Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Baumgartner erősebb csapatba kerülhet

2002.09.25. 14:54
Baumgartner Zsolt jövőre már nem a Nordic Racing színeiben indul a Formula 3000-es versenysorozatban. A magyar pilótát több komoly csapat is megkereste.
Az első magyar F-3000-es versenyző tavaly novemberben szerződött a brit csapathoz, és az akkor kötött megállapodás opciót biztosított a következő évi versenysorozatra is. Baumgartner Zsolt menedzsmentje bejelentette, hogy nem kíván élni az opcióval, mivel a Nordic által biztosított lehetőségek nem váltották be a szerződés megkötésekor megfogalmazott reményeket.

Tapasztalatlan, gyenge társak

"Nem haragban válunk el egymástól, de számomra fontos volt ez a döntés, mivel a Nordic jelenlegi állapotában nem tudja segíteni a további fejlődésemet, előrelépésemet" - nyilatkozta Baumgartner. A versenyző úgy érzi, hogy a csapatban nincs igazán meg az előrelépés szándéka: "Amikor tavaly hozzájuk szerződtem azt gondoltam, hogy egy nagy célokat maga elé tűző, ambiciózus csapatba kerülök, de idővel kiderült, hogy ebben tévedtem".

Baumgartner csapatársaival is elégedetlen volt: "Már az is meglepett, hogy az ígéretekkel ellentétben nem egy tapasztalt, ismert pilótát szerződtettek mellém, hanem a hozzám hasonlóan újonc Briscoe-t, akitől őszintén szólva keveset tanulhattam, és rendre le is győztem. Később Briscoe helyére a szintén zöldfülű Ted Björk érkezett."

Hatvannégy százalékkal több hiba

Legkomolyabb fentartásai azonban a Nordic műszaki színvonalával voltak. "Szinte egész évben műszaki hibákkal küszködtünk, mérnökök és szerelők távoztak a csapattól. Az első két futamon én voltam az egyetlen pilóta, akit mindkét időmérésen technikai hiba sújtott. Az idény végére az egyik rivális csapat kiszámolta, hogy az egész mezőnyben nekem volt a legtöbb műszaki problémám, és a Nordic csapatának hatvannégy százalékkal volt több műszaki problémája, mint a többi csapatnak."

Baumgartner elárulta azt is, hogy már idény közben felmerült a távozása. "A külvilág nem igazán értette, hogy a korábban szárnyaló csapat mitől esett vissza, miért érünk el gyengébb edzésidőket, és a versenyeken miért nem sikerül a pontszerzés. Sajnos ennek a versenyzők tapasztalatlansága mellett az is volt az oka, hogy a csapat nem volt megfelelően motivált."

Árulták a csapatot

"A Hungaroringre már úgy érkeztük, hogy nyílt titokként emlegette mindenki: A Nordic tulajdonosai árulják a csapatot. Akkor még az is felmerült, hogy esetleg felbontjuk a szerződést, és kiszállok a csapatból, de más csapatoknál dolgozó szakemberek is azt ajánlották, hogy versenyezzem végig az évet, hiszen szükségem van a további tapasztalatokra."

"Szerencsére három nagyon jó verseny maradt az idény végre, ahol kemény csatákban mutathattam meg, hogy mire vagyok képes. Ez azért is volt szerencsés, mert a Magyar Nagydíj óta több F-3000-es csapat is megkeresett, és szinte folyamatosan tárgyalásban állunk azokkal a csapatokkal, melyek jövőre szívesen látnának".