Angelika
-1 °C
3 °C
Index - In English In English Eng
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Ötven évvel ezelőtti újságok olvasgatása közben fel-feltűnik egy olyan autómárka, amiről még az életben nem hallottam, mivel ilyen autómárka nincs. Ez az autómárka a Fiatovics. Itt van például ez az 1970. január 27-i Esti Hírlap:

    Cikk az Esti Hírlap 1970. január 27-i számából. Forrás: Arcanum adatbázis
    Cikk az Esti Hírlap 1970. január 27-i számából. Forrás: Arcanum adatbázis

    A hatvanas évek végén a Fiat 124-es szovjet változatát fejlesztették ki olasz és szovjet mérnökök Togliattiban, a Volgai Autógyárban. Az együttműködés slágertéma volt a magyar sajtóban, már csak azért is, mert tudni lehetett, hogy a KGST-együttműködés keretein belül a magyar piacra is jócskán jut a kocsiból. (Állítólag 1 darab csuklós Ikarus ért 23 darab Fiatovicsot.)

    Az autózás történetében járatosabbak ennyi információból már kitalálták: a Fiatovics nem volt más, mint a későbbi Zsiguli és a még későbbi Lada. Pedig már 1968-tól Zsiguli volt a Zsiguli, de a magyar sajtóban sokáig nem honosodott meg ez az elnevezés, illetve nemcsak ez honosodott meg. (Hogy honnan ered a Zsiguli? Így hívják az autógyár közelében emelkedő hegységet a Volga partján.)

    A korabeli Magyar Sajtó többször is kikelt a várva várt új autó különféle elnevezései ellen. A Fiatovics-124-es elnevezésért a Népszava külön feddésben részesült. "A Fiat 124 licenc alapján készülő gépkocsi ideiglenes márkajelzése VÁZ-2101, tréfásan Fiat Fiatovicsnak is emlegetik. Végleges neve esetleg Zsiguli lesz, esetleg más. De semmiesetre sem Fiatovics-124!"

    Nem kellett sokat várni az újabb csavarra. 1970-ben elterjedt ugyanis a hír, hogy a száz évvel azelőtt született Vlagyimir Iljics Lenin (VIL) tiszteletére az autót VIL-100-asra keresztelik. A magyar piacra végül Zsiguliként került, de nem sokáig. 1972-ben ugyanis a külföldi piacra szánt Zsigulik már Lada néven futottak. 

    És hogy miért pont Lada? A választ egy 1972. márciusi Autó-Motor adja meg: Ladának, vagyis Ljadának hívták az Alekszej orosz cár ellen fellázadt Sztyepan Tyimofejevics Razin, a doni kozákok vezetőjének egyik hajóját. Hogy a hajóval mi lett, azt nem tudni, Razint viszont a cár több tízezer doni kozákkal együtt kivégezte, de ez már nem zavarta azokat a boldog autótulajdonosokat, akik a Merkur valamelyik telepén átvehették életük első Fiatovicsát, vagyis Zsiguliját, vagyis VIL-100-asát, vagyis Ladáját.

  • Magyarországon sem rózsás a posták és a postások helyzete, például a Magyar Posta kézbesítők, postai ügyintézők és logisztikai munkatársak hiányával küzd.

    De ha kicsit átnézünk a glóbusz másik felére, akkor talán kicsit megnyugodhatunk, a fű ott sem zöldebb:

    egy japán POSTÁS 2003 óta 24 ezer küldeményt nem kézbesített, azokat a saját otthonában halmozta fel.

    A 61 éves férfi azt mondta, 

    túl sok vesződség kézbesíteni a leveleket,

    és azt sem akarta, hogy alkalmatlanabbnak tűnjön a fiatalabb kollégáinál,  ezért aztán nem is tette meg.

    A jokohamai postahivatal elnézést kért, és megígérte, hogy kiküldi a küldeményeket. Egyébként már tavaly elkezdtek a férfira gyanakodni, amikor pedig elismerte tettét, kirúgták.

    Ha elítélik, akár három év börtönt és 500 ezer jen, körülbelül 1,3 millió forintos pénzbüntetést is kaphat. (MTI)

  • Kábé két hete olvasztotta le az internet népének közös tudatát a színésznőből lett kártékony áltudományos kuruzsló életmódguru Gwyneth Paltrow azzal, hogy piacra dobott egy gyertyát, ami olyan illatú, mint a vaginája. 75 dollárért (23 ezer forint). Nyilván elkapkodták. Halálosan biztosak lehettünk abban, hogy mi lesz a sztori következő fejezete: egy kanadai cég ellengyertyával jelentkezett, ami egyrészt péniszillatú, másrészt 25 dollárral drágább.

    pocs.png

    A legjobb az egészben a magyarázat: az árazás figyelemfelkeltő demonstráció a munkahelyi nemi megkülönböztetés ellen. A pöcsszagú gyertya ugyanis pont annyival kerül többe, mint amennyivel arányaiban a férfiak többet keresnek Kanadában a nőknél, azonos munkakörben. A bevételt egyébként egy női egyenjogúságért küzdő alapítvány kapja. Itt lehet megrendelni, ha valaki ellenállhatatlan vágyat érezne rá.

    (via refinery29)

  • Különleges moziplakát promózza Guy Ritchie új filmjét a kaliforniai West Hollywoodban, vette észre a Kreatív.

    Az Úriemberek című film sztorija, ami az ígéretek szerint egy tipikus Ritchie-féle krimi piti bűnözőkkel és egyéb parodisztikus alvilági figurákkal, végig a fű körül forog. Az alaphelyzet szerint a londoni marihuánabirodalom feje úgy dönt, túlad a bizniszen.

    Ez adta az ihletet Zach “Jesushands” Fernandeznek, aki stílusosan a jelenleg futó Weedconon, azaz a kaliforniai fűfesztiválon mutatta be a film teljes egészében marihuánából készült plakátját. Az alábbi videó bemutatja a készítés folyamatát:

    Az alkotó elmondása szerint a műhöz a marihuánanövény minden részét felhasználta, a levelektől kezdve a száron keresztül a magokig.

    Forrás: Youtube
    Forrás: Youtube