Alfréd
4 °C
14 °C
Index - In English In English Eng
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Egy egészen váratlan mellékhatása is lett annak, hogy első idegennyelvű filmként az Élősködők nyerte el idén a legjobb filmnek járó Oscart. Ugyanis a Reuters szerint a filmben felbukkanó spanyol csipsz, a Bonilla a La Vista, a filmmel együtt hihetetlen népszerűségre tett szert. A csipszet gyártó családi vállalkozás a film sikere óta alig győzi teljesíteni a megrendeléseket, új embereket is fel kellett venniük, mert úgy rendelik az emberek a nassolni valót, mintha nem lenne holnap.

    Forrás: https://www.bonillaalavista.com/
    Forrás: https://www.bonillaalavista.com/

    A családi vállalkozás 87 éves feje meghatódva mesél róla, hogy mennyire örül neki, hogy a csipszük ennyire híres lett. Nagyon hálás Bong Joon-honak, a film rendezőjének, amiért ehhez a lehetőséghez juttatta.

  • Biztos ön és a kis barátai is beadtak mindenféle trükköket általános iskolában öngyújtókkal. Fel lehet tekerni a lángjukat, változatos módokon felrobbantani őket, de az is jó móka volt, ha az ember kiszedte a tűzkövet belőlük (azt a pici rudat, amit az a forgó recés kerék dörzsöl, mikor meggyújtjuk az öngyújtót – ez, bár a köznyelven kovának vagy tűzkőnek hívják, valójában ferrocérium) és kalapáccsal rávágott, vagy a morzsáit tűzbe szórta, és figyelte a szikrákat. A dolog még látványosabb, ha az ember előtte felhevíti a tűzkövet, és a földhöz vágja, ilyenkor szinte egy kis robbanás keretében repül szét a kő. 

    Forrás: King of Random / Facebook
    Forrás: King of Random / Facebook

    Na, de mi van akkor, ha nem egy szánalmas kis darabbal, hanem egy ujjnyi vastag rúddal próbáljuk meg ugyanezt? Szerencsére manapság már nem kell az életünket kockáztatni, ha arra vagyunk kíváncsiak, hová lehet még fokozni valami alapból is destruktív és céltalan dolgot, ugyanis az interneten százával vannak a megélhetési robbantók, gyújtogatók, törők, zúzók, savkeverők. Ők azok az emberek, akik látványos videókat csinálnak valamilyen tudományos körítéssel, de valójában inkább csak poénból pusztítanak el dolgokat, komoly tanulsága nincs a dolognak. Ilyen csatorna a Kings of Random is, ahol most azt próbálták ki, hogy néz ki, ha az öngyújtóénál egy jóval nagyobb tűzkövet hevít fel és csap a falhoz az ember.

    (Sajnos a videót nem lehet beágyazni, mert korhatáros. 10 évesen mondjuk ugyanúgy eltanultuk hülyeségeket a nagyobbaktól Facebook nélkül is, de hát gondolom nem akarnak felesleges pereket a nyakukba.)  

  • Új számában a klímahisztiző belül vörös, kívül zöld libsiket darálja le Dé:Nash, hát illetve nem darálja le, ugyanis a Turul című számmal a köztudatba berobbanó rappernek az a védjegye, hogy a kormánypárti kommunikációban népszerű toposzokat figurázza ki. Mondjuk a Turul óta Dé:Nash többi száma nálam mind a totálisan felejthető kategóriát képviselte, az irónikus rapnek azért megvannak a maga korlátai, de a Gyár ismét egy elég jó trekk lett. (Annyiban nem pontos a szám, hogy a Fidesznek azért ennél jóval összetettebb az álláspontja a klímaváltozással kapcsolatban, a témáról itt tudja elolvasni az Index elemzését. Ha Dé:Nashről szeretne többet megtudni, akkor csekkolja az Index riportját a rapperről.) 

     A Gyárban közreműködik Gege is, aki a Slow Village új albumán is feltűnik a Dzsungel című számban, amelynek szintén a környezetvédelmes vonalon mozog. 

    Forrás: Dé:Nash Official / Vevo / Youtube
    Forrás: Dé:Nash Official / Vevo / Youtube
  • A cégek külön szakembereket alkalmaznak arra, hogy felmérjék, mik a vásárlók igényei. Kutatásokat végeznek, kamerákkal térképezik fel a vásárlói szokásokat, bonyolult algoritmusokkal operálnak, hogy mindig a lehető legrelevánsabb termékekkel tudjanak előállni a fogyasztók számára. 

    Persze egyetlen módszer sem lehet tökéletes, van az úgy, hogy a vásárlók hangja egyszerűen nem jut el a boltvezetéshez. Ez történhetett a budaörsi Auchanban is, ahol valaki végső elkeseredésében filccel felírta a polcra, hogy legyenek szívesek, és rendeljenek már a kedvenc teájából: