Harminc évvel ezelőtt, 1991 júniusában indult el Magyarországon az első InterCity- (IC-) vonat Budapestről Miskolcra.
A MÁV Nosztalgia Budapest és Paks között közlekedő, ABb 610-es motorkocsi vontatta különvonata Előszállásnál 2016. május 14-én
Fotó: Máthé Zoltán / MTI
A jubileum apropójából retró IC-vonat jár hétvégenként a főváros és a borsodi megyeszékhely között. Retró fedélzeti menetrendkivonat és a vonatok korabeli hirdetését felelevenítő kártyanaptár is várja a nosztalgiázó utasokat.
Az utasellátó ételválasztéka is eltér a hétköznapitól. Többek között magyaros omlett, vegyes sajttál, hortobágyi palacsinta, rántott sertésborda, bélszínjava, tokaji aszú, Martini és Dunakavics is rendelhető.
Trokán Nóra a Kék Pelikan című animáció film kapcsán adott interjút a Hot! magazinnak, amely moziban az egyik karakter hangját kölcsönzi. Mivel a történet szerint a 80-as évek végén játszódik az alkotás, ezért azt is megkérdezték, milyen emlékei vannak abból az évtizedből.
„Nyugalomra és békére emlékszem, meg a lakótelepi focizgatásokra. Nagyon jó közösség volt, a szomszéd fiúknál nintendóztunk, mert nekik már volt akkor” – idézi a Bors a színésznőt. Az interjúban azt is elárulta, hogy úgy hiszi, a mostani gyerekeknek nehezebb dolguk van.
A mai világhoz máshogy kell alkalmazkodni, kicsit sajnálom is őket. Nehezebb lehet gyereknek lenni, mint a kilencvenes években.
– mondta Trokán, majd arra is kitért, szerinte hogyan lehet ezen segíteni a nevelésben.
Nehéz kérdés, mert ha tiltod a gyereknek, mondjuk, a közösségi médiát, akkor az ciki, mert nem tud hozzászólni a beszélgetésekhez, de közben meg kicsik még, hogy ők maguk kontrollálják
– vélekedett a színésznő, aki azt látja a gyerekek többségén, hogy nehezen kezelik, sokszor egyenesen dührohamot kapnak, ha megvonják tőlük a képernyőt. Úgy véli, hogy az ő generációja még nem erre volt trenírozva, úgyhogy „ez egy nagyon nehéz lecke”.
Balázs Andi a Viasat3 Adom a napom című műsorában volt vendég, ahol a színésznő a vele tartó stábnak betekintést engedett a Karinthy Színház kulisszáiba. Azok, akik jártak már a budapesti színházban, felfigyelhettek egy kiírásra a színésznő nevével, ami egy sarokülő felett található.
Ez egy ikonikus hely a színházban, ugyanis 21 éve itt alszom két próba vagy előadás között. Bármilyen helyzetben! Ha bent épp flexelnek a színpadon, ha táncpróba és énekóra van, akkor is tudok aludni
– mutatta meg a színésznő a táblát, amelyen valóban a „Balázs Andrea fekvőhelye” felirat díszelgett.
Mint mondta, a színház egykori igazgatója, Karinthy Márton gyakran csak ágybérlőnek nevezte őt, utalva a hatvanas évek „lakásbérlési” trendjére, amikor voltak olyanok, akik csupán egy ágyra fizettek be szoba, vagy lakás helyett.