Hogyan maradhatsz mindörökre tini-punk hercegnő?

2022.03.24. 07:45

Avril Lavigne Love Sux című új lemezének borítóján léggömböket szorongat, de a képet megvágták, így nem tudjuk, hogy a lufikon vannak-e lábszárcsontos rózsaszín szívecskék vagy sem.

Az viszont biztos, hogy a már 37 éves, egykori rágógumi-punk énekesnő kiadta a jelszót:

arccal a 2000-es évek eleji pop-punk felé!

És ami meglepő: ez jól áll neki, pedig ebben az életkorban a nők már a Kréta rendszerben azt nézik meg, hogy hányast kapott a témazárón a gyerekük, és nem arról énekelnek, hogy a föcitanár olyan furcsán nézett az osztálykiránduláson, és hogy minden olyan complicated, woah-oh-ohs!

Úgy tűnik, a nosztalgia algoritmusa most a kétezres évek eleji power-popos, emo-punkos hangulatokat dobta fel, és ez nagyon bejön a TikTok-tiniknek is, így aztán Avril Lavigne 37 évesen még utoljára magára öltheti a mangás pop-punk dresszt.

Nem kellett volna szemétkedni

Már csak azért is, mert a 2019-es Head Above Water nem volt különösebben sikeres, a Kelly Clarkson-féle balladai homály nem állt jól neki, így aztán újra elővette a nyakkendőt, a szemceruzát és a vámpírfogas uzsonnás táskát. És hogy mi van ebben a rózsaszín uzsis táskában? Nos, epres rágóval összeragasztott pop-punk, ami lehetne éppen szánalmas is, de a Love Sux a maga kategóriájában egy jól sikerült retró album, amin még Machine Gun Kelly kollaborációja sem tűnik annyira cikinek.

Love Sux olyan, mint egy Blink 182 album, ami nem is csoda, az anyag társproducere a blinkes Travis Barker volt. A Cannonball című hiperaktív nyitódal megidézi a Bad Religiont, míg a Bite Me-ből megtudjuk, hogy nem kellett volna szemétkedni egy olyan nővel, mint amilyen Avril.

A lemez lehetne a pop-punk nosztalgiáját idéző, képzeletbeli szakítós film soundtrackje is, amiben a rövid futamidejű pörgős dalok ismét megmutatják, hogy a gördeszkázás akkor menő, ha nem könyökvédőt használunk, hanem apu nyakkendőjét. A lemezen ugyanakkor nincsenek olyan félcsövet is megrepesztő skate-slágerek, mint amilyen a kétezres évek elején volt a Sk8er Boi vagy a Complicated.

Love Sux Travis Barker (Blink-182) kiadójánál jelent meg, és az együttműködést leginkább az All I Wanted című szám pecsételi meg, amelyben Avril a Blink énekesével, Mark Hoppusszal duettezik. De a pörgős pop-punk himnuszt játszhatta volna a Good Charlotte vagy a New Found Glory is. A dal és a lemez egésze is remekül hozza a 2000-es évek eleji pláza-punk sztenderdet.

Időzített fekete lufi

És igen, vannak lányok, akiknek csak a rocksztárok jönnek be, és Avril is ilyen. A 2011-es Goodbye Lullaby dalban mondta el Avril válását volt férjétől, a Sum 41 énekesétől, Deryck Whibley-től, most a Blink 182-es csapat szorgoskodott körülötte, és nyilván felszabadító volt megidézni a plázák tetoválószalonjaiban megélt nagy időket azok után, hogy Avril elvált a következő férjétől, a Nickelback frontemberétől, Chad Kroegertől is.

Amikor a Covid-járvány előtt megjelent a keresztény-rockkal is összekacsintó Head Above Water, sokan azt hitték, hogy már nem kapják vissza a Lyme-kórból gyógyuló pop-punk hercegnőjüket. De Avril visszatért, és azt nyilatkozta a Billboardnak:

Egy pop-punk lemezt akarok készíteni, egy igazi rock and roll albumot. Nem akarok zongorázni, nem akarok balladákat, csak rockot.

Nos, ez össze is jött. A kérdés csak az, hogy a fekete lufik, az összetetovált nyakú, negyvenkilós celeb-punkok állnak-e jobban neki, vagy a hófehér zongora. Nos, nem tudjuk. A Cannonballban azt énekli, hogy olyan, mint egy időzített bomba, ami mindjárt felrobban. Hogy a lemez durran-e akkorát, mint egy időzített bomba, vagy csak akkorát pukkan, mint borítón látható fekete lufi? Nos, a kérdést az dönti el, hogy kinek mi a punk. A Sex Pistols, a The Clash, a Ramones, vagy éppen a Sum 41 és Avril Lavigne.

Avril Lavigne: Love Sux

Sony / DTA, 34 perc, 12 szám