Fülöp, Evelin
11 °C
27 °C
Index - In English In English Eng

Részvételi adatok

A Nemzeti Választási Iroda legfrissebb adatai szerint 18:30-ig a szavazásra jogosultak 41.74%-a járult az urnákoz.

Korábbi választások részvételi mutatói a kiválasztott időpontban:

0% 100% 2019 EP 2018 OGY 2014 EP 2009 EP
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Szlovén újságírók fejéből pattant ki a zseniális ötlet: mi lenne, ha egy versenypályán összeeresztenék az egykori Jugoszlávia útjait uraló kocsikat. Persze, sokan most biztosan legyintenek, mi értelme van ennek, 402 méteren úgyis a legerősebb győz, de azért ez nem ennyire egyértelmű.

    A csapat (mielőtt megnéznék a videót, tippeljenek, én elbuktam):

    • Yugo 55 (55 lóerő), ami az amerikai piacot is majdnem meghódította
    • Zastava 101 (55 lóerő), amit mindenki csak „százegyesnek” hívott
    • Volkswagen 1200 J Beetle, a klasszikus bogárhátú (34 lóerő)
    • Zastava 750, a legendás „Fićo” (25 lóerő)
    • Polski Fiat 126, a nem kevésbé legendás „Peglica”
    • és végezetül a Renault 4 TL, az összetéveszthetetlen, műszerfalból kilógó váltóval
  • Az EP-választás lezárultával már nyugodtan kiadhatják magukból az Index olvasói, hogy melyik ismerősük volt az iegesítőbb az utolsó napon.

    Vajon az, aki kiírta reggel a Facebookjára, hogy mindenki menjen szavazni, utána bejelentkezett a szavazófülkéből, és végül szelfizett is egyet #szavaztam #votetoday #csakegynapvan #mutasdmeghogyfelelősállampolgárvagy hashtagekkel?

    Vagy az, aki megírta, hogy ő nagyon akart, de mégsem tud menni szavazni, mert le kell eresztenie a hűtőt, véletlenül egy másik országban ébredt és pont kifogyott a kedvenc tolla – de azért reméli, hogy mindenki más elmegy szavazni?

    • 623
      A magyarázkodó, akinek pont ma kell lekvárt főznie, de azért reméli, sokan elmennek szavazni
    • 419
      A sokat posztoló és túlontúl büszke szavazó
  • Bár a Huawei alapítója néhány napja azt mondta, nem félti a működésüket, az amerikai szankciók hatása egy területen már biztosan érezteti a hatását: a használt mobilok piacán: a Forbes vette észre, hogy a kínai cég használtan továbbadott csúcsmobiljainak ára jelentősen bezuhant a cégre nehezedő kereskedelmi korlátozások – vagy talán inkább azok felhasználói megítélése – hatására.

    A legutóbbi csúcsmodell, a P30 Pro újonnan 1150 dollár körüli áron kapható, ami nagyjából a Samsung S10+ szintje. De míg utóbbi használtan 650 dollár körül mozog, a Huawei mobiljához már 130 dollárért hozzá lehet használtan jutni – azaz amíg a Samsung zászlóshajójának az értéke csak 45 százalékot esett, a kínai mobil 90 százalékot vesztett az értékéből. Az egy évvel korábbi modelleknél is hasonló a helyzet, sőt a Samsung 2018-as csúcsmobilja még mindig többet ér használtan, mint a Huawei 2019-ese.

    Mindebből persze nem érdemes a Huaweire nézve túl messzemenő következtetést levonni, de a rövid távú felhasználói bizalomvesztést mindenesetre jól mutatja.

  • A valódi kutyák maximum szánokat szoktak húzni, ennél pedig kétségtelenül sokkal menőbb az, amikor egy négylábú robot egy háromtonnás repülőgépet húz maga után.

    A szerkezet a HyQReal nevet viseli, és nagyjából akkora, mint a Boston Dynamics SpotMinije, de nagyjából háromszor olyan nehéz. Ennek egyébként az az oka, hogy az agilis SpotMinivel ellentétben ezt a robotot kifejezetten katasztrófáknál, például tűzvészeknél akarják bevetni, ehhez pedig kell, hogy legyen kraft benne.

    robodoggo.PNG
    Fotó: Twitter / @IITalk

    Claudion Semini, a roboton dolgozó projekt vezetője elmondta, hogy egyelőre a katasztrófa után tervezik bevetni a HyQRealt, így ugyanis szenzorokat lehet juttatni a nem biztonságos helyekre, ajtókat lehet kinyitni és különféle nehéz tárgyak mozgatása is megoldható lehet.

    Ha emiatt megint megjött a kedve egy robotkutyához, akkor van egy jó hírünk, épp a héten írtunk ugyanis arról, hogy a Stanford Robotika Klubja előrukkolt egy alternatív verzióval, amit kis befektetéssel magunk is megépíthetünk.

    (via)