Lóránt, Loránd
-6 °C
1 °C
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Kesha amerikai énekesnő 2006-tól vált ismertté a pop világában, legismertebb slágere a Tik tok címet kapta. Az énekesnő nemrég új hobbiba kezdett, amit kollégája, Demi Lovato hatására űz − írja a BuzzFeed.

    Az énekesnő próbálja felvenni a kapcsolatot a földönkívüliekkel, új hobbiját a családja is támogatja, ugyanis karácsonykor együtt meditáltak, és „utat nyitottak” a földönkívülieknek. Az Entertainment Tonightnak azt nyilatkozta:

    Imádtam azt a beszélgetést, amit folytattunk… Ajánlott egy csomó könyvet, és említett egy appot (sic!) is, amit azonnal letöltöttem.

  • Nyoma veszett az amerikai Oregon államban, két hónap után pedig felbukkant Ausztráliában, Melbourne-ben. Mi az? Joe, a galamb.

    Úgy néz ki, Joe fogta magát, és átrepült a Csendes-óceán felett, ami azért nem kis teljesítmény. Mégis a vesztébe szállt, ugyanis az ausztrál hatóságok szerint veszélyt jelent a kontinensország madár- és baromfiállományára. Ki tudja, mit hurcolt be magával?

    GettyImages-1154222896
    Fotó: Aashutosh Singh / 500px / Getty Images Hungary

    Az ausztrál szabályok meglehetősen szigorúak az állatbehozatalra, és Joe, akinek a gazdája egyébként alabamai, nem esett át a szükséges teszteken és eljárásokon. Lényegében megszegte a karanténszabályokat.

    Ezért a hatóságok úgy döntöttek, hogy „humánus módon”, eutanáziával, de véget vetnek a galamb életének. Jóllehet még nem kapták el, így hát Joe-nak van még menekülési esélye, bár kétséges, hogy nekivágna-e a csaknem 13 ezer kilométeres visszaútnak.

  • A 600 kilométer per órás sebesség elérésére tervezett, mágneses levitáció elvén működő vonatot a dél-kínai Csengtu városában mutatták be egy kisebb szakaszon.  

     A maglev technológia már nem újdonság, a lényege, hogy a vonat súrlódásmentesen, elektromágneseken lebegve halad az előre kiépített speciális pálya fölött pár centiméterrel, gyakorlatilag csak a légellenállás korlátozza az őrületesen nagy sebességek elérésében.

    Mágneses elven működik a hajtása is: ellenkező pólusok húzzák vagy taszítják a vonatot, és nincs szükség extra energiára ahhoz sem, hogy lebegésben maradjon, ami még inkább energia-hatékonnyá teszi. 

    Kínai tervezői abban bíznak, hogy a vonat – amelyhez önvezérlő technológiát párosítottak – idővel el fogja tudni érni a 800 kilométer per órás sebességet is. Első lépésként persze le kell tesztelni a kínai vonatot, egyelőre még csak a bemutatás fázisában van. 

    A sebességrekordot jelenleg Japán tartja, már 2015 áprilisában egy 1,8 kilométer hosszú tesztpályán 603 km/órás sebességet értek el kísérleti “Lo Series” nevű maglev vonatukkal.

    Ahogy a japán maglev vonatok forgalomba helyezésére is még várni kell, a Csengtuban bemutatott jármű kereskedelmi célú verziójának üzembe helyezését is még hosszú évek munkája előzi meg. 

  • Banu, a nőstény perzsa leopárd a jászberényi állatkertből érkezett a Fővárosi Állat- és Növénykertbe december elején.

    A fiatal nőstényt a közeljövőben egy 2018-ban Budapestre érkezett hímmel szeretnék párosítani. ha minden jól megy, hamarosan kis leopárdok várhatók.