Megtámadták a metrótendert a japánok

2005.12.13. 14:06
Tovább tolódhat a 4-es metró beruházása, mert a metrókocsitendert és most az alagútfúrási tendert is megtámadták a vesztes felek - tudta meg az Inforádió.

Egy hónappal a pályázati határidőt követően a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult a 4-es metró alagútfúrási tenderéből kizárt japán cég, adta hírül az InfoRádió. A Taisei Corporation magyarországi képviseleténél bővebb információt nem kívántak adni.

A metrókocsitendert is megtámadták
Egy hónappal ezelőtt a metrókocsi-tender folytatását függesztette fel a Közbeszerzési Döntőbizottság a kiesett spanyol cég kifogásai miatt. A panasz nyomán a testület 2 millió forint büntetést rótt ki a BKV-ra, ám a pályázat folytatódhat. A második körbe jutott 5 cég január közepén nyújtja be ajánlatát.
A japánok tették a legolcsóbb ajánlatot a pályázaton, és kizárásuk után - a második legolcsóbb ajánlattal - a Bamco konzorcium lett a győztes. A Bamco tagjai között található a már több fővárosi munkát elnyert Strabag és a Hídépítő Rt. is. A cégeggyüttes összesen 53 milliárd forintért vállalta a Kelenföldi pályáaudvartól a Baross térig tartó alagút fúrását.

Nem felelt meg

Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője azzal indokolta a cég kizárását, hogy az ajánlat nem felelt meg az ajánlattételi felhívásban, a dokumentációban valamint a jogszabályokban előírt feltételeknek.

A BKV hivatalosan még nem tud a panaszról. Szálka Miklós, fideszes fővárosi képviselő, a BKV felügyelő bizottságának a tagja ugyanakkor a rádiónak furcsállotta, hogy a nagykörúti villamostenderhez hasonlóan az alagútfúrásnál is a több milliárd forinttal drágább ajánlat nyert.

Az InfoRádió értesülései szerint a beruházó fél éves előkészület után augusztusban kezdte volna meg a munkát, ám ez az időpont várhatóan legalább egy hónapot csúszik.

Korábban Gulyás László azt nyilatkozta, hogy az alagútfúrásra pályázó hét konzorcium közül öttel folytattak tárgyalásokat. A lezárt ajánlatok végső értékelésénél az ár mellett számos egyéb tényező, például a különböző határidők is nagy hangsúlyt kapnak. Így az alagútfúró pajzs első elemének szállítási ideje, valamint a teljes alagútfúrás vállalási időpontja is mérvadó lesz az értékelésnél.