Magán és nyilvános terek
További Nagykép cikkek
-
Lerántjuk a leplet: így néz ki egy bringaversenyt közvetítő helikopter egy napja
- Rés nyílt a múltba, a francia festőművészt rabul ejtették egy letűnt kor képei
- Ilyennek látták a magyar fotósok a tavalyi évet
- Fotográfiai zarándoklat a régen elhagyott szülői házba
- Az emberek egészséges állatokat megkínoznak, én pedig még a beteghez is ragaszkodom
Balázs Árpád és Dénes Andrea gyűjteményének egyik meghatározó iránya a neoavantgárd és a posztkonceptuális művészet reflexiója, méghozzá olyan társadalmi ügyekre, amelyek a bennünket körbevevő privát és köztér átalakulásához, szimbolikus üzeneteihez kötődnek. A hetvenes évektől máig a művészek ezeket a témákat gyakran fotós eszközökkel vizualizálják. A kiállítás tematikája a FUGA-hoz, fotós nyelvezete a fesztiválhoz kötődik, miközben kritikai, gyakran humoros, néhol provokatív kortárs alkotásokat mutat be.
A kiállítás magyar és nemzetközi munkákat sorakoztat fel, ugyanakkor a fotóhasználat sokféleségét hirdeti. Figyelemre méltó Esterházy Marcell munkája, aki egy történelmi cégtáblacseréről készült archív fotó alapján készített printet, amivel a múltfeldolgozásra reflektál. De elgondolkodtató Szemző Zsófia munkája, ő a háztetőszint fölé magasodó új lakásréteggel a terjeszkedés útjaira kívánja felhívni a figyelmet.
Az effajta képek gyűjtése misszió, hiszen nem ezek az aukciók bestsellerei, a kiállítások legkeresettebb portékái. De miután néhány évtizede a nonkonform művészet erőre kapott, ennek támogatása, gyűjtése hozzájárul e mellőzött képzőművészeti ág fejlődéséhez.
A kiállítás a FUGA-ban védettségi igazolvánnyal május 24-ig látogatható.















Rovataink a Facebookon