Újabb mérföldkövéhez érkezett a szélvészgyorsan megvalósuló elektronikus jegyrendszer
Az elektronikus jegyek bevezetésének késedelméről kérdezte belemenős interjújában Tarlós Istvánt a Magyar Hírlap. A főpolgármester azt mondta:
Volt hangoskodás ez ügyben, de ... sokkal gyorsabban megy minden a maga útján, mint ahogyan azt egyesek remélték.
Akkor most nézzünk gyorsan pár mérföldkövet az e-jegyrendszeren szélvészként végigszáguldó évekből:
2003-ban bejelentették, hogy még abban az évben pályázatot írnak ki a BKV elektronikus bérlet- és jegyrendszerének megvalósítására, üzemeltetésére.
2004-ben azt mondták, hogy egy, másfél év múlva vezetik be.
2005-ben 2007 utánra ígérték az indulást.
2006-ban 2007-re már csak a telepítés kezdetét ígérték.
2008-ban pedig 2010-es indulásról volt szó.
2009-ben pályázatot írtak ki, és 2011-2013 közé tették az indulást.
2011-re kiderült, hogy a pályázatot a Synergon nyerte meg, 33 milliárd forintért.
2012-ben már 2013 és 2015 közötti fokozatos átállásról volt szó.
2013-ra a szükséges 67 millió eurós összeg is rendelkezésre állt a 2015-2016-os induláshoz.
2014-ben lebontották a tesztüzemű beengedőkapukat a metróban.
2015-ben 2017-re jósolták a RIGO indulását.
2016-ban kiderült, hogy újra kell tervezni a rendszert, de az indulás továbbra is 2017.
2017-ben az indulás átcsúszott 2018-ra.
2018-ban pedig 2019-re.
És 2019-ben? 2020-ra.