Már a nagy cégek is elkezdtek félni a klímaváltozástól
A tőzsdére lépés komoly mérföldkő egy cég életében, ugyanakkor sok bürokratikus feladattal is jár, ugyanis a tőzsdei cégeknek jelentősen több információt kell nyilvánosságra hozniuk, mint a nem tőzsdeieknek, hogy a részvényeik iránt érdeklődők megfelelően tudjanak tájékozódni arról, hogy mibe fektetik a pénzüket. Éppen ezért az első részvénykibocsátás előtt a cégvezetésnek a cég működésére legnagyobb kockázattal lévő tényezőkről, és persze a lehetőségekről is részletes elemzést kell leadniuk.
A Quartz egy érdekes ábrát hozott le nemrég, amin az látszik, hogy míg tíz évvel ezelőtt csak a cégek 5 százaléka emlegette a klímaváltozást a kockázatok között, az utóbbi években ez az arány már 10-15 százalék között van.
Nemrég a divatipar egyik óriáscége, a Levi's említette meg a tőzsdére lépéskor kötelezően leadandó dokumentumokban, hogy a klímaváltozás miatt megváltozik, hogy hol és milyen körülmények között lehet pamutot termeszteni, ami az egész textiliparra, és természetesen a Levi's működésére is negatív hatással lehet, amennyiben emiatt megdrágul a termelés.
A leggyakrabban persze energetikai cégek dokumentumaiban említik meg a klímaváltozást, mint üzleti kockázati tényezőt, de olyanra is van példa, hogy a klímaváltozásként a növekedés forrásaként tekintenek, jellemzően például azok a cégek, amik a klímaváltozás miatt változó fogyasztói szokásokra alapozzák az üzleti modelljüket (például a Beyond Meat nevű cég, ami nem állati eredetű élelmiszerek forgalmazásával foglalkozik).