Szexista reklám miatt támadják az ausztrál KFC-t
Mind a nőkre, mind a férfiakra ártalmas, mert tárgyiasítja a nőket, és megágyaz annak a tévképzetnek, hogy nem remélhetünk jobbat a fiúktól – ezt állítja az ausztrál KFC legújabb, a Zinger Popcornt népszerűsítő reklámjáról a Collective Shout nevű szervezet, ami a szexista jelzővel illeti a reklámot.
De miről is van szó?
A reklámban egy fesztiválszettbe öltözött lány igazgatja a melltartóját egy autó oldalsó üvegénél, amikor az ablak leereszkedik, és megjelenik mögötte két csodálkozó gyerek, egyikük vágyakozó tekintettel, és egy anyuka, rosszalló arckifejezéssel. A nő erre zavarba jön, majd megszólal, hogy „Valaki KFC-t említett?", és elszalad. Ezután egy fesztiváljelent jön, ahol mindenki KFC-termékeket eszik. A cég elnézést kért azért, ha bárkit is megbántottak a reklámmal, céljuk, mint azt a Sky News cikke írja, nem az volt, hogy a nőket vagy a férfiakat sztereotipizálják vagy negatív fényben tüntessék fel. A reklám mindenesetre továbbra is elérhető a YouTube-on, most már több mint 750 ezren nézték meg.