Menyhért, Mirjam
17 °C
28 °C
Index - In English In English Eng
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A szájba repülő sült galamb minősített esete, ami a 27 éves Miranda Hollingsheaddel történt pénteken. Az amerikai nő az arkansas-i Crater of Diamonds State Parkban pihent családjával, és éppen árnyékban ülve nézett egy YouTube-videót arról, hogyan kell gyémántokat keresni, amikor megpillantott maga előtt egy fényes kavicsot. A kavicsról kiderült, hogy egy 3,72 karátos sárga gyémánt (egy karát a gramm egyötöde), aminek az értéke akár tízezer dollár is lehet.

    A nemzeti park a honlapján adott hírt a leletről, ami nagyon ritkának számít arrafelé: idén már 320 kisebb gyémántot találtak ott, de ezek közül csak 13 érte el az egykarátos határt. Hollingsheadnek azért volt különösen nagy szerencséje, mert a napokban esőzések voltak a térségben, és a vízfolyások fellazították a talajt, ilyenkor pedig felszínre kerülhetnek értékesebb drágakövek is. Ekkor pedig nincs más teendő, mint leülni a kő elé, és észrevenni, ahogy megcsillan rajta a napfény - igazából bárki meg tudja csinálni.

    ( Gizmodo )

  • A kilencvenes évek népszerű metálzenekara, a Korn augusztus 20-án koncertet adott az Adventure Quest 3D-ben - ez nem érne hírt, ha az Adventure Quest 3D egy stadion neve lenne, viszont nem az, hanem egy online szerepjátéké. Mint a Kotaku írja, a zenekar a technikai lehetőségekhez képest meglepően nívós koncertet adott: a játék alkotói pofás online színpadot rajzoltak a kedvükért, a banda tagjai pedig egész sok animációt kaptak. A játékosok 10-20 dollárért spéci VIP-jegyeket vehettek, amivel bejuthattak a backstage-be, és akár a banda avatárjaival is találkozhattak.

    A frontember Jonathan Davis a játékosoknak szóló üzeneteket rögzített az eseményre, és a móka előtt várni kellett kicsit, mint minden tisztességes koncerten - aztán felcsendült a Korn talán legnagyobb slágere, a Freak on a Leash, és beindult a zúzás. Nemcsak zenei, hanem videojátékos értelemben is, ugyanis a koncerttel egyidőben a közönségre támadt pár tucat szörny, és mindegyiket meg kellett ölni (szaknyelven: legyakni), végül pedig a zenekar mögött pózoló hatalmas lényt, Thrasht is fel kellett koncolni. A csata/koncert után a résztvevők Korn-mintájú virtuális cuccokat vásárolhattak, aztán ment mindenki vissza az unalmas küldetésekhez. A lenti videóban megtekinthető a koncert eleje, itt pedig elolvasható a Kotaku beszámolója (a szerzőnek eléggé tetszett, amit látott-hallott).

  • A szürreális meccs Ausztráliában zajlott le, a cápa egy hétkopoltyús tehéncápa volt, aminek, lássuk be, elképesztően menő neve van, annak ellenére, hogy valójában nincs is hét kopoltyúja, csak hét kopoltyúnyílása, amiből a cápáknak általában öt van. A pitbull egy sima pitbull volt, kopoltyú nélkül. A kutya gazdája, bizonyos James White éppen horgászott, és ki is fogott egy 180 centis cápát, mert hát, mint mondtam, Ausztráliában vagyunk, és arrafelé szemrebbenés nélkül ilyesmik tudnak történni, ha az ember horgászik. Miközben próbálta a horgot kiszedni a cápa szájából, az addig vergődött, míg belemélyesztette a fogait White bokájába. Na erre érkezett a felmentő sereg, Darby, a pitbull, a maga 45 kilójával, és addig harapta a cápát, míg az elengedte a gazdit, visszaküzdötte magát a vízbe.

    Az orvosok szerint a kutya ezzel konkrétan megmentette a gazdája lábát, mert megelőzte az artériája súlyosabb sérülését.

    (via)

  • Egy korábbi bejegyzésben beszámoltam arról a kálváriáról, amelyben azután keveredtem, hogy késett az Intercity vonatom, de az ilyenkor járó kártérítést több körben sem sikerült elintéznem, mert bonyodalmat okozott, hogy e-jeggyel utaztam.

    A poszt megjelenése után sok olvasótól kaptam levelet, és bár volt, aki nem értette, egyáltalán miért kell ilyesmin pampogni, a legtöbben inkább segíteni próbáltak a saját tapasztalataik megosztásával. Volt, aki például megnyugtatott, hogy a kalauztól nem kell igazolást csatolni a vonat késéséről. Apró győzelem!

    Egy levélből pedig kiderült, hogy mégis van mód online kártérítés-igénylésre, csak ezt nem verik nagy dobra: a MÁV ügyfélszolgálati oldalán lehet üzenetben kezdeményezni: az Észrevétel, javaslat opció bejelölése után megjelenik egy legördülő lista, ahol a Visszatérítési igény lehetőséget kell kiválasztani. "Az üzenetben jelezni kell, hogy visszatérítési igényed van. Majd meg kell adni a jegyed sorszámát, a vonat számát, amivel utaztál. [...] Csatolni kell az online jegyről egy képernyőmentést, amin látszik a jegyed sorszáma. Androidon sajnos nem lehet a MÁV appból képernyőmentést csinálni a jegyről (le van tiltva magában az appban), így egy másik telefonnal vagy fényképezővel csinálok "képernyőképet" a jegyről. Ugyanezek a lépések érvényesek akkor is, ha nem az appban veszed a jegyed, hanem az oldalon keresztül (pdf esetén)" – osztotta meg tapasztalatait az olvasó.

    Egy másik út, ha az eszrevetel@mav-start.hu emailcímen jelezzük a kártérítési igényt, és a levélbe csatoljuk a jegyet pdf-ben, majd megadjuk a visszafizetés választott módját. (Értelemszerűen appban vásárolt jegynél itt is egy fokkal bonyolultabb a helyzet.) Ugyanakkor az előző pontban leírt módszer célszerűbbnek tűnik, mert az azzal élő olvasónk jellemzően egy hetes átfutásról számolt be, míg az emailező olvasónk szerint általában 1-3 hónapon belül érkezik vissza a pénze.

    Egy harmadik alternatíva, hogy maga a pénztárnál kapott nyomtatvány is letölthető a netről. "Ki lehet tölteni otthon, el lehet küldeni emailben, és arra is jár a kártérítés. Egy sorban állás nélkül le lehet tudni. Csatolmány ebben az esetben nem is kell, a jegy számát kitöltöd (megjegyzés: a rubrikak száma kevesebb lesz, mint a jegy száma...) és ők jól le tudják ellenőrizni, hogy 1) le lett-e kezelve a jegyed 2) késett-e a vonat" – írta az olvasó.

    Aki pedig mindenképpen a papír alapú ügyintézésnél és a személyes leadásnál maradna, kinyomtathatja az e-jegyet, és így csatolhatja azt a nyomtatvány mellé, több olvasónk szerint ez is működik, még ha ezzel el is vész az e-jegy egy fontos előnye, azaz éppen az, hogy nem kell kinyomtatni. (Plusz fölöslegesnek is tűnik, hiszen az e-jegy a száma alapján is visszakövethető, egy sima nyomtatott papír bizonyító ereje pedig amúgy is megkérdőjelezhető.) Persze nem lenne rossz, ha a fenti lehetőségekről a cég dolgozói is tudnának, hogy azokról megfelelő tájékoztatást adjanak, például egy pénztárnál.

    Egy újabb olvasónk arra hívja fel a figyelmet, hogy minimális fejlesztéssel az appban vett e-jegyek után akár automatikus kártérítés is járhatna, amit javasolt is már a fejlesztőknek, de választ még nem kapott. Ez a javaslat egyébként szépen passzolna ahhoz az elégedetlen utasok által épp a minap megfogalmazott követeléshez is, hogy a MÁV tegye pénzügyileg közvetlenül is érdekeltté magát a késések visszaszorításában egy erre alkalmasabb kompenzációrendszer kidolgozásával. Hátha így az appra vonatkozó javaslat is több figyelmet kap majd.