A főiskola után grafikusként dolgozott, majd 1936-ban csatlakozott a PhotoPress Agency-hez. A háború előtt ráunt a bulvárfotózás felületességére és hazaköltözött Sussexbe. Ekkoriban született meg a Picture Post nevű magazin, ami a fotóriport műfaját ismertette meg a britekkel. A hétköznapokat dokumentáló és illusztráló lap pár hónap alatt már 1,5 millió példányban jelent meg. Picture Post riportjai mindig ugyanolyan alapelvek mentén készültek: egy újságíró interjúkat készített, a fotós közben dokumentálta az eseményeket, de úgy, hogy az alanyt nem beállított pózokban, hanem természetes viselkedés közben ábrázolta.
Hopkins a II. világháború alatt a királyi légierő mellett dolgozott fotósként. Kedvenc Leicáját akkor szerezte, amikor az RAF egyik Olaszországi légiezrede mellé osztották be, a gépet élete végéig használta. 1950-ben teljesült nagy álma, és lett a Picture Post riportere, ahol hét éven át dolgozott. Emlékezetes munkái között az 1954-es Utcagyerekeket (Children of the Streets) és az 1956-ban megjelent, Liverpool nyomornegyedeit bemutató sorozatot szokás emlegetni.
A lap 1957-es csődje után reklámfotósként dolgozott és a Guildford School of Art (Guilford művészeti akadémia) tanára volt, ahonnan 1960-ban ment nyugdíjba. Hopkins és a Picture Post hatását olyan neves fotósok is rendszeresen felemlegették, mint Roger Mayne, David Bailey, Terence Donovan, Don McCullin és Philip Jones Griffiths.
Brit tengerészek Londonban (1951). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Napfürdőző férfi és kutyája az olasz Paraggi Beach-en (1952). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Egy Emrys Jones nevű bányász az Abercynon Colliery bányában, műszakváltáskor. Jones egyébként a walesi nemzeti oprera egyik vezető tenorja volt (1951). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Egy brightoni szépségverseny résztvevői fellépésre várakoznak (1953). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
A wrightoni ügető egyik nézője a lovak helyett egy alvó nőt figyel (1952). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
A Miss World szépségverseny résztvevői alulnézetben (1953). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Kopók, bevetésre várva (1954) (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
George Reindorp, a londoni Szent István templom plébánosa karácsony napján beszélget egy kisfiúval (1954). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Indiánfejdíszes fiú szórakozik barátaival (1954). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
A párizsi autókiállítás egyik autójában, egy Simca Arondéban két fotómodell piheni ki a hosztesszmunka fáradalmait (1956). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Csókolózó diákok a manchesteri egyetem gólyaavatóján (1955). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Jamaikai bevándorók Birminghamben (1955). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Tef Fleming fókaidomár és felesége Billy Smart cirkuszigazgató Új világ nevű cirkuszának kulisszái mögött (1956). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Egy gyerek alszik a liverpooli gettóban, ahol a hatóságok 88 000 házat és lakást nyilvánítottak lakhatásra alkalmatlannak (1956). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Olasz férfiak olvasnak az assisi templom előtt (1951). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Fotómodellek adnak egymásnak tanácsot egy scarborough-i fotózás előtt (1955). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Egy zsúfolt madridi utca és tükörképe egy üzlet kirakatában (1956). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Dickens Londonja (1952). (Fotó:
Thurston Hopkins / Europress / Getty)
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!
Rovataink a Facebookon