István, Vajk
17 °C
34 °C

Kölcsönronccsal értek haza a tökutolsók Bamakóból

2007.02.15. 07:47
A legutolsó csapatok is hazaértek a Budapest–Bamako-raliról. A Nagy Miklós vezette Daciával Bamakóba csapat az utolsó napokon már az életéért aggódott, végül egy több sebből vérző autóval sikerült hazaérnie.

"Marokkóban lekéstük az esti kompot, így a kikötő melletti parkolóban kellett éjszakáznunk, ami majdnem az életünkbe került" - mondta Nagy Miklós, a fapados Dakarnak is nevezett Budapest–Bamako-raliról utolsóként hazaérkezett csapat vezetője.

Önveszélyes gyerekek

Nagyék egy huszonhárom éves Daciával vágtak neki a 8200 kilométeres távnak, és a 17. helyen értek be, ugyanakkor a futam előtt és alatt végzett kimagasló-PR tevékenységéért elnyerték a verseny médiaribanca díjat. A Daciások úgy döntöttek, a visszatérést is az öreg autóval próbálják meg, de az teljesen tönkrement, így a verseny legidősebb autójával, egy 1971-es Csepel D-34-es teherautóval jöttek sokáig visszafelé.


Az Afrikában hagyott Dacia (fotó: budapestbamako.org)

Marokkóban a velük együtt haladó Transportert is javítani kellett két napig, ami azt jelenti, a veterán Csepel komoplyabb hiba nélkül tette meg az oda-visszatávot. "A kikötőben a gyerekekkel szinte közelharcot kellett vívnunk, mindenáron fel akartak jutni a Csepelre, mindegy volt nekik, hogy a tetejére, vagy a kerekek közé kapaszkodva. Egy a lényeg, el Marokkóból. Ha valaki 30-nál kevesebbel megy, már ugranak is a kocsijára."

Halálfélelem és kölcsönroncs

Miután a gyerekeket sikerült leszerelni, helyi fiatalok kerültek elő, akik először csak cigit kértek, majd a folytatásban mást is szerettek volna, aminek késsel és baseballütővel adtak hangot. A rendőrök nem foglalkoztak velük, így a parkoló őreinek kellett némi mellékes juttatást adniuk, hogy ne vágják el a torkukat, amíg alszanak.

Ugyanakkor a csapatvezető arra roppant büszke, hogy mégis autóval jöttek vissza, ugyanis a Tiba motorsport csapatának Nissan terepjáróját ők hozták haza Murciából. (A tibások voltak, akik szerették volna megdönteni a vontatás világrekordját, de ez a tervük végül kudarcba fulladt.)

Jövőre ismét nekivágnak

A legnagyobb gond az volt, hogy a Nissan terepjárón csak negyedik sebesség volt, folyamatosan forrt a vize és csöpögött az olaj belőle. "Az már csak mellékes volt, hogy az önindító sem volt jó" - mondta Nagy, aki vegyes érzésekkel, de életre szóló élménnyel tért haza.

"Büszkék vagyunk, hogy leértünk Bamakóba a Daciával, azt azonban sajnáljuk, hogy vissza már nem tudtunk vele jönni" - mondta a csapatvezető, aki már most szervezi a jövő évi versenyen való részvételt, azt azonban még nem tudja milyen autóval.