slipknot jogi lépéseket fontolgat a Burger Kinggel szemben, mivel szerintük egyáltalán nem vicces, ahogy a gyorsétteremlánc új reklámjában őket parodizálják.

A Burger King új sült csirkefalatkáit egy Coq Roq nevű bandával hirdeti, akik csirkemaszkban bohóckodnak a színpadon, és az amerikai tévécsatornákon sugárzott kamu turnévideók tanúsága szerint sült csirkecsíkokkal, meg nagy adag hasábburgonyával ütik ki magukat esténként a hotelszobában fél tucat gruppi társaságában.

Lopott falatkák

A Slipknot szerint azonban a Burger King egyszerűen ellopta hosszú évek alatt kialakított imidzsüket.

"A zenekari maszkok és a számok stílusa is nagyon hasonlít a Slipknotra, ezért jogi lépéseket fontolgatunk az ügyben" - nyilatkozta az Angliában megjelenő Daily Starnak a zenekar szóvivője, aki szerint az általuk felkért ügyvédek most vizsgálják, hogy milyen jogi eszközökkel lehetne rávenni a Burger Kinget, hogy szakítsa félbe a reklámkampányt.

A Slipknotot egyébként a szóvivő állítása szerint felkérte a Burger King, hogy vegyenek részt a kampányban, de ők nemet mondtak, mivel szerintük rossz fényt vetne rájuk, ha a zenekar nevét egy multinacionális cég reklámhadjáratával kapcsolatban emlegetnék.

#Coq Roq
Csirkemaszkok, keménykedés, reklámmetál

A szóvivő azt azonban sietett leszögezni, hogy a Slipknot most már nem utasítaná el, ha a Burger King nagy összegű kártérítés formájában kérne bocsánatot a reklámkampány miatt.

Marilyn Manson is

"Ez csak egy paródia, ráadásul egyáltalán nem a Slipknotot figurázzuk ki, hanem az egész rockipart" - nyilatkozta a vádakra reagálva a Burger King szóvivője, aki azért annyit elismert, hogy a reklámfilmben több tucat klippre, utalnak. Többek közt a Marilyn Manson és a Kiss videóit is kifigurázza a sült csirkecsíkokat reklámozó kisfilm, ezért a Burger King nem érti, hogy miért pont a Slipknot tiltakozik ilyen hevesen.

A kanadai Chart Attack elnevezésű zenei portál szakértője az üggyel kapcsolatban megemlíti, hogy ha Slipknot végül pert nyer, a Burger King által fizetendő kártérítést azonnal át is utalhatnák a Gwarnak, hiszen a Splipknot ettől a kilencvenes években népszerű zenekartól lopta az imidzsét és színpadi megjelenésének legapróbb részleteit is.

Az amerikai marketingiparral foglalkozó blogokon pedig eközben azt találgatják, hogy nem egy jól kivitelezett médiahackkel állunk-e szemben, amiben a Burger King és a Slipknot összefogott, hogy egymást szapulva reklámozzák saját magukat.