Kavarnak a kínaiak az olimpia körül
További Sport cikkek
Olcsóbb olimpiát
Hein Verbrüggen, a NOB előkészítésért felelős testületének vezetője a felvetésre úgy reagált, hogy várhatóan a végrehajtó bizottság februári ülésén születik ezzel kapcsolatban állásfoglalás. Peking egyúttal lépéseket tesz a költségek csökkentésére is. Terveik szerint a korábban elképzeltnél kisebb lenne a lövészetnek és a lovasversenyeknek otthont adó létesítmény, illetve két baseball-stadion helyett csak egy épülne, feltéve, hogy ez a sportág egyáltalán szerepel majd a műsorban.
Múlt pénteken a NOB 114. teljes ülésén a tagok úgy döntöttek: elhalasztják a szavazást arról, hogy az öttusa, valamint a baseball és a softball kikerüljön-e a pekingi játékok programjából. A döntés csak az athéni olimpia után várható. A most érvényben lévő szabályok szerint ez azt jelenti, hogy a 2008-as program nem módosul jelentősen Sydneyhez képest. "Egyelőre nem tudjuk, lesz-e baseball Pekingben. Abban azonban biztosak vagyunk, hogy ha igen, akkor egy stadionban is le lehet bonyolítani a mérkőzéseket" - mondta Gilbert Felli, a NOB sportigazgatója, hozzátéve: "senki nem várja el a majdani házigazdáktól, hogy olyan létesítményekre költsenek, melyekre esetleg nem is lesz szükség. Azt hiszem, hogy a problémás esetekben lehet várni 2005-ig" .
Rendesebb taxit
A 2004-es olimpiát megrendező göröget viszont a nagy athéni taxi problematika köte le. Az autók többsége lepusztult, a sofőrök pedig egyrészt udvariatlanok, másrészt rendszeresen becsapják a turistákat. A közlekedési miniszter ezért olyan taxiügyi törvényjavaslatot nyújtott be a parlamentnek.
Az AFP összefoglalójából kiderül, hogy a görög nagyvárosokban a taxisok saját kényük-kedvük szerint válogatna az utasok között, noha erre nincs joguk. A taxizni szándékozóknak gyakran a járdáról kiabálva kell jelezniük, hogy merre szeretnének menni, de hiába ha a sofőrnek nem felel meg az útirány. A külföldieknek gyakran a valós ár kétszeresét, háromszorosát kell fizetniük, a letöbb kocsiban nincsen taxióra.
Általános megítélésük alapján Európában a legrosszabbak közé tartoznak a görög taxisok, de alaphyelyzetben legalább olcsón dolgoznak. A reformtervezetben ezért többek között szerepel egy 60 millió eurós összeg, amelyből a nyolc évesnél idősebb autók lecserélését, illetve légkondicionálók beszerelését támogatnák.
A kormányzati elképzelést ugyanakkor nem lesz egyszerű keresztülvinni, mert a taxisok már így is rendszeresen sztrájkolnak, szakszervezetük pedig határozottan a változtatásokkal szemben foglalt állást. A mi véleményünket senki sem kérdezte - mondta az elnök Manolisz Bandurakisz. Az athéni agglomerációban 14 ezer taxis dolgozik