Egy emberöltő után megszűnik az ikonikus katalógus
Megszünteti 70 év után a nyomtatott katalógusát az IKEA a megváltozott médiafogyasztási szokások miatt - adta hírül közleményben a svéd anyacég. Az internet és a közösségi média felé terelődött vásárlói érdeklődés a vállalatot is rövid idő alatt a digitalizációs folyamatai erősítésére ösztönözte, a nyomtatott katalógusok példányszámának erőteljes csökkentése mellett.
Noha a cég saját bevallása szerint is 2016 volt a katalógus csúcskorszaka, amikor világszerte 200 millió példányban terjesztették 69 verzióban, 32 nyelven és több, mint 50 piacon, mostanra a megszüntetéséről döntöttek, így a jövőben már csak a weben lehet a legújabb trendekről, termékekről tájékozódni.
A múlt azért továbbra is elérhető, az elmúlt 70 év katalógusait itt lehet böngészni.