Jolán
2 °C
4 °C

Kölcsönronccsal értek haza a tökutolsók Bamakóból

2007.02.15. 07:47
A legutolsó csapatok is hazaértek a Budapest–Bamako-raliról. A Nagy Miklós vezette Daciával Bamakóba csapat az utolsó napokon már az életéért aggódott, végül egy több sebből vérző autóval sikerült hazaérnie.

"Marokkóban lekéstük az esti kompot, így a kikötő melletti parkolóban kellett éjszakáznunk, ami majdnem az életünkbe került" - mondta Nagy Miklós, a fapados Dakarnak is nevezett Budapest–Bamako-raliról utolsóként hazaérkezett csapat vezetője.

Önveszélyes gyerekek

Nagyék egy huszonhárom éves Daciával vágtak neki a 8200 kilométeres távnak, és a 17. helyen értek be, ugyanakkor a futam előtt és alatt végzett kimagasló-PR tevékenységéért elnyerték a verseny médiaribanca díjat. A Daciások úgy döntöttek, a visszatérést is az öreg autóval próbálják meg, de az teljesen tönkrement, így a verseny legidősebb autójával, egy 1971-es Csepel D-34-es teherautóval jöttek sokáig visszafelé.


Az Afrikában hagyott Dacia (fotó: budapestbamako.org)

Marokkóban a velük együtt haladó Transportert is javítani kellett két napig, ami azt jelenti, a veterán Csepel komoplyabb hiba nélkül tette meg az oda-visszatávot. "A kikötőben a gyerekekkel szinte közelharcot kellett vívnunk, mindenáron fel akartak jutni a Csepelre, mindegy volt nekik, hogy a tetejére, vagy a kerekek közé kapaszkodva. Egy a lényeg, el Marokkóból. Ha valaki 30-nál kevesebbel megy, már ugranak is a kocsijára."

Halálfélelem és kölcsönroncs

Miután a gyerekeket sikerült leszerelni, helyi fiatalok kerültek elő, akik először csak cigit kértek, majd a folytatásban mást is szerettek volna, aminek késsel és baseballütővel adtak hangot. A rendőrök nem foglalkoztak velük, így a parkoló őreinek kellett némi mellékes juttatást adniuk, hogy ne vágják el a torkukat, amíg alszanak.

Ugyanakkor a csapatvezető arra roppant büszke, hogy mégis autóval jöttek vissza, ugyanis a Tiba motorsport csapatának Nissan terepjáróját ők hozták haza Murciából. (A tibások voltak, akik szerették volna megdönteni a vontatás világrekordját, de ez a tervük végül kudarcba fulladt.)

Jövőre ismét nekivágnak

A legnagyobb gond az volt, hogy a Nissan terepjárón csak negyedik sebesség volt, folyamatosan forrt a vize és csöpögött az olaj belőle. "Az már csak mellékes volt, hogy az önindító sem volt jó" - mondta Nagy, aki vegyes érzésekkel, de életre szóló élménnyel tért haza.

"Büszkék vagyunk, hogy leértünk Bamakóba a Daciával, azt azonban sajnáljuk, hogy vissza már nem tudtunk vele jönni" - mondta a csapatvezető, aki már most szervezi a jövő évi versenyen való részvételt, azt azonban még nem tudja milyen autóval.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?