Baumgartner erősebb csapatba kerülhet
További Sport cikkek
- Nem kímélték a doppingellenőrök a magyar Copperfieldet
- A párizsi helyzet fokozódik: 40 országból a sportág krémje érkezik Budapestre
- Major Veronika kvótát szerzett sportpisztolyban
- Ráfordultunk a célegyenesre: 100 nap Párizsig
- Javultak Magyarország esélyei Párizsban – 100 nap múlva rajtol az olimpia
Tapasztalatlan, gyenge társak
"Nem haragban válunk el egymástól, de számomra fontos volt ez a döntés, mivel a Nordic jelenlegi állapotában nem tudja segíteni a további fejlődésemet, előrelépésemet" - nyilatkozta Baumgartner. A versenyző úgy érzi, hogy a csapatban nincs igazán meg az előrelépés szándéka: "Amikor tavaly hozzájuk szerződtem azt gondoltam, hogy egy nagy célokat maga elé tűző, ambiciózus csapatba kerülök, de idővel kiderült, hogy ebben tévedtem".
Baumgartner csapatársaival is elégedetlen volt: "Már az is meglepett, hogy az ígéretekkel ellentétben nem egy tapasztalt, ismert pilótát szerződtettek mellém, hanem a hozzám hasonlóan újonc Briscoe-t, akitől őszintén szólva keveset tanulhattam, és rendre le is győztem. Később Briscoe helyére a szintén zöldfülű Ted Björk érkezett."
Hatvannégy százalékkal több hiba
Legkomolyabb fentartásai azonban a Nordic műszaki színvonalával voltak. "Szinte egész évben műszaki hibákkal küszködtünk, mérnökök és szerelők távoztak a csapattól. Az első két futamon én voltam az egyetlen pilóta, akit mindkét időmérésen technikai hiba sújtott. Az idény végére az egyik rivális csapat kiszámolta, hogy az egész mezőnyben nekem volt a legtöbb műszaki problémám, és a Nordic csapatának hatvannégy százalékkal volt több műszaki problémája, mint a többi csapatnak."
Baumgartner elárulta azt is, hogy már idény közben felmerült a távozása. "A külvilág nem igazán értette, hogy a korábban szárnyaló csapat mitől esett vissza, miért érünk el gyengébb edzésidőket, és a versenyeken miért nem sikerül a pontszerzés. Sajnos ennek a versenyzők tapasztalatlansága mellett az is volt az oka, hogy a csapat nem volt megfelelően motivált."
Árulták a csapatot
"A Hungaroringre már úgy érkeztük, hogy nyílt titokként emlegette mindenki: A Nordic tulajdonosai árulják a csapatot. Akkor még az is felmerült, hogy esetleg felbontjuk a szerződést, és kiszállok a csapatból, de más csapatoknál dolgozó szakemberek is azt ajánlották, hogy versenyezzem végig az évet, hiszen szükségem van a további tapasztalatokra."
"Szerencsére három nagyon jó verseny maradt az idény végre, ahol kemény csatákban mutathattam meg, hogy mire vagyok képes. Ez azért is volt szerencsés, mert a Magyar Nagydíj óta több F-3000-es csapat is megkeresett, és szinte folyamatosan tárgyalásban állunk azokkal a csapatokkal, melyek jövőre szívesen látnának".