Valér
4 °C
8 °C

Talmácsi az első helyről csúszott ki

2008.05.18. 17:00
Nem szereti a francia futamot Talmácsi Gábor és nem is hozott neki vasárnap szerencsét. A gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában címvédő magyar csak 14. lett, pedig az eső miatt újraindított versenyen vezetett, amikor kicsúszott és visszaesett.

A legutóbbi versenyen a dobogóra állhatott a gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában a címvédő Talmácsi Gábor. A magyarnak ez volt az első dobogós helyezése idén.

Többször is a motorjával akadt gond és így volt ez a hétvégi Le Mans-i francia futam első edzésein is. A szombati, második időmérőn azonban saját bevallása szerint csak az ötödik helyet hozta össze, ez összesítésben a nyolcadik rajtpozícióra lett elég.

Talmácsi egyébként nem szereti a Le Mans-i pályát, ha tethetné, nem is versenyezne itt.

A rajt után Talmácsi gyorsan zárkózni kezdett. Előbb hatodik, majd negyedik volt. A negyedik körben már az élen haladó spanyol csapattársat, Sergio Gadeát támadta. Nagyon nagy verseny alakult ki, rendre változott a sorrend, előbb Gadea haladt elöl, majd a német Stefan Bradl. Talmácsi a negyedik és a második hely között ingázott. Amikor Gadea előbb a dobogóról szorult le, majd ki is csúszott, Olive vette át a vezetést.

A fiatal versenyzők miatt félő volt, hogy ütközés fogja átalakítani az élmezőnyt, de hirtelen leesett az eső. Többen kicsúsztak és azonnal a piros zászlót kezdték lengetni. Talmácsi negyedik volt ekkor, Olive áltt az élen.

Mivel a 24 körös verseny kétharmada nem ment le, csak szünetelt a verseny, véget nem ért. A motorosok a boxokba mentek, gumit cseréltek és körülbelül félórás szünet után folytatódott a a verseny.

Talmácsi a negyedikként indult az új rajtnál, úgy tűnt, gyengén kezdett, de az első kör végén az élre állt. Úgy tűnt, a rutin meghozza neki az idei első futamgyőzelmet, alig egy kör után azonban egy szárazabb részen megcsúszott és gyakorlatilag ezzel véget ért versenye. A 21. helyre esett vissza, végül 14-ikként futott be, amiért két pontot kapott. A francia futamot a hazaiak versenyzője, Mike Di Meglio nyerte.

"Nem tudom, pontosan mi történt, egyszerűen csak megcsúszott a motor hátulja és átdobott - kezdte a történtek felelevenítését Talmácsi az MTI tudósítása szerint. - Pedig az első verseny nagyon jól kezdődött az Apriliám versenyképes volt, én pedig magabiztosnak éreztem magamat. Aztán jött az esős futam. Elhatároztam, hogy nem fogok kockáztatni, ennek ellenére a második körben már egy kicsit elhúztam a többiektől. A telemetria azt mutatja, hogy abban a bizonyos kanyarban nagyobb gázt húztam, mint az előző körben. Biztos így van, mert a számítógép nem hazudik, bár én ezt egyáltalán nem éreztem. Mit mondhatnék? Sajnálom. Az idén már minden rossz megtörtént velem, ami történhetett: kétszer megállt a motorom, volt rossz versenyem és el is estem, pedig ilyen már majdnem három éve nem fordult elő. Remélem, most már végre vége szakad a rossz sorozatnak."

Gyorsaságimotoros-világbajnokság, Francia Nagydíj

125 kcm: 1. Mike Di Meglio (francia, Derbi) 2. Bradley Smith (brit, Aprilia) 3. Nicolas Terol (spanyol, Aprilia) 4. Pol Espargaro (spanyol, Derbi) 5. Andrea Iannone (olasz, Aprilia) 6. Stefan Bradl (német, Aprilia) ...14. Talmácsi Gábor (Aprilia)
A vb állása: 1. Di Meglio 74 pont, 2. Terol 66, 3. Simone Corsi (olasz, Aprilia) 62..., 10. Talmácsi 32

Körről körre

1. kör: Talmácsi zárkózik, a hatodik, Gadea, Bradl, Rabat az első háromban.

2. kör: A magyar előbb a vébében vezető Corsit előzte meg, majd Rabatot is, harmadikként fejezte be a kört.

3. kör: Már Bradl is mögötte, a világbajnok a második.

4. kör: Talmácsi már az élen haladó csapattársat, Sergio Gadeát támadja.

5. kör: Nagy lendülettel jön a spanyol Terol, előbb Talmácsit, majd Gadeát hagyja le. A magyar Rabat mögé esik vissza, negyedik.

6. kör: Változatlan a helyzet.

7. kör: Talmácsi még mindig negyedik.

8. kör: A világbajnok már a második helyen, Gadea halad az élen, a magyar támadja. A csapattárs azonban jól tartja magát, a motorja lassabb.

9. kör: Nagy a kavarodás, pillanatok alatt változik a helyzet. Hátulról előbb Terol, majd Stefan Bradl támad, utóbbi a vezetést is megszerzi, Talmácsi a harmadik. Meglepő lenne, ha nem lenne bukás a végéig.

10. kör: Talmácsi megelőzi Gadeát és másodiknak jön fel.

11. kör: Bradlt támadja hevesen a világbajnok, kicsit elhúztak a többiektől. Majd újra együtt a legalább nyolcas élmezőny.

12. kör: Együtt az élmezőny, Talmácsi próbálkozik Bradl mögött.

13. kör: Előbb Terol, majd Olive is megelőzi Talmácsit, a magyar negyedikként halad.

14. kör: Előb Terol, majd Olive az élen, Talmácsi a negyedik. Gadea egy manőverrel a tizedik helyre navigálja magát.

15. kör: Olive az élen, Talmácsi negyedik.

16. kör: Félbeszakították a versenyt, lobog a piros zászló, esik az eső. Lejönnek a versenyzők, többen lecsúsztak a pályáról.

Esőszünet 1.: Esik az eső, a szerelők cserélik a gumikat, a versenyzők beszélgetnek.

Esőszünet 2.: Bonyolult dolgok következnek majd. Az újraindításnál az utolsó teljes kör végi áthaladási sorrend számít. Ami nehezebb, a verseny végeredményének kiszámítása: nem a befutó lesz a végső sorrend, hanem a megszakítás előtti és a megszakítás utáni időeredményeket adják össze, aki így a leggyorsabb, az a győztes.

Esőszünet 3.: Folytatás 11:55-től, öt kört fognak még futni.

Esőszünet 4.: Már a felvezető kört futják.

Újraindítás 1. kör: Olive, Rabar, Bradl, Talmácsi volt a sorrend az új rajtnál. Talmácsi gyengén rajtol, Rabat az élre állt, de nyomban ki is csúszott. Talmácsi még a kör vége előtt az élre állt, a rutin sokat számít ezen a versenyen. Mögötte Terol.

Újraindítás 2. kör: Talmácsi, Terol, Smith a sorrend, a magyar elszakadni nem tud, de biztosan vezet.

Újraindítás 2. kör vége: Talmácsi egy szárazabb részen megcsúszott, gyakorlatilag vége a versenyének.

Újraindítás 3. kör: Di Meglio, Smith, Terol a sorrend. Talmácsi a pályán, hátul, 21-ikként halad.

Újraindítás 4. kör: A francia Di Meglio vezet még mindig.

Újraindítás 5. kör: Di Meglio megnyerte a francia futamot. Talmácsi a 18. lett, két pontot szerzett.