További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Beomolhat a tető
A forrásként hivatkozott svájci lap szerint a Siemens minden Combino villamost üzemeltető társaságot felszólított, hogy a 120 ezer kilométernél nagyobb futásteljesítményű járműveket ideiglenesen vonják ki a forgalomból, mert egy régebbi modell átvizsgálásakor eddig nem ismert repedéseket találtak az ajtók és ablakok tetővel való összekapcsolásánál.
Az Online Reports című svájci internetes lap szerint a Siemens arról tájékoztatta a baselieket, hogy a megrepedt elemek balesetnél könnyen kettétörhetnek, és a tetőszerkezet beomlása az utasokat veszélyeztethetné.
Bázel mellett érintett még Augsburg, Düsseldorf, Erfurt, Freiburg, Hirosima, Nordhausen és Potsdam, valamint futnak még Combino villamosok Bern, Melbourne, Poznan és Ulm városaiban. Budapesten néhány éven belül cserélnék le a Ganz villamosokat Combinóra.
Az alu merev
A Magyar Hírlapnak nyilatkozva a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője elmondta: Budapesten fél éven belül jelentkeznének a hibák a pálya rossz minősége és a 4-es, 6-os vonal túlterheltsége miatt. Dorner Lajos úgy tudja, a problémát az okozza, hogy a Combino szerkezete alumíniumból készült, és túl vékony. Ha acélból gyártanák a budapesti járműveket, azok már nem felelnének meg a BKV közbeszerzési feltételeinek. A Siemens ugyanis épp azért tudott a legdrágább ajánlatával nyerni Budapesten, mert a Combinók lényegesen könnyebbek lettek volna a konkurensek villamosainál.
Azokból nem kérnek
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója tud a bajokról, s éppen ezért jelezték a Siemensnek, hogy ezekből a hibás alumíniumszerkezetes járművekből nem kér a főváros. A Siemensnek más műszaki megoldást kell találnia, amivel teljesíteni tudja a korában vállalt feltételeket. A BKV vezetője szerint a Budapestre érkező villamosokat bár Combinónak hívják, nem ugyanolyanok, mint a német, a japán és a svájci városokban futó problémás járművek. Aba Botond kijelentette: továbbra is bíznak a Siemensben, hiszen épp a gyártó erősségét mutatja, hogy a műszaki hiba miatt javításra visszahívta a villamosokat.