MTV: Négyévente kiszavazás

2002.10.30. 14:36
Új arculattal, logóval és műsorvezetőkkel készül visszahódítani a nézőket a Magyar Televízió. Az átalakulás negyvenmillió forintjába került a nehéz anyagi helyzetben lévő köztévének, ezt azonban az üzleti elképzelések módosításával megspórolt 760 millió forint fedezi. Az új műsorstruktúra középpontjába a Pálffy Istvánnal és D. Tóth Krisztinával megerősített hírműsorok kerültek. Emellett a televízió "értékeket szolgáltatna", Jackie Chan alternatívája Robert Redford, közszolgálatilag.
"Tévhit, hogy több száz millió forintba került az arculatváltás" - jelentette ki Ragáts Imre, az MTV ügyvezető alelnöke szerdai sajtótájékoztatóján. Az átalakulás költsége negyvenmillió forint volt, ez Ragáts szerint a televízió egynapi működési költségénél is kevesebb. Ugyan az ügyvezető alelnök is elismerte, hogy az MTV pénzügyi válságban van, de mint mondta, az üzleti elképzelések módosításával mintegy 760 millió forintot tudtak megtakarítani.

Hagyományos értékeket idéznek

D. Tóth Krisztina és Pálffy István
Az MTV új, a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint "első látásra mintha ismerős" a "hagyományos értékeket idéző" logóját Fatér Barna, az Arc egyik alapítója tervezte, az arculatért a Dogfish Stúdió felelt. Rudi Zoltán, a közszolgálati televízió programigazgatója az Index kérdésére elmondta, hogy a megbízást közbeszerzési pályázaton nyerték el. A logó megtervezésével azért Fatért bízták meg, mert ő "európai és modern", emellett őt tartották a legjobbnak. A Dogfish Stúdió mellett szólt, hogy "gyakorlatilag ők rendelkeztek egyedüliként szakmai referenciával", mivel ők tervezték annak idején az RTL Klub új arculatát is.

Balóról hallgatnak

Az MTV működéséhez, hogy az megfeleljen a törvényi feltételeknek, 5,6 milliárd forintra lenne szükség - mondta el Ragáts. A csatorna megújulását az új logó és az arculatváltás mellett új arcok, a kereskedelmi televíziózásból átigazolt Pálffy István, a tv2 és D. Tóth Krisztina az RTL Klub korábbi műsorvezetői a Híradó, Simon András az Aktuális helyett induló új napi hírösszefoglaló műsor, az Este vezetője lesz. Új műsorral kerül képernyőre Tornóczky Anita, a miniszterelnök nevelt lánya kéthetente egy autós magazint vezet majd. Az MTV-n régóta szereplő Baló György és Betlen János jövőjével kapcsolatban Rudi Zoltán nem kívánt tájékoztatást adni.

Egyenes beszéd, tiszta kép

Simon András
Kinevezése kapcsán Pálffy elmondta, hogy még "életében ilyen boldog nem volt". Véleménye szerint a Híradó lesz az MTV valóságshowja, melyben "négyévente lesz kiszavazás". Az "egyenes beszéd, tiszta kép" szlogennel jellemzett hírműsorok valóban az MTV megújult műsorstruktúrájának középpontjába kerültek, újítás, hogy megelőzve a kereskedelmi tévéket a közszolgálati csatorna 18 órakor is félórás híradót tervez. Ez egyben üzenet is a kereskedelmi televízióknak, Rudi szerint ugyanis fél hétre már mindenki mindent megtudhat az aznapi eseményekről. Ennek ellenére megtartják a hagyományos fél nyolcas híradót is.

Nem történik azonban változás a Hét műsorában. A "véleményszabadság és az értékrendek sokszínűsége" jellemzi majd a heti hírösszafoglalót, melyet a jövőben is Krizsó Szilvia vezet. Krizsó emellett társműsorvezetője lesz az Estének is.

Fontos világkép

Az MTV alapvetően "értékes, nevelő jellegű" műsorokat kíván sugározni, így az öncélú erőszak helyett családi mozikat, dokumentumfilmeket, illetve értékes magyar és nemzetközi filmeket kívánnak sugározni. "Jackie Chan helyett például Robert Redford sorozatot vetítenénk" - hozta fel példának Rudi rövid gondolkodás után. Hangsúlyos szerepet szánnak még a kulturális műsoroknak is, ezek között továbbra is szerepel a +1 Éjjeli Menedék, Siklósi Beatrix politikai-kulturális háttérműsora, mivel Rudi szerint "fontos, hogy a műsor által képviselt világkép is megjelenjen a közszolgálati televízióban".

Hirdetési bevételek
Az MTV egyes csatornájának nézettsége jelenleg tízszázalékos, ezzel szemben reklámrészesedése alig három százalék - mondta el Ragáts Imre, részben az MTV korábbi reklámszervezőjét felelőssé téve ezért. Az ügyvezető alelnök szerint 15-20 százalékos nézettség elérése a cél, és ehhez hasonló arányban szeretnének részesülni a reklámbevételekből is. Megvizsgálták a hirdetésszervezés esetleges átszervezését és saját kézbe vételét, ez azonban nem tűnik kivitelezhetőnek. Ehhez ugyanis a kereskedelmi osztály nem rendelkezik megfelelő kapcsolatokkal, egy új vezető havi bére megközelítőleg négymillió forint lenne. Ezt azonban "a jelen körülmények között az MTV nem képes megfizetni". Ezért a tévé vezetése közbeszerzési pályázatot hírdet, a reklámok külső szervezésére.