A Facebook fejlesztett egy csetbotot az alkalmazottainak, hogy a karácsonyi családi összejöveteleken segítsen a kínos kérdésekre válaszolni
Úgy hangzik, mintha a paródia paródiájának paródiája lenne, de a csetbot létezését a New York Timesnak megerősítette a Facebook szóvivője is. A Liam névre keresztelt bot diplomatikus, és a céges kommunikációba illeszkedő szövegpanelekkel segíti ki a cég alkalmazottait, ha zavarba jönnének egy véletlenszerű beszélgetés során mondjuk a karácsonyi vacsoránál.
Előttem is van a jelenet, ahogy az egyszeri Facebook-alkalmazottnak nekiszegezi a kérdést a rég látott nagybácsi a töltött káposzta meg a halászlé között, hogy Józsikám, azt az egyet mondd már meg nekem, hogy is van ez a gyűlöletbeszéd kezelésével ott nálatok a gyárban? Mire Józsi udvariasan kikéredzkedik a toalettre, ott előkapja a telefonját, bepötyögi Liamnek, hogy eszkalálódik a hatespeech-szituáció, segítség kéne, és megkapja a megnyugtató válaszokat, amikkel felvértezve visszaülhet az asztalhoz társalogni (a valódi csetbottól származó valódi válaszok következnek erre a szituációra):
- A Facebook szakértőkkel konzultál ebben az ügyben
- A cég még több moderátort vett fel, hogy a tartalmakat gondozzák az oldalon
- Mesterséges intelligenciás megoldáson dolgoznak nagy erőkkel
- A megfelelő szabályozás különösen fontos ebben az érzékeny témában
Sajnos arra az esetre egyelőre nem készült fel a csetbot, hogy mit szóljunk, ha megint valami extrém ronda kötött pulóvert kaptunk.