A médiaribancok is hazavergődnek Bamakóból

2007.02.09. 17:42
A Budapest–Bamako-ralin különdíjjal jutalmazott daciások autója a visszaúton megadta magát, így egy másik jármű segítségére szorultak a csapat tagjai. Pechükre ez az autó is tönkrement, így egy 36 éves Csepel teherautó fordult vissza értük. A javítás után most együtt szelik a sivatagot - néha már hetvennel is mennek - de a hétvégén már így is Európába érnek.

Közel két hete ért véget a második Budapest–Bamako-rali, vagy ahogy szintén hívják, a fapados Dakar. A versenyzők legtöbbje már a múlt hét elején repülőre ült és haza is ért, a bátrabbak viszont a visszautat is autójukkal kísérelték megtenni.

A Dacia megadta magát

Így volt ezzel a Daciával Bamakóba csapata is, amely egy 23 éves autóval vágott neki a túrának. A versenyben a 17. helyen végeztek, viszont a futam előtt és közben végzett kimagasló-PR tevékenységükért elnyerték az év médiaribanca díjat.

"Hiába bíztunk benne, hogy haza is a Daciával jövünk, a visszaúton kétezer kilométer után megadta magát és ott kellett hagynunk" - mondta Nagy Miklós, a csapat vezetője. Egy darabig semmi gond nem volt, majd amikor kisebb hibák jelentkeztek, egy szerelőnél teljes motorfelújítást végeztek.

a kisegítő autó is tönkre ment

"Hetven kilométer múlva azonban teljesen 'meghalt' a kocsi. Hiába mentünk vissza a szerelőkhöz, azok csak a karjukat tárogatták, ami egy igen jellemző szokás errefelé." Ez csak azért is volt fájó számukra, mert a szerelésért négyszáz eurót, vagyis százezer forintot kellett kifizetniük és annyi pénzük már nem maradt, hogy újból megjavíttassák és esetleg újból bedögöljön az autó.


Van, akinek nem volt elég az odaút (fotó: budabestbamako.org)

Ezek után egy "ismerősnek" otthagyták az autót, és átültek az Ezüstteknő csapatának autójába, amely a verseny második legöregebb járműve volt, egy VW Transporter. Újabb négyszáz kilométer után, a marokkói határ közelében azonban gyűrűtörés miatt ez az autó is megadta magát.

A fantasztikius csepelesek

"Miután már senki nem volt mögöttünk, műholdas kapcsolattal elértük a hozzánk legközelebb eső autót, ami nem mellékesen a legöregebb járgány, egy 1971-es Csepel D-34-es teherautó volt. Ők egy percig se gondolkodtak, és hiába voltak előttünk négyszáz kilométerrel, visszafordultak értünk."

A Csepel aztán visszament a mauritániai határnál veszteglő kétautónyi legénységért, felvette őket, és nem mellesleg vontatta a VW-t is. Marokkóban megrendelték az alkatrészt amely két nap várakozás után meg is érkezett, így a folytatásban már két autóval tudtak jönni.

Hétvégén már Európában

"Ha minden jól megy, péntek este elérjük a kompot, ami azt jelenti, hamarosan Európában vagyunk" - mondta a Daciások vezetője. Elmondása szerint étel-ital van elég, jó a társaság és bár nem tudják, milyenek az európai útviszonyok, bíznak benne öt-hat nap alatt itthon lesznek. Csak azért nem jönnek gyorsabban, mert a két veterán jármű együtt halad és a Csepel 60-70 kilométeres sebességnél többet még sík terepen sem bír.