Rossi 'szenvedni fog' az F1-ben

2005.11.16. 12:13
Nem hisz Valentino Rossi Forma-1-es sikerében Giancarlo Fisichella. A Renault olasz pilótája szerint képtelenség, hogy valaki motor után autóval is nyerjen, ő inkább magát vagy Jarno Trullit ültetné a Ferrariba.
Háromszor is tesztelt már a Ferrarival Valentino Rossi, a hétszeres motoros világbajnok, bíztató eredményei voltak, Giancarlo Fisichella szerint mégsem vinné semmire a Forma-1-ben.

Nagyszerű, de csak motoron

Honfitársát a Ferrari azért foglalkoztatja egyre gyakrabban, hogy 2007-ben versenypilótának szerződtesse, ám ez a Renault pilótája szerint hiba lenne.

Michael Schumacher (balra) a finom fogásokra oktatja Rossit
Michael Schumacher (balra) a finom fogásokra oktatja Rossit (fotó: epa)
"Semmi bajom Rossival, motoron nagyszerű, de nem létezik, hogy 26 évesen csakúgy beüljön egy Forma-1-es autóba, és nyerjen. Itt szenvedni fog" - nyilatkozta az Autosprint magazinnak Fischella.

A Ferrari ritkán szerződtet olaszt

A Ferrarinak az utóbbi ötvenkét évben nem volt olasz világbajnoka, sőt, egyetlen ember, Alberto Ascari tudott vb-t nyerni saját hazája legpatinásabb márkájával. Enzo Ferrari utána nem szívesen igazolt olaszt, talán azért, mert sosem váltották be a reményeket.

Nicola Larini volt az utolsó itáliai, ő 1994-ben Jean Alesi sérülése miatt kapott lehetőséget néhány futamra, egyszer dobogóra is állhatott.

A motoros bajnok gokarttal kezdte

Rossi gyerekkorában gokartozott, csak azért szállt nyeregbe, mert az olcsóbb volt, Fisichella mégis másokat szerződtetne: "Én Trullit vagy magamat ültetném a Ferrariba, mi jobban megérdemelnénk."

Az F1 történetében csak az angol John Surtees lett két kerék után négyen is világbajnok, 1964-ben épp Ferrarival. "Rossi egy isten, de erre nem képes" - kételkedett Fisichella.

Csak akkor jön, ha tud nyerni

Rossi többször is cáfolta, hogy a Ferrarihoz készülne, de az biztos, hogy mindenképp meg akarják szerezni őt. Minden bizonnyal akkor ül át autóba, ha az eredményei versenyképesek lesznek, és partiban lehet a legjobbakkal.

A 26 éves motoros előbb vb-győztes lett a 125 és a 250 kcm-es kategóriában, majd az 500-as, illetve az abból alakult Moto GP géposztályra váltott, ahol 2001 óta sorozatban öt vb-címet szerzett. A Moto GP eddigi négy kiírását kivétel nélkül ő nyerte meg, karrierje tíz vb-szezonjából csak háromban nem lett világelső.