Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Képkivágás.PNG

    Egy nóta, pár fiatal, egy lakás és egy ötlet - ennyi kellet a reklámhoz, ami nagyjából azt üzeni, hogy ellenállhatatlanul pusztító számok vannak fent a streamingszolgáltatónál, de annyira gyilkos mind, hogy hibába tudod, hogy egy rémes baba életre kel, ha bekapcsolod a Havanát Camilla Cabellótól, akkor is lejátszod még egyszer. És az amerikai tévék szerint ez a kisfilm alkalmas arra, hogy a frászt hozza az emberre.

    ÉS TÉNYLEG.

  • Olvasónktól kaptunk néhány fotót péntek délelőtt arról, hogy egy fejre állt autó kandikál ki a Dunából Nagytéténynél. A Katasztrófavédelem későbbi közleménye szerint,  egy Dunába csúszott személyautó miatt kérték segítségüket  Budapest XXII. kerületében, Nagytéténynél. A fővárosi hivatásos tűzoltók mellett a fővárosi katasztrófavédelem több különleges egységét is a helyszínre riasztották, így aztán partra csörlőzték, majd átvizsgálták a járművet, amelyben senki nem volt. 

  • Deutsch Tamás a napokban lett nagyapa, az MTK-ban futballozó Bence fiának született gyereke, erről már be is számolt egy MTK-s mez kíséretében kedden, most viszont fotót is posztolt az újszülöttről. 

  • A világ leghosszabb tengeri átkelője épült meg Hongkong és a szárazföldi Kína között: az 55 kilométer hosszú híd és alagút Csuhaj és Makaó városokkal köti össze a szigetekre épült, különleges övezetnek számító városállamot.

    A kilenc év alatt elkészült projekt összekapcsolja az ázsiai gazdasági és pénzügyi metropoliszokat a dél-kínai Kuangtung tartomány fejlődő területével, ezzel egy nagy gazdasági régiót hoz létre a Gyöngy-folyó deltájában. A híd érdekessége a hosszán kívül az, hogy bár Makaóban és Hong Kongban is baloldali közlekedés van, ahogy a kontinentális Kínában, a hídon is jobb oldalon közlekednek a kocsik. A két végponton ezért fel-és lehajtáskor átfűzik a sávokat, Csuhajnál viszont erre nincs szükség. 

    Az átkelőt hivatalosan kedden avatják fel, akkor indul meg rajta a forgalom is. A kínai kormány 120 milliárd jüannal (4900 milliárd forint) támogatta az 55 kilométer hosszú összeköttetés megépítését. Az átkelő egy hosszan kígyózó hídból és két mesterséges sziget között egy 6,7 kilométeres víz alatti alagútból áll. A három metropolisz közötti utazási idő így egy órára csökken - jelenleg a hongkongi repülőtér és Csuhaj között négy órába telik az út.

    Az objektumot úgy tervezték, hogy az kibírjon akár óránként 200 kilométeres széllökéseket, a Richter-skálán 8-as erősségű földrengést és egy akár 300 ezer tonnás hajóval való ütközést is.

    Nemcsak az építkezés csúszása, a költségek emelkedése, az építés során bekövetkezett halálesetek és a korrupció miatt érték kritikák a projektet. A hétmilliós lakosú Hongkongban sokan tartanak a túl erőteljes integrációtól a Kínai Népköztársasággal: szívesebben őriznék meg különleges szerepüket és helyzetüket.

    (MTI)