Baumgartner: Dobogós is lehettem volna

2003.05.06. 11:30
A Forma 3000-es világbajnokság második futamán a versenysorozat egyetlen magyar versenyzője, Baumgartner Zsolt a hetedik helyen ért célba, és két ponttal gazdagodott. A magyar pilóta önmaga és a magyar autósport legjobb eredményét érte el. Az Indexnek hazatérése után elmondta: jelenleg is tárgyalásban áll a Forma 1-ben szereplő Jordan csapattal.
Baumgartner Zsolt a tavalyi idény végén a Nordic Racing Teamtől szerződött a versenysorozatban meghatározónak számító Coloni csapathoz, ennek megfelelően az idei évnek nagy reményekkel vágott neki. A szezont megelőző teszteken biztató eredményeket ért el, Olaszországban körrekordot futott, Barcelonában hetedik lett.

Gondok az edzésen

Tekintse meg galériánkat
Az első futamon aztán némiképp balszerencsésen a tizedik helyen zárt, a soron következő Spanyol Nagydíjon viszont javított. Hetedik helyen ért célba, úgy, hogy csak a tizenhatodik helyről indult.

"A szabadedzésen bosszús voltam, mert a jobb hátsó kerékfelfüggesztés tönkrement, így az autó instabillá vált, nekem pedig be kellett térnem a boxba. Nagyobb baj volt, hogy el kellett használnom egy garnitúra gumit a háromból, vagyis kevesebb lehetőségem maradt az edzésen" - kezdte a barcelonai visszatekintést Baumgartner.

Kimaradt a rajt utáni balesetből

A tizenhatodik pozíció miatt persze csalódott volt, előrébb várta önmagát. "Így viszont legalább kimaradtam a rajt utáni balesetből" - magyarázta a történet fonákját.

Baumgartner szerint valószínűleg dobogós helyen végzett volna, ha nincsenek gondjai az edzésen, és az eredeti tervei szerinti hetedik rajthelyről vághat neki a versenynek.

Nem hibáztatták a kockáztatás miatt

Tekintse meg galériánkat
A versenyen folyamatosan előrearaszolt, az utolsó körben arra is volt esélye, hogy az ötödik helyen fusson be. "A svájci-kínai Nguyent akartam megelőzni a célegyenes végén, de a manőver nem sikerült, így Schmidt is elém került, vagyis a hatodik helyett a hetedik lettem. Úgy éreztem, mindenképpen meg kell próbálnom az előzést, és mivel a csapatvezetés sem tett a kockáztatás miatt szemrehányást, azt hiszem, jól döntöttem" - értékelt. Sajnálja viszont, hogy itthon még összefoglalót sem láthatott a közönség.

Baumgartner az idén megváltoztatott szabályoknak megfelelően két pontot kapott ezért a helyezésért, ami élete legjobb eredménye eddig. Monzában ugyan a tavalyi utolsó futamon hatodik lett, de azért akkor csak egy pont járt.

Eddig hiába várta a beígért kormányzati segítséget

Tekintse meg galériánkat
A magyar versenyző az Indexnek azt is elárulta: jelenleg is folynak a tárgyalások a Jordan csapat és közötte - a tavalyi Magyar Nagydíjon kipróbálhatta az autót -, és nem tett le arról, hogy tesztpilóta legyen az istállónál. Szerinte egyelőre nem pénzkérdés - a becslések szerint egymillió dollárba kerülne a szerződés -, hogy az egyesülethez kerüljön, később viszont az lehet. "Annál jobb ajánlólevél aligha lehet, hogy rendre pontszerző helyen végzek" - jegyezte meg.

"Tőkeerős szponzorok híján nem lehet előrelépni - pillanatnyilag is több tízmillióba kerül a versenyzésem -, ezért is volt igazán megtisztelő, hogy a kormány is fontolgatja, miként segíthet nekem" - magyarázta. Ebből a közel egy éve megígért segítségből viszont még semmit nem érzékel.

Ausztriában még előrébb?

Legközelebb a magyar határhoz közeli Spielbergben, az osztrák futamon ül volán mögé, és bízik a folytatásban. "Néhányan el szoktak kísérni a futamokra, remélem most is így lesz, és nem okozok csalódást" - összegzett.