Egy férfi email-fiókot cserélt egy kolléganőjével, és mindketten kaptak egy kis ízelítőt a modern kori szexizmusból
Martin Schneider és Nicole Hallberg ugyanannál a kis cégnél dolgoztak. Egy véletlennek köszönhetően jöttek rá, hogy mennyire különbözőképp bánnak az ügyfelek a férfi és női alkalmazottakkal.
Hallberget sokat kritizálták a főnökei, amiért nem dolgozik olyan hatékonyan, mint más alkalmazottak. Aztán egy nap Schneider véletlenül Hallberg aláírásával küldött el egy levelet - közös mailboxot használtak -, és megdöbbentette az ügyfél bunkósága.
Rájött, hogy az udvariatlanság nem neki szól, hanem Nicole-nak.
It was Nicole he was being rude to, not me. So out of curiosity I said "Hey this is Martin, I'm taking over this project for Nicole."
— Martin R. Schneider (@SchneidRemarks) March 9, 2017
Amikor megmondta az ügyfélnek, hogy ő veszi át Nicole helyett, az ügyfél azonnal hangnemet váltott, holott Schneider ugyanúgy beszélt vele, mint azelőtt. Adta magát az ötlet: vajon mi lenne, ha egy hétig elcserélnék az emailcímüket?
We did an experiment: For two weeks we switched names. I signed all client emails as Nicole. She signed as me.
— Martin R. Schneider (@SchneidRemarks) March 9, 2017
Folks. It fucking sucked.
Schneider a következőket tapasztalta:
- Minden kérdését vagy javaslatát kétkedve fogadták.
- A korábban egyszerű esetnek bizonyuló ügyfelek leereszkedőn viselkedtek.
- Az egyikük megkérdezte, hogy szingli-e.
Schneider csak ekkor értette meg, hogy Hallbergnek azért van szüksége több időre a munkájához, mert tovább tart, hogy kiépítse az ügyfelekben azt a tiszteletet, amit a férfiaknak automatikusan megadtak. Ezt az is bizonyítja, hogy Hallberg még sosem dolgozott hatékonyabban, mint azon a héten.
Schneider elismerte: nem volt jobb ugyanabban a munkában, mint Hallberg. Egyszerűen csak volt egy láthatatlan előnye.
I wasn't any better at the job than she was, I just had this invisible advantage.
— Martin R. Schneider (@SchneidRemarks) March 9, 2017