De miért kellett a Renault-nak csalnia?

2009.09.18. 13:54

”Amit tett, teljesen szükségtelen volt” – nyilatkozta Flavio Briatoréról Bernie Ecclestone, arra utalva, a szingapúri bunda, amibe belebukott a menedzser és belebukhat a Renault, teljesen értelmetlen akció. A Forma-1 történetének legnagyobb balhéja kerekedett belőle, miután Nelsinho Piquet kitálalt, korábban hasonló csalás nem volt. Ecclestone-nak valószínűleg nincs igaza, ő is tudja, Briatore sokkal okosabb annál, mint hogy passzióból kockára tegye egy egész istálló karrierjét: nyomós oka lehetett, hogy az utolsó lehetőséghez nyúlt.

Sportszempontból semmi nem ösztönözte, Fernando Alonso egy éve ilyenkor 7. volt a világbajnokságban 28 ponttal, esélytelen bármilyen nagy eredményre, a győzelemmel egyetlen helyet sem lépett előre a listán.

A Guardian szerint szerződésében viszont benne volt, ha nem nyer futamot, szabadon eligazolhat a szezon végén, és egyelőre úgy tűnik, ez volt az ok: távozása súlyos lépshez vezethetett volna, nehéz nem a Renault kivonulására gondolni.

Alonso futamgyőzelme sansztalannak látszott, de ha valahol, a városi pályán lehet a legkönnyebben előcsalogatni a biztonsági autót, arra meg már stratégiát lehet építeni. Briatore lépett, a zseniális mérnök, Pat Symonds gyorsan kitervelte az egészet, Piquet végrehajtotta a részét és még szerencséjük is volt, minden nekik kedvezően alakult.

Alonso örült, Briatore elmondta, reméli, a jó eredménnyel meg tudják őt tartani. Sikerült, persze a sors ezúttal is formában volt: a spanyol egy hét múlva, rendes pályán, segítség nélkül, miután az első kanyarban a legjobbak közül többen lesodródtak előle Japánban, újra nyert.