Csipkerózsika álomba merült a ferihegyi 1-es terminál
Kedd este bezárták a Liszt Ferenc-repülőtér 1-es terminálját. Múltat is idéző nagy képes összeállításunkkal elkísértük a szomorkás naplementébe a WizzAir utolsó gépét.

Kedd este utoljára indított és fogadott repülőgépeket a Budapest Airport 1950 májusa óta üzemelő 1. terminálja. (Fotó:
Bojár Sándor / Repülés)

A Budapest Airport elsősorban a Malév csődje miatt kényszerül az 1. Terminál bezárására, szerdától, vagyis 2012. május 30.-tól minden légitársaság átköltözik a 2. Terminálra. (Fotó:
Nagy Attila)

A nemzeti légitársaság megszűnése, valamint a tavalyi 330 %-ára emelt telekadó miatt a Budapest Airport drasztikus költségcsökkentésre kényszerült: a repülőtéren dolgozók közül 130 főt elbocsátottak, a 2012-re tervezett, tízmilliárd forintos beruházást leállították és az 1. Terminált bezárták. (Fotó:
Nagy Attila)

Budapest, 1973. november 19. A Malév legújabb utasszállító repülőgépe, a korszerű három sugárhajtóműves, középtávú repülésre alkalmas TU-154-es a Ferihegyi repülőtéren. (Fotó:
Kovács Sándor)

A Jet2 fapados légitársaság korszerű, két sugárhajtóműves, középtávú repülésre alkalmas gépe utoljára készül felszálláshoz. (Fotó:
Nagy Attila)

Légi utaskísérők vidám pillanata a múltból. (Fotó:
fortepan.hu)

Munkában a földi kiszolgáló személyzet tagjai (Fotó:
Nagy Attila)

A jellegzetes kéttornyú épületet eredendően az 1946-ban alapított Malév-előd, a Maszovlet használta. (Fotó:
fortepan.hu)

A terminált 2004-2005 között felújították, újranyitása óta használják a fapadosok. 2007 óta a Nyugati pályaudvarral közvetlen vasúti összeköttetése van, ami szerdától gyakorlatilag feleslegessé válik. (Fotó:
Nagy Attila)

Az 1-es terminált előreláthatólag öt évre zárják be. A régi repülőtéri épület nem lesz látogatható, ott csak a repülőtéri cég irodái maradnak. (Fotó:
Szurok János / Repülés)

Kedd este sorra húztak el különféle légitársaságok utas- illetve csomagszállító gépei. (Fotó:
Nagy Attila)

Egy WizzAir gép a magasban. (Fotó:
Nagy Attila)

A Via gépébe alkonyatkor szálltak be az utolsó utasok. (Fotó:
Nagy Attila)

Az ötvenes években a nemzetközi légi forgalmat még elsősorban a baráti szocialista országok állami légitársaságai, főként a szovjet Aeroflot gépei jelentették. (Fotó:
fortepan.hu)

A Budapest Airport számára az is közrejátszott a fapados társaságok 2B Terminálra költöztetésben, hogy a megnövekedett diszkont-forgalommal már nem tudott megbirkózni az 1. terminál. A Via pilótái búcsút intettek. (Fotó:
Nagy Attila)

A repülőtér minden korban élmény volt. (Fotó:
fortepan.hu)

A beton szélén sorfalat alkottak a fotóriporterek és a videós, tévés stábok. (Fotó:
Nagy Attila)

Malév Tu-154 a reptéri betonon, a 70-es, 80-as években. (Fotó:
Malév)

A WizzAir Airbus A320-asa naplementében. (Fotó:
Nagy Attila)

Az utolsó magyar járat a Wizz Air Bariba tartó gépe volt 20.25-kor. (Fotó:
Nagy Attila)

Hűvös szél borzolta a pásztortáskákat a kifutópálya szélén. (Fotó:
Nagy Attila)

És elment a Wizz Air utolsó gépe. (Fotó:
Nagy Attila)

A terminál forgóajtajait bezárták. (Fotó:
Nagy Attila)

Esti fények ötven évvel ezelőtt. (Fotó:
Repülés)

Esti fények 2012. május 29-én, amikor a Germanwings stuttgarti járata utolsóként hagyta el a repülőteret. (Fotó:
Nagy Attila)

Üres beszállókapuk. (Fotó:
Nagy Attila)

Nem szólítják jó pár évig az utasokat a kilences kapuhoz beszálláshoz. (Fotó:
Nagy Attila)

Utasellátó az ötvenes-hatvanas években. (Fotó:
fortepan.hu)

Bezárnak. (Fotó:
Nagy Attila)

Az utolsó utasok. (Fotó:
Nagy Attila)

Két szomorú robot. (Fotó:
Nagy Attila)

Mindenki pakol. Az épületet mondhatni hibernálják, azaz úgy ürítik ki, hogy a közeljövőben újra lehessen majd használni a benne hagyott reptéri berendezéseket, infrastruktúrát. (Fotó:
Nagy Attila)

Tranzitváró ötven évvel ezelőtt. (Fotó:
fortepan.hu)

Ő már csak a zárórára vár. (Fotó:
Nagy Attila)

A főépület fő terme. (Fotó:
fortepan.hu)

A főépület fő terme. (Fotó:
Nagy Attila)

Kedd este összegyűltek a dolgozók, hogy búcsút vegyenek egymástól és a termináltól. (Fotó:
Nagy Attila)

Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója beszédet mondott. Azzal köszönt el a dolgozóktól, hogy reméli, öt év múlva ugyanott találkoznak. (Fotó:
Nagy Attila)

Szerdától az átköltöző diszkont légitársaságok (easyJet, Germanwings, Jet2.com, Norwegian és WizzAir) utasai a 2B Terminálról indulnak, az érkezés viszont a hagyományos „Schengen - nem-Schengen” felosztás szerint történik, tehát a schengeni országokból a 2A Terminálra, a nem-schengeni államokból viszont a 2B Terminálra érkeznek az utasok és a csomagok is. (Fotó:
Nagy Attila)

A főépület indulási oldal felőli homlokzata fél évszázaddal ezelőtt. (Fotó:
fortepan.hu)

És kedd éjjel. (Fotó:
Nagy Attila)
- Budapest, XIII. kerület Szegedi út 53.
- Alapterület m2 Szobák db Vételár
- Budapest, XIII. kerület Madarász Viktor utca 38.
- Alapterület m2 Szobák db Vételár
Rovataink a Facebookon