Szuperfesztiválozók tartják el a fesztiválokat

2016.08.09. 07:38

Tapasztalt fesztiválozók keménymagja tartja el a fesztiválpiacot az Egyesült Királyságban, írja a BBC az Eventbrite friss kutatására hivatkozva, amely során több mint ötszáz olyan ember fogyasztási szokásait vizsgálták, akik az elmúlt egy év során legalább egy fesztiválon szórakoztak.

A szuperfesztiválozók egy szezon alatt akár négy vagy annál is több fesztiválon vesznek részt, és évente átlagosan 581 fontot, azaz több mint kétszázezer forintot, költenek belépőkre. Egy-egy bulira gyakran többet is áldoznak, mint a többi látogató: zömében közülük kerülnek ki azok, akik VIP-karszalagokra vagy felsőbb kategóriás kempingre költik a pénzüket.

A keményvonalas fesztiválozók a kutatás szerint nemcsak a zenés élményeikre, hanem úgy általában a zenére is több pénzt szánnak, gyakrabban költenek például cédékre és albumletöltésekre, mint a többiek. Szerepük azonban nemcsak a fentiek miatt fontos, hanem mert gyakran ajánlanak zenéket vagy zenés eseményeket az ismerőseiknek, amivel másokat is fogyasztásra sarkallnak.

A szuperfesztiválozók a fesztivállátogató közönség mintegy 28 százalékát teszik ki, és több mint a felük (54 százalékuk) nyilatkozott úgy, hogy akár egyedül is hajlandóak részt venni valamelyik rendezvényen, amihez valószínűleg az is hozzájárult, hogy a jelentős többségük férfi. Rendezvényenként egyébként átlagosan 45 fonttal (kb. 16 ezer forinttal) költenek többet, mint a mérsékeltebb fesztivállátogatók. Egy friss magyar kutatás szerint a hazai fesztiválozók napi 7-11 ezer forintot költenek a belépő árán felül. 

Csak tavaly több mint száz fesztivált bonyolítottak le a szervezők az Egyesült Királyságban, ahol – egy másik kutatás szerint – évente mintegy 3,7 millió ember keresi fel ezeket a rendezvényeket, ami közel negyvenezer ember számára biztosít teljes munkaidős állást.

Ne maradjon le semmiről!