Forma-1-es időmérő motorokkal és szájhősökkel

2005.05.20. 10:22
A kecskeméti színészek motorosklubja műfajt teremtett: amatőrök köröztek Pünkösd hétvégéjén a gokartpályán, úgy, hogy tíz perc alatt kellett minél jobb időt futniuk. Volt áramszünet, streetfighter show és néhány megfontolt néző, aki csak szóban villantott a motorjával.
Csúszós aszfalt, nyirkos idő és eleinte elenyésző érdeklődés fogadta Pünkösd hétvégéjén, a kecskeméti gokart-pályán az első amatőr nyílt országos motoros körversenyre érkező Yamahákat, Kawasakikat vagy éppen Choppereket.

Majdnem megfürödtek a szervezők

Az Inj-Actor Motorklub - amelynek tagjai motoros színészek - műfajt akart alkotni: a versenyre bárki nevezhetett, és az indulóknak az egy kilométeres, éles kanyarokkal tarkított szakaszon tíz perc alatt kellett minél gyorsabb köröket menniük. A rendszer a Forma-1-es időmérőre emlékeztet a leginkább.

Az időjárás azonban majdnem megpecsételte az eredeti ötlet sorsát, hajnalban elkezdett szakadni az eső és a szervezők annyit tehettek, hogy vártak. A szabadedzések végére azonban kitisztult az ég, és egyre többen gyűltek össze a pálya mentén.

A rotterdami látogató


Nézegessen motorokat
A három kategóriában (robogó, 500 köbcenti alatt és fölött) meghirdetett futamra hatvan, az ország különböző pontjairól érkezett motoros adta le nevezését, de volt érdeklődő, aki Rotterdamból jött - természetesen motorral. A Yamaha R6-ossal utazó elszánt néző csak azért nem szállt versenybe, mert félt, nem lesz mivel hazamennie, ha komolyan gondolja a megmérettetést.

Mikeboy és a hűtőláda

Felvezetésként az országos negyedik Mikeboy streetfighter show-ja zajlott, egy keréken motorozással, néha az ülésen állva, néha menetiránnyal háttal ülve és ahogy kell, gumiégetéssel.

A mutatvány áramszünet miatt késéssel kezdődött: rosszul kötötték be az egyik hűtőládát, a rövidzárlat pedig megbénította számítógépes időmérést és a hangosítást. Az áramkimaradást a párezresre duzzadt nézősereg a legnagyobb megértéssel és együttérzéssel vette tudomásul.

Jobban húzatná

A bemutató után másfél óráig zajlott az időmérő, majd kialakult a döntő mezőnye. "Én biztos jobban húzatnám" - mondja a mellettem álló fiatal srác két csinos lánynak, az állórajtot elemezve. Majd kiderült, Attila - motoros becenevén: Tilu - Aprillia Touaregjét, bármennyire is lehasznált állapotban van, bizony féltette a keskeny nyomvonalú pályától, és persze a vetélytársaktól, ezért csak szakért.

Szigszalagos szervizelés

Van abban valami, amit Tilu mondott, a délelőtt folyamán két motoros közelebbről is megismerkedett az aszfaltburkolattal. Ráadásul a döntőkben egyszerre indították a motorokat, így előzéseket is láthattunk. Ezek a jelenetek újabb két "áldozatot" követeltek, de a sérülések inkább csak a motorokban okoztak károkat, volt olyan kétkerekű, amelyet szigszalaggal összeeszkábálva hoztak működésképes állapotba. Suzuki GSX-R1000, 600; Kawasaki ZX10R, 636R; Yamaha R1, csak hogy párat említsünk a döntő résztvevőiből.

A győztesek
Robogó kategória, fiatalok:
1. Tasi László 2. Bödő Csaba
3. Gréczi Imre
500 köbcenti alatt:
1. Batinkou János 2. Tóth Péter
3. Nagy Viktor
500 köbcenti felett:
1. Kocsis Róbert 2. Ádám Róbert
3. Bárány Tamás
A leggyorsabb kört végül egy hatszáz köbcentis Kawasaki futotta, Kocsis Róbert 44,3 másodperc alatt tette meg az ezerméteres távolságot.

Jövőre újra

Attilához hasonlóan egy másik kilátogató, Zoltán - a motorosok közt csak Pánti - sem vállalta, hogy a Yamaha YZR-400-ast versenyhelyzetnek tegye ki. Nem az ötszáz forintos nevezési díj tartotta vissza, neki kevés a körözgetés, a száguldást élvezi valós szituációban, éles helyzetben.

A rendezvény főszervezője, Tóth Roland eltökélt, bízik a növekvő érdeklődésben, és pontosan egy év múlva ismét megszervezi majd, az akkor már második amatőr nyílt országos motoros körversenyt.