Talmácsi idén először dobogón

2006.08.20. 17:45
A gyorsasági motoros világbajnokság 125 köbcentiméteres kategóriájában Talmácsi Gábor kiváló versenyzéssel, a kilencedik helyről indult és a harmadik lett a Cseh Nagydíjon, Brnóban. A tavalyi összetett bronzérmese a csapatváltás után idén először került dobogóra, az utolsó kanyarban előzött.

A tavalyi Cseh Nagydíjra győzelmi esélyekkel és mintegy tízezer szurkolóval együtt érkezett Talmácsi Gábor, de akkor az összetettben is dobogón lévő magyar versenyző hatalmasat betlizett, csak a kilencedik helyen ért célba.

Kiváló rajt a kilencedik helyről

A télen csapatot váltó, és ezután visszaeső Talmácsi idén nagyon fogadkozott, hogy kárpótolja drukkereit, és ez most sikerült is neki.

Jóllehet az edzéseken nem mutatott megnyugtató formát, csak a kilencedik helyről indulhatott, de a rajt után rögtön a negyedikre lépett előre. Érezni lehetett, hogy ugyan a motorjában nincs annyi erő, hogy a győzelemért versenyben legyen, a dobogó nem tűnt elérhetetlennek.

Az ötös élbolyt Talmácsi zárta

Az ötödik körtől egy ötös boly meglépett a riválisaitól, ennek utolsó helyén Talmácsi haladt. Az élmezőny aztán egyre inkább szétszakadt, a végső sikerért az összetettben fölényesen vezető spanyol Alvaro Bautista és a finn Mika Kallio küzdött.

Mögöttük a hazai pálya előnyét élvező Lukas Pesek haladt, a negyedik helyért Talmácsi és Pasini harcolt, és előbbi megelőzte az olaszt. Az utolsó előtti körben "Talma" Peseket is lehagyta a célegyenes végén, de kisodródott, és a kanyar külső ívére került, Pesek pedig visszavette pozícióját.

Talmácsinak sikerült, Kalliónak nem

A Hondát kormányzó Talmácsi az utolsó körben, pontosabban az utolsó kanyarban még egyszer próbálkozott, kívülről előzte meg riválisát, aki pár pillanattal a manőver után ráadásként el is esett, és feladta a versenyt. A magyar versenyző így harmadik lett.

Az élen Kallio szintén az utolsó kanyarban próbálta magához ragadni az első helyet, de miután lecsúszott a helyes ívről, a célvonal előtt már nem tudta feltartóztatni a jól kigyorsító spanyolt. Talmácsi összetettben a nyolcadik.

Talmácsi így látta a versenyt belülről: "a szombati utolsó edzés után nem gondoltam volna, hogy összejöhet a dobogós helyezés. Az ötödik vagy a hatodik kör után viszont, amikor együtt tudtam maradni a vezetőkkel, már éreztem: szép eredményt érhetek el."

Hogy miért nem tudott együtt maradni a két legjobbal, így vélekedett: "Pasinivel, folyamatosan nagy csatákat vívtunk, a motorja gyorsabb volt az egyenesekben, a kanyarokban azonban én voltam a jobb. Ha nincs a különpárbaj, akkor még lehet, hogy Kallióékkal is képes lettem volna tartani a ritmust."

Az utolsó kanyarban történtekről így nyilatkozott: "a motorom jó volt, nem lassult, mi több, a végére fel is gyorsult. Nagyon jó volt a gumim is, a végén Pesek gumijai jobban elhasználódtak, ezért tudtuk utolérni őt. Az utolsó kanyar egyszerűen hihetetlen volt, én sem a jó íven fordultam, majdnem ki is estem a nyeregből, de a többiek sem találták a helyes ívet, ezért én tudtam a legjobban kijönni belőle."

"Nagyon bíztam az utolsó körös előzésben, mert az egymás elleni meccseket jól bírom, még ha az adrenalin magasan is van ilyen esetekben. Remélem, a következő dobogóig nem kellett ennyit várni, de el kell mondanom, hogy a háromhetes szünet nagyon kellett a csapatnak. A közönség nagyon hajtott, különösen a tavalyi kudarc után, és roppantul örülök, hogy pont most sikerült megörvendeztetnem őket" - összegzett.

A 250-esek között a spanyol Lorenzo legyőzte az olasz Doviziosót, így összetettben hétpontos az előnye riválisával szemben. A MotoGP-ben az olaszok különversenyét Capirossi nyerte Rossi előtt, összetettben az amerikai Hayden vezet, a spanyol Pedrosa a második.

Végeredmény:
125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 41:00.673 p 2. Mika Kallio (finn, KTM) 41:00701 3. TALMÁCSI GÁBOR (Honda) 41:12.082 4. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia) 41:12.516 5. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 41:12.828 6. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 41:12.936 ...20. Tóth Imre (Aprilia) 42:08.812
A pontverseny élcsoportja (még öt futam van hátra): 1. Bautista 230 pont, 2. Kallio 161, 3. Pasini 147, 4. Gadea 133, 5. Faubel (spanyol, Aprilia) 123, 6. Pesek (cseh, Derbi) 102, 7. Lüthi 91, 8. TALMÁCSI 81.