Csipkerózsika álomba merült a ferihegyi 1-es terminál
Kedd este bezárták a Liszt Ferenc-repülőtér 1-es terminálját. Múltat is idéző nagy képes összeállításunkkal elkísértük a szomorkás naplementébe a WizzAir utolsó gépét.
Kedd este utoljára indított és fogadott repülőgépeket a Budapest Airport 1950 májusa óta üzemelő 1. terminálja. (Fotó:
Bojár Sándor / Repülés)
A Budapest Airport elsősorban a Malév csődje miatt kényszerül az 1. Terminál bezárására, szerdától, vagyis 2012. május 30.-tól minden légitársaság átköltözik a 2. Terminálra. (Fotó:
Nagy Attila)
A nemzeti légitársaság megszűnése, valamint a tavalyi 330 %-ára emelt telekadó miatt a Budapest Airport drasztikus költségcsökkentésre kényszerült: a repülőtéren dolgozók közül 130 főt elbocsátottak, a 2012-re tervezett, tízmilliárd forintos beruházást leállították és az 1. Terminált bezárták. (Fotó:
Nagy Attila)
Budapest, 1973. november 19. A Malév legújabb utasszállító repülőgépe, a korszerű három sugárhajtóműves, középtávú repülésre alkalmas TU-154-es a Ferihegyi repülőtéren. (Fotó:
Kovács Sándor)
A Jet2 fapados légitársaság korszerű, két sugárhajtóműves, középtávú repülésre alkalmas gépe utoljára készül felszálláshoz. (Fotó:
Nagy Attila)
Légi utaskísérők vidám pillanata a múltból. (Fotó:
fortepan.hu)
Munkában a földi kiszolgáló személyzet tagjai (Fotó:
Nagy Attila)
A jellegzetes kéttornyú épületet eredendően az 1946-ban alapított Malév-előd, a Maszovlet használta. (Fotó:
fortepan.hu)
A terminált 2004-2005 között felújították, újranyitása óta használják a fapadosok. 2007 óta a Nyugati pályaudvarral közvetlen vasúti összeköttetése van, ami szerdától gyakorlatilag feleslegessé válik. (Fotó:
Nagy Attila)
Az 1-es terminált előreláthatólag öt évre zárják be. A régi repülőtéri épület nem lesz látogatható, ott csak a repülőtéri cég irodái maradnak. (Fotó:
Szurok János / Repülés)
Kedd este sorra húztak el különféle légitársaságok utas- illetve csomagszállító gépei. (Fotó:
Nagy Attila)
Egy WizzAir gép a magasban. (Fotó:
Nagy Attila)
A Via gépébe alkonyatkor szálltak be az utolsó utasok. (Fotó:
Nagy Attila)
Az ötvenes években a nemzetközi légi forgalmat még elsősorban a baráti szocialista országok állami légitársaságai, főként a szovjet Aeroflot gépei jelentették. (Fotó:
fortepan.hu)
A Budapest Airport számára az is közrejátszott a fapados társaságok 2B Terminálra költöztetésben, hogy a megnövekedett diszkont-forgalommal már nem tudott megbirkózni az 1. terminál. A Via pilótái búcsút intettek. (Fotó:
Nagy Attila)
A repülőtér minden korban élmény volt. (Fotó:
fortepan.hu)
A beton szélén sorfalat alkottak a fotóriporterek és a videós, tévés stábok. (Fotó:
Nagy Attila)
Malév Tu-154 a reptéri betonon, a 70-es, 80-as években. (Fotó:
Malév)
A WizzAir Airbus A320-asa naplementében. (Fotó:
Nagy Attila)
Az utolsó magyar járat a Wizz Air Bariba tartó gépe volt 20.25-kor. (Fotó:
Nagy Attila)
Hűvös szél borzolta a pásztortáskákat a kifutópálya szélén. (Fotó:
Nagy Attila)
És elment a Wizz Air utolsó gépe. (Fotó:
Nagy Attila)
A terminál forgóajtajait bezárták. (Fotó:
Nagy Attila)
Esti fények ötven évvel ezelőtt. (Fotó:
Repülés)
Esti fények 2012. május 29-én, amikor a Germanwings stuttgarti járata utolsóként hagyta el a repülőteret. (Fotó:
Nagy Attila)
Üres beszállókapuk. (Fotó:
Nagy Attila)
Nem szólítják jó pár évig az utasokat a kilences kapuhoz beszálláshoz. (Fotó:
Nagy Attila)
Utasellátó az ötvenes-hatvanas években. (Fotó:
fortepan.hu)
Bezárnak. (Fotó:
Nagy Attila)
Az utolsó utasok. (Fotó:
Nagy Attila)
Két szomorú robot. (Fotó:
Nagy Attila)
Mindenki pakol. Az épületet mondhatni hibernálják, azaz úgy ürítik ki, hogy a közeljövőben újra lehessen majd használni a benne hagyott reptéri berendezéseket, infrastruktúrát. (Fotó:
Nagy Attila)
Tranzitváró ötven évvel ezelőtt. (Fotó:
fortepan.hu)
Ő már csak a zárórára vár. (Fotó:
Nagy Attila)
A főépület fő terme. (Fotó:
fortepan.hu)
A főépület fő terme. (Fotó:
Nagy Attila)
Kedd este összegyűltek a dolgozók, hogy búcsút vegyenek egymástól és a termináltól. (Fotó:
Nagy Attila)
Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója beszédet mondott. Azzal köszönt el a dolgozóktól, hogy reméli, öt év múlva ugyanott találkoznak. (Fotó:
Nagy Attila)
Szerdától az átköltöző diszkont légitársaságok (easyJet, Germanwings, Jet2.com, Norwegian és WizzAir) utasai a 2B Terminálról indulnak, az érkezés viszont a hagyományos „Schengen - nem-Schengen” felosztás szerint történik, tehát a schengeni országokból a 2A Terminálra, a nem-schengeni államokból viszont a 2B Terminálra érkeznek az utasok és a csomagok is. (Fotó:
Nagy Attila)
A főépület indulási oldal felőli homlokzata fél évszázaddal ezelőtt. (Fotó:
fortepan.hu)
És kedd éjjel. (Fotó:
Nagy Attila)
Rovataink a Facebookon