Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A győri Petz Aladár Megyei Oktató Kórház sürgősségi osztályára menet ezzel is találkozhat. Egy olvasónk vitte be az egyik rokonát. Le is parkolt, jegyet is váltott, majd a rokonnal várta, hogy ellássák. Négy órát töltöttek a sürgősségin, ezek után ki állt ki a parkolóból, a fizetésnél azonban leesett az álla. A győri kórház 2000 forintos óránkénti parkolással számolva - az első félóra ingyenes - 7500 forintot kért. (Ha elvesztette volna a parkolójegyét, 20 ezer forintot kellett volna leszurkolnia.)

  • Az egész egy kamu hírrel kezdődött. Ez arról szólt, hogy Elon Musk annyira félt attól, hogy napjaink legnépszerűbb játéka, a Fortnite beszippantja a gyerekeit és örökké szűzek maradnak, hogy inkább letörölte az egészet és emiatt hálás lehet neki az emberiség.

    A hír azután ment igazán nagyot, miután Musk megosztotta Twitterén a cikkről készült screenshotot. Jöttek aztán a felhasználók védeni, vagy éppen támadni a játékot. A Fortnite hivatalos Twittere sem hagyta annyiban a dolgot, és felhívták Musk figyelmét arra, hogy ha nem ilyen hülyeségekkel töltené az idejét, akkor lehet nem kellene egy teljes évtized ahhoz, hogy cége eljusson a Marsra.

    Erre Musk annyit tudott csak reagálni, hogy a valóság sajnos nagyon nehéz, így az űr meghódítása is lassan megy.

    Néhány profi Fortnite-játékos is beszállt az üzengetésbe, Myth például felhívta Musk figyelmét, hogy ő azután veszítette el a szüzességét, hogy kipróbálta a játékot. Musk válasza annyi volt, hogy az "Online nem számít".

  • Az Indexen is írtunk már arról, hogy bármennyire is trendi dolog, nagy egyterű irodában dolgozni, az élmény valójában rossz és nincs jó hatással a hatékonyságra. A cégek küzdenek azért, hogy könnyítsék a dolgozók munkáját.

    A Panasonic Future Life Factory nevű részlegén például olyan hordható kiegészítőket találtak ki, amik blokkolják az oldalirányból érkező fényeket és hangokat, hogy a munkavállaló kizárólag arra koncentrálhasson, ami az orra előtt van.

    Kunihiko Morinaga japán dizájnerrel közösen alkották meg az első prototípusokat, az eszközöknél pedig különösen fontos volt, hogy kényelmesek legyenek az eszközök és akár egész nap is lehessen őket hordani. Azt is elmondták, hogy ezek a kiegészítők a környezet körülbelül 60 százalékát blokkolják, ezzel pedig teremtenek egy személyes teret, ami kiemelten fontos az ilyen egyterű irodákban.

    Ahhoz, hogy a gyártás beindulhasson egy közösségi finanszírozási kampány is elindult, ami egészen december 11ig fut.

  • Nem fanyalogni akarok, nyilván az országimázs filmek ilyenek, meg a turisták jelentős része tényleg lovas bemutatót, vagy soha nem létezett népszokásokat akar látni egy gulyásebéd után.

    piros
    Fotó: Jenei Miklós

    Na de azért ezt a jelenetet valószínűleg már a készítők is viccnek szánták a turisztikai ügynökség legújabb nagy dobásában a WOW Hungary (magyarul a kevésbé jelentéssűrítő "Magyarország a csodák soha ki nem apadó forrása" néven futó) reklámfilmben.

    Egy csikós, bal kezében kantárszárral lovat tart, miközben jobb kezében karikás ostorral odasóz egy teli köcsög paprikának.

     

    A rendkívül tömény és látványos imázsfilmet egyébként 13 országban vetítik majd, több mint háromezerszer megy majd le különböző külföldi tévékben. Szóval ezt a ló mellől pirospaprikába csapkodást érdemes lehet majd ténylegesen elterjedt gyakorlattá növeszteni, még mielőtt külföldi vendégeink rákérdeznének, hogy akkor ezt mikor is szoktátok?

    Itt az egész: