Aliz
6 °C
14 °C

Mire megy Talmácsi Gábor a 250-ben?

2009.04.12. 11:35
A Katari GP-vel kezdődik vasárnap a 17 futamos gyorsaságimotoros-vb. A 250 kcm-es kategóriában két magyar versenyez: Talmácsi Gábor, a 125-ös kategória 2007-es világbajnoka, és Tóth Imre.

Talmácsi Gábor 2009-ben egyszemélyes csapatban nyomul, a 250 kcm-es kategória másik magyarja, Tóth Imre társa a tavaly még szintén 125-ös olasz Mattia Pasini lesz.

Különleges versennyel kezdődik az évad. Éjszakai futamot másodszor rendeznek Katarban, a pilóták képességeit nem is annyira a mesterséges fény teszi próbára, mint a reflektorok miatti árnyék.

Talmácsi biztatóan kezdte az évet, spanyolországi tesztelése jól sikerült, szinte az összes létező beállítást kipróbálták már a motoron. A verseny előtti edzéseken azonban újabb gondok merültek fel. Ahogy a Balatonring Team magyar motorosa elmondta, annyit kísérleteztek, hogy a végén eltévedtek az erdőben. A katari edzéseken bukott is Talmácsi, szerencsére megúszta. Végül az időmérőn a hatodik helyet szerezte meg, a versenyző elégedett ezzel első nekifutásra.

A 250-es vb csapatlistája és programja

Aeropuerto-Castello-Blusens (Aprilia): 6 – Alex Debon (spanyol)

Aprilia Madrid (Aprilia): 51 – Stevie Bonsey (amerikai), 77 – Aitor Rodriguez (spanyol)

Auto Kelly (Aprilia): 52 – Lukas Pesek (cseh)

Balaton Racing Team (Aprilia): 28 – Talmácsi Gábor (magyar)

Cardion AB Motoracing (Aprilia): 17 – Karel Abrahám (cseh)

CIP Moto (Honda): 48 – Soja Tomizava (japán)

Emmi-Caffe Latte (Aprilia): 12 – Thomas Lüthi (sávjci)

Mapfre Aspar Team (Aprilia): 19 – Alvaro Bautista (spanyol), 63 – Mike Di Meglio (francia)

Matteoni Racing (Aprilia): 16 – Jules Cluzel (francia)

Metis Gilera (Gilera): 58 – Marco Simoncelli (olasz), 15 – Roberto Locatelli (olasz)

Pepe World Team (Aprilia): 7 – Axel Pons (spanyol), 40– Hector Barbera (spanyol)

Racing Team Germany (Honda): 8 – Bastien Chesaux (svájci)

Scot Racing Team (Honda): 4 – Hirosi Aojama (japán), 35 – Raffaele De Rosa (olasz)

Team Tóth Aprilia (Aprilia): 10 – Tóth Imre (magyar), 75 – Mattia Pasini (olasz)

Thai Honda PTT SAG (Honda): 14– Ratthapark Wilairot (thaiföldi), 55 – Hector Faubel (spanyol)

Viessman Kiefer Racing (Aprilia): 56 – Vlagyimir Leonov (orosz)

WTR San Marino Team (Aprilia): 25 – Alex Baldolini (olasz)

A világbajnokság 2009-es programja:

április 12.: Katari Nagydíj, Losail
április 26.: Japán Nagydíj, Motegi
május 3.: Spanyol Nagydíj, Jerez de la Frontera
május 17.: Francia Nagydíj, Le Mans
május 31.: Olasz Nagydíj, Mugello
június 14.: Katalán Nagydíj, Barcelona
június 27.: Holland Nagydíj, Assen
július 5.: Amerikai Nagydíj, Laguna Seca
július 19.: Német Nagydíj, Sachsenring
július 26.: Brit Nagydíj, Donington Park
augusztus 16.: Cseh Nagydíj, Brno
augusztus 30.: Indianapolisi Nagydíj, Indianapolis
szeptember 6.: San Marinó-i Nagydíj, Misano
október 4.: Portugál Nagydíj, Estoril
október 18.: Ausztrál Nagydíj, Phillip Island
október 25.: Malajziai Nagydíj, Szepang
november 8.: Valencia Nagydíj, Valencia

A világbajnok magyar az első ötbe várja magát élete első 250-es versenyén. A legnagyobb esélyes az edzéseken is a teszteken is kimagaslóan teljesítő Alvaro Bautista.

bautista

Nehéz megjósolni, kik a vb-cím esélyesei. Bizonyos, hogy a teszteken remek formát mutató Bautista és a címvédő Simoncelli mellett a tavaly szintén világbajnok, a 125-ösöknél első Mike Di Meglio mellett Talmácsi is az esélyesek között van. A tavalyi bronzérmes, Mika Kallio a legnagyobb kategóriában folytatja. Talmácsi és di Meglio mellett az amerikai Stevie Bonsey jött még fel a legkisebbek közül.

A magyar motoros felkészülését gazdasági nehézségek is hátráltatták. Szerencsére a probléma megoldódott, összejött a pilóta egyesztendős költségvetését kitevő 2,5 millió euró, sőt az új támogatók, a Grupo Milton, a Logistic Land, a Sedesa és az Aspar Team segítségével a 3. futamtól Talmácsi még egy motort kap. A szponzorok biztosítják az együttes létrehozásának és fenntartásának teljes költségét, az utolsó pillanatban a tévéközvetítéssel kapcsolatos gondok is megoldódtak átmenetileg, az m1 ingyen megkapta a jogtulajdonosoktól a katari versenyt.

"Úgy érzem, mindent megtettünk a felkészülési idő alatt, amit megtehettünk, rengeteg támogatást kaptam a csapattól – nyilatkozta Talmácsi. – Szerintem jól állunk, de hogy pontosan a mezőny többi tagjához képest ez mire lesz elég, az csak most fog kiderülni."

aprilia

"A 250-es kategória egyébként is nagyon szoros – folytatta Talmácsi –, sokszor egy másodpercnél is kisebb a különbség több pilóta között. A felkészülés alatt általában nem a leggyorsabb körre, inkább arra figyeltünk, hogy egymás után több jó kört tudjak menni. Szerintem harcban leszek az élmezőnnyel."

Az Aprilia RSA 250-es

Motor: kétütemű, 90 ° V2, kettős vezérműtengely, folyadékhűtés, elektronikus vezérlésű Rave kipufogógáz-szeleprendszer

Hengerűrtartalom: 250 ccm

Sűrítési arány: 16:1

Max. teljesítmény: több mint 100 LE, 13 500 fordulat/ percnél

Sebességváltó: hatsebességes

Súly: 99 kg. Hossz: 1970 mm

Tengelytáv: 1345 mm

Üzemanyag-tartály térfogata: 23 liter

Talmácsi új motorral, Aprilis RSA 250-es vág neki a szezonnak. Ez gyakorlatilag a korábbi RSV 250-es motor továbbfejlesztett változata, az Aprilia 2008-ban készítette el a modellt.

A 125 kcm-es kategóriában az Aspar Team arathat. A tesztek és felkészülés során Julian Simon nyújtotta a legjobb teljesítményt, a szakemberek őt vagy csapattársát, Bradley Smith-t várják az élre, de Simone Corsi, Stefan Bradl és Nicolas Terol is az esélyesek közé sorolható. Kérdés, Sergio Gadeát mennyire kíséri idén az a pechszéria, amely az előző szezonját tönkretette.

A legmagasabb kategóriában Valentino Rossi legnagyobb riválisa Casey Stoner, Nicky Hayden, illetve Sete Gibernau lehet, aki 2006-os visszavonulása után tér vissza. Egy dolog tűnik biztosnak: a szezon a Ducatik és a Yamahák dominanciájáról szólhat.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?