Egy hónappal a pályázati határidőt követően a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult a 4-es metró alagútfúrási tenderéből kizárt japán cég, adta hírül az InfoRádió. A Taisei Corporation magyarországi képviseleténél bővebb információt nem kívántak adni.
Nem felelt meg
Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője azzal indokolta a cég kizárását, hogy az ajánlat nem felelt meg az ajánlattételi felhívásban, a dokumentációban valamint a jogszabályokban előírt feltételeknek.
A BKV hivatalosan még nem tud a panaszról. Szálka Miklós, fideszes fővárosi képviselő, a BKV felügyelő bizottságának a tagja ugyanakkor a rádiónak furcsállotta, hogy a nagykörúti villamostenderhez hasonlóan az alagútfúrásnál is a több milliárd forinttal drágább ajánlat nyert.
Az InfoRádió értesülései szerint a beruházó fél éves előkészület után augusztusban kezdte volna meg a munkát, ám ez az időpont várhatóan legalább egy hónapot csúszik.
Korábban Gulyás László azt nyilatkozta, hogy az alagútfúrásra pályázó hét konzorcium közül öttel folytattak tárgyalásokat. A lezárt ajánlatok végső értékelésénél az ár mellett számos egyéb tényező, például a különböző határidők is nagy hangsúlyt kapnak. Így az alagútfúró pajzs első elemének szállítási ideje, valamint a teljes alagútfúrás vállalási időpontja is mérvadó lesz az értékelésnél.