Palik László: 'Mauritániában fog összeszűkülni a gyomrom'

2005.12.19. 15:58
Az év végén kezdődő 28. Dakar-ralin az Uniqa Biztosító támogatásával induló két magyar csapatot a közvetlen élmezőny mögé sorolták, a nem gyári csapatok mögött Palik László kapta a legelőkelőbb rajtszámot. Palik tart a versenytől, de imádja a versenyt, és úgy érzi, egyedül Budapest határáig sem jutna el. Csapattársa, Kis Sándor az elmúlt évek legjobb autójával vág neki a tizenhat napos versenynek.
December utolsó napján a portugál Lisszabonból közel kétszáz autós egység indul útra, hogy kilencezer kilométer után január tizenötödikén megérkezzen Szenegál fővárosába, Dakarba.

Kis bízik benne, hogy nem lesznek technikai hibái

A tavaly legjobb helyezést elérő, összesítésben tizennyolcadik helyen végző Palik László és csapattársa, Kis Sándor már hétfőn elkezdte a pakolást a futamra, és ezt megelőzően sajtótájékoztató tartott.

"Éves munkánkat szeretnénk megkoronázni a Dakaron, és soha ilyen jó állapotba lévő autót még nem vehettünk birtokba. Stabil alapból kezdhettük el fejlesztéseinket, és remélhetőleg egy nagyon gyors autóval vesszük fel a versenyt" - értékelt Kis Sándor. Navigátora, Czeglédi Péter hozzátette, hogy őket egyáltalán nem fogja hátráltatni, hogy műholdas segítséget ezúttal nem lehet igénybe venni, mert itthon sem használják. Abban viszont bízik, hogy végre technikai hiba nélkül teljesíteni a távot.

Egyedül Budapest határáig sem jutnék

Palik László a Forma-1-es közvetítéseknél megismert hangon javította ki a beszélgetést vezető Czollner Gyulát, aki "felelőtlenül", és meggondolatlanul neki tulajdonította a tavalyi tizennyolcadik helyezést, illetve az egyiptomi Világkupa-futamon elért második pozíciót.

"Hadd korrigáljak: nem egyedül értem el ezeket az eredményeket. Egyedül Budapest határáig sem jutnék el, de egy olyan nagyszerű csapattal dolgozhatok együtt, amelyik legalább annyira akarja a sikereket, mint én" - nyilatkozott, külön kiemelve Darázsi Gábort, akit a világ egyik legjobb navigátorának nevezett.

Palik nem szeret előre tervezni

Említést tett még a szerencséről is, és megjegyezte, nagy élményt jelentett neki az idei év. Palik a minden eddiginél előkelőbb rajtszámnak nem tulajdonított nagy jelentőséget, de szeretne jó szívvel emlékezni arra a verseny végén, hogy tizennyolcadiknak sorolták be a prológ előtt. Kis ellenben úgy fogalmazott, hogy őt nyomasztja valamelyest, hogy közvetlenül a nyári csapatok - és Palik - után kell útra kelnie. A két magyar után startolhat a már győztes Didier Auriol és a japán Sinozuka is.

A Hungaroring Rt-t vezető Palik ugyanazzal a logisztikai csapattal vág neki a száguldásnak, mint idén januárban. "Nem tudom, felül lehet-e múlni az idei eredményeket, egyelőre nem is érdekel, nem foglalkozom ezzel a kérdéssel. Tartok a futamoktól, és szerintem hülye, aki nem tart a Dakartól. De imádom" - rögzítette.

Kifejtette, eddig döntetlenre állnak a Dakarral, mert kétszer sikerült teljesítenie a távot, míg kétszer fel kellett adnia. "Nem is szeretek előre menni a tervezésben, mert óhatatlanul gondolok arra, hogy 2004 elején a mentőrepülővel jöttem haza" - ismerte el.

Guinea és a vízátfolyások

A versenyt nagy vonalakban így mutatta be: "végre meghallgatták a szándékainkat, hogy a sivatagra felkészített autókkal ne aszfaltos prológon kelljen versenyeznünk, mert az csak hatalmas szenvedést okozott. Most két gyorsasági szakaszt Portugáliában köves, murvás szakaszon kell megtennünk. Majd Malagából áthajózunk Marokkóba, ott lesz éjszakai rajt is, aztán Mauritániába érkezünk, ahol nekem rendre gombostűnyire szűkül össze a gyomrom. Rendkívül rideg a környezet, ott kezdődnek igazán a problémák. Úgy tűnik, hogy száguldozhatnánk, de így taroltunk le legutóbb a bozótost és a nyárfaligetben is látogatást tettünk. Innen Maliba és Guineába megyünk, ahol sok vízátfolyás vár ránk, majd Szenegál, ahol még figyelni kell, hiszen tavaly már azt hittük révbe értünk, és majdnem megszívtuk."

Palikl elárulta, fél a sikertelenségtől, de bízik egy újabb szép eredményben.