Miért nem hívják inkább a Michael Jacksont?

2009.08.15. 21:40 Módosítva: 2009-08-15 21:40:32
120 hozzászólás

Egy jól eltalált koncepció és egy jól rögtönző színész kellett az idei szigetes reklámarchoz. A fellépőket fikázó figurát alakító Janklovics Pétertől többen megkérdezték már, ő tényleg olyan-e, mint a reklámban. Pedig a 32 éves színész jobban nem is különbözhetne a nagypofájú reklámszereplőtől. Arról is beszélt, hogyan maradt ki a reklámból a talán legjobban sikerült jelenet.

"Néhány hete vettem észre, hogy megnéznek az utcán. Egyből gondoltam, hogy lehúzódott a sliccem vagy valami más baj van. Aztán leesett, hogy felismertek. Pedig azt hittem, hogy nem fognak, mert a reklámban teljesen más a hajam, meg egyébként is máshogyan nézek ki. De sajnos mégsem" - mondta a hirtelen jött népszerűségről az idei Sziget antireklámarca, Janklovics Péter. A színész, aki az autón ülő és a Sziget-fellépőket fikázó, nagypofájú lúzert alakítja. "Már kezd is sok lenni a népszerűségből, az interjúkból. De ha vége lesz a Szigetnek, úgysem lesz ez már érdekes."

Névjegy

Janklovics Péter 1977-ben született és Budapesten nőtt fel. Színészetet a Gór Nagy Mária Színitanodában tanult. 1999-es végzése után a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színházba került, majd 2004 óta a székesfehérvári Vörösmarty Mihály Színház tagja.

A székesfehérvári Vörösmarty Színházban játszó Janklovicsnak nemcsak a népszerűség, hanem maga a felkérés is egészen váratlanul és hirtelen jött.

"A reklám rendezője egyik nap délelőtt 11-kor felhívott, hogy 12-kor találkozzunk a gyártásvezetője lakásán. De mindenképp, mert próbafelvételt akar velem csinálni, amit kettőre már vinne is a szigeteseknek. Öt évvel ezelőtt dolgoztam együtt Herz Péterrel, de abból a munkából végül nem lett semmi. Amikor az idei Sziget-reklám hosszú castingja után sem neki, sem a szigeteseknek nem tetszett senki a látottak közül, egyszercsak eszébe jutottam."

Fotó: Nagy Attila

A gyártásvezető lakásán aztán egy fehér lepedőt raktak az egyik ajtóra és megkezdődött a próbafelvétel egy "ezerháromszáz forintos" kamerával. A koncepció annyi volt, hogy szidja erősen a Szigetet, ahogy csak belefér. Már ekkor bevetette a technózenés tuctucozást, amiről kiderült, ez fogta meg a legjobban a megrendelőt. Az elképzelt fugurát tehát eltalálta, de azt kérték tőle, legyen még erősebb. A koncepció megvolt, tartalommal azonban neki kellett megtöltenie, amiből adódtak még kisebb bonyoldalmak.

"A forgatáson is azt mondták, húzzam le minél jobban a Szigetet, de ne káromkodjak és kifejezetten kerüljem azt az általános véleményt, hogy ott mindenki egy hétig a saját szarában fetreng berúgva, betépve. Erre kicsit ideges lettem, hogy akkor mégis mit mondjak, miért nem megyek oda? Mert nem tetszetős? Erre mindenki belelkesült, hogy ez jó lesz, jó lesz,"

Voltak megadott mondatok, amelyeket a megrendelő kért, hogy hangozzanak el, de improvizálnia is kellett. Az első reklám egyik legkedveltebb fordulatát, "Nem fogok dárrenbészre dudorogni!" - azonban nagy sajnálatára nem ő, hanem az ügynökség találta ki. A koncepció, a figura és a rögtönzés egyvelege aztán olyan jól sikerült, hogy a reklám folytatását már sokkal inkább ráépítették.

"Ott már sokkal szabadabban alakíthattam a karaktert, abban már sokkal inkább benne vagyok. Annyi volt a kérés, hogy osszam a fellépőket és ezt minél rosszabb angol kiejtéssel tegyem."

A tévében látható szpotokon kívül készültek hosszabb változatok is, illetve a csak az internetre felkerült Zeneakadémia-sorozat, és ezekben Janklovics zeneutánzós bravúrjai színezik a fellépők fikázását. A Prodidzsájról a Firestarter című szám ugrott be neki, amit kizárólag halandzsával énekelt el. Az egyik nekifutásra véletlenül helyesen ejtette ki az első szavakat, ezért rögtön leállította a felvételt. Az egyik legjobban sikerült paródia azonban soha sem mehetett adásba.

"A második film eredetileg úgy végződött volna, hogy azt mondom: 'Miért nem hívják el inkább a Michael Jacksont? Úgy is most akar visszatérni.' Elő is adtam a Badet, mindenki fetrengett a röhögéstől és szerintem is nagyon jól sikerült. Aztán már az utómunkálatoknál tartott a film, amikor egyik hajnalban ültem az autóban és a rádió bemondta, hogy meghalt Jackson."

janklovics peter 4

A karakter nem volt ismeretlen számára, még az ismerősei között is van olyan ember, aki ha külsőben nem is, de szövegében hasonlít rá. A figurának elvileg nincs neve, ő azonban elnevezte Lacinak. Egy színész esetében alapvető, hogy elválik a saját és az általa alakított karakter személyisége, mégis voltak tévénézők, újságírók, akik azt kérdezték, ő tényleg olyan-e, mint a reklámban. Egy ideje már hallgatva, figyelve Janklovicsot egyértelmű, ő és Laci nem különbözhetnének jobban. Sőt, a lúzer arckifejezései is alig köszönnek vissza a színész mimikájában.

"Egyébként ezek a zenék, utánzások már évekkel ezelőtt megvoltak, most csak elő kellett húzni őket. A Fatboy Slimnél ugye ezt a szabószilivis verziót vettem elő. Régóta ökörködünk azon haverokkal, hogy emberek miket képesek belehallani a szövegekbe. Vagy ott van a Doobie Brothers-szám, ami nemcsak a karakter szerint, hanem szerintem is jó. Ha a színházban zenés darabot próbálunk, a mikroportok beállításakor vagy ezt vagy a Vanilla Ice-tól az Ice, ice babyt szoktam énekelni. A zenék amúgy is nagyon megmaradnak bennem, az Ice, ice babyről még azt is tudom, hogy négy hangfalnál melyikből mi hallatszik."

A 32 éves Janklovics nem tart attól, hogy ráragad a karakter és később nem tud majd szabadulni tőle. Azok az idők pedig már rég elmúltak, amikor egy színésznek gondot okozott a kollégái előtt, hogy reklámban szerepelt.

janklovics peter 1

"Abból, amit a fellépésekért kapunk, nehéz megélni. Mi is vásárolni, építkezni akarunk, kell a pénz. Ez van. Ráadásul ez egy jól sikerült reklám lett, a kollégáknak is tetszett, jöttek is gratulálni. De elvállalnám én az utolsó mosóporreklámot is, ha azt ajánlanák. Mert előfordul az is, hogy valaki szerepel egy reklámban, a többiek pedig sajnálkozva megjegyzik: 'Sajnáljuk, nem te tehetsz róla. De legalább jól fizetett.'"