Könnyen érthető cikk a koronavírusról
2020. március 30.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
A hétvégén folyamatosan nőtt Magyarországon
a koronavírussal fertőzöttek száma.
Mára több mint 400 ember fertőződött meg.
Sajnos összesen már
15 ember halt meg
abban a betegségben,
amit a vírus okoz.
Ők főleg idősek
és más betegségük is volt.
De több mint 30 ember
kigyógyult a fertőzésből.
A hétvégén elkezdődtek
a kijárási korlátozások.
A kijárási korlátozás
azt jelenti,
hogy az emberek
csak jó okkal
lehetnek az utcán.
Ilyen ok lehet például:
- amikor valaki dolgozni megy
- amikor valaki a boltba megy
- amikor valaki a gyógyszertárba megy.
A kijárási korlátozás
április 11-ig tart,
de lehet,
hogy a kormány meghosszabbítja.
Sokan mentek a szabad levegőre sétálni
a hétvégén.
A kijárási korlátozás alatt
lehet sétálni menni,
de fontos,
hogy ilyenkor sem szabad
túl közel menni
a többi emberhez.
Fontos,
hogy a kijárási korlátozások alatt
a 65 évesnél idősebb emberek
csak reggel kilenc és dél között
mehetnek ügyeket intézni.
Ilyenkor a 65 évnél fiatalabbak
nem mehetnek ügyeket intézni.
Ez azért fontos,
hogy minél kevesebbet találkozzanak
az emberek egymással.
Volt olyan bolt,
ahol bemondták az embereknek
a hangosbemondóba,
hogy hány órakor ki vásárolhat.
Ezzel segítették őket,
hogy ne szegjék meg a szabályozást.
Fontos,
hogy rendőrök ellenőrzik,
hogy az emberek betartják-e
a kijárási korlátozást.
Ettől nem kell megijedni!
Ez is csak abban segít,
hogy a koronavírus
ne terjedjen tovább.
A rendőrök meg is büntethetik
azokat az embereket,
akik nem tartják be
a kijárási korlátozást.
A kijárási korlátozás azt segíti,
hogy minél kevesebb ember
találkozzon egymással.
Így lehet lassítani a vírus terjedését.
A vírusokkal és járványokkal foglalkozó kutatók szerint
az várható,
hogy egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
A kutatók szerint természetes,
hogy a vírus tovább fog terjedni az országban.
Ezt látjuk más országokban is.
Azért van szükség arra,
hogy minél lassabban terjedjen a vírus,
hogy a kórházaknak egyszerre
minél kevesebb embert kelljen ellátnia.
Amikor egyszerre
sokan betegszenek meg,
akkor egyszerre
sok ember kerülhet kórházba.
Amikor egyszerre
kevesebben betegszenek meg,
akkor egyszerre
kevesebb ember kerülhet kórházba.
Amikor kevesebb ember van
egyszerre kórházban
akkor jobban el tudják őket látni.
Ezért fontos,
hogy a járvány terjedését csökkentsük.
Mindenki tehet azért,
hogy ne fertőzzön meg másokat.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,