no

Michelisz a 2. lett, szorongatta Mullert

2013.05.05. 14:45 Módosítva: 2013.05.05. 15:52
A túraautó-vb első hungaroringi futamán Michelisz Norbert a második helyet szerezte meg a francia Muller mögött, majd a második futamban a nyolcadik hellyel zárt. Ezzel a 12. helyről két helyet javítva a 10. pozícióra jött fel a pontversenyben.

Remek versenyzéssel második hely

Michelisz Norbert a vasárnap déli gördülő rajtnál megelőzte Mullert, a francia azonban Chevroletjével az egyenes végére visszavette első helyét. A magyar versenyző a Hondájával az első kanyarok után meg tudta tartani második pozícióját Yvan Muller mögött, és kimaradt abból a lökdösődésből is, ami miatt Monteiro hátra szorult. A második körben a portugál újabb izgalmakat okozott, a célegyenes végén nyílegyenesen csapódott a gumifalba, blokkoltak az első kerekei, így kiszállt a versenyből.

Az élen Muller és Michelisz elszakadtak a mezőnytől, mögöttük Coronel volt a legaktívabb, aki agresszív versenyzéssel előbb Chiltont, majd Huffot szorongatta hosszú körökön keresztül, de nem sikerült felverekednie magát a negyedik helyre, végül aztán a hatodik lett.

A hetedik körtől Michelisz elkezdte faragni hátrányát Mullerrel mögött, két körrel a vége előtt már fél másodpercen belül volt. Ekkor viszont a francia kicsit jobban odalépett, hogy megnyugtató előnye maradjon az utolsó körre. Bár Michelisz nagyon küzdött, nem tudta megfogni Mullert, így a második helyen ért célba, idei legjobb eredményével. Mögöttük a dobogóra még Gabriele Tarquini fért fel a gyári Hondával.

Michelisz a verseny után a Duna TV-nek azt mondta, mindent beleadott a rajtnál, megpróbált az élen maradni, de sajnos ez nem sikerült. Örült neki, hogy túlélték az első kanyart, és dicsérte az autót. „Büszke vagyok arra, hogy meg tudtam szorongatni Mullert".

Az első futam körről-körre

1. kör: Michelisz a rajtot jól kapta el, egy darabig vezetett is, de a célegyenes végén Muller az élre tört. A francia az első kör végére biztos előnyt épített ki az élen.

2. kör: A magyar versenyző tartja a második helyét, mögötte Tarquini egy másodperccel lemaradva a harmadik. Michelisz közben a második leggyorsabb kört futotta a mezőnyben.

3. kör: Muller egyre jobban kezd elhúzni, de Micheliszhez sem tudott közelebb kerülni Tarquini, közel másfél másodperc a hátránya.

4. kör: A francia az élen már egy másodperc fölötti előnnyel vezet, szerencsére Michelisz is elszakadt Tarquinitől.

5. kör: Az élen beállt a különbség, Michelisz már két másodperc fölötti előnnyel van Tarquini előtt, akihez egyre közelebb jön Huff.

6. kör: Muller és Michelisz a verseny felére teljesen elhúzott a mezőnytől. A harmadik helytől sűrű a mezőny, Tarquini, Huff és Coronel is nagyon közel van egymáshoz.

7. kör: Huffot egyre keményebben támadja Coronel. Az élen Mullernek egy másodperc az előnye Michelisszel szemben, utána már négy másodperccel maradt le Tarquini.

8. kör: Michelisz két tizeddel közelebb tudott kerülni az élen autózó Mullerhez, újra egy másodperc alatti a különbség közöttük.

9. kör: Huff és Coronel továbbra is egymással szórakozik. Közben Michelisz már csak hat tizedre van Mullertől.

10. kör: Coronel most került a legközelebb Huffhoz, de a külső ívről kisodródott, Bennani megelőzte. Michelisz fél másodpercen belül van már Mullerhez.

11. kör: Muller és Michelisz teljesen elhúzott a mezőnytől, már 12 másodperc az előnyük, beállt a fél másodperces a különbség a két pilóta között.

12. kör: Az utolsó körben Michelisz nem tudta már befogni Mullert, a magyar pilóta remek versenyzéssel szerezte meg a második helyet a hazai futamon, ez az idei legjobbja.

Baleset, safety car, nyolcadik hely

Michelisz Norbert első futamon megszerzett második hely után a kilencedik pozícióból kezdte a túraautó-vb második hungaroringi futamát. Michelisz próbálkozott előre törni, de már az első körben két koccanásban is benne volt. Előbb Gabriele Tarquininek volt balesete, miután Muller kicsit meglökte, kisodródott, aztán a szalagkorlátról visszacsapódva több autónak is nekiütközött, köztük Michelisznek is.

Két kanyarral később ismét meglökték a magyar Hondáját, aminek köszönhetően a 11. helyre csúszott vissza. A safety car a negyed kör végéig vezette a mezőnyt, ekkor Bennani vezetett a BMW-vel, de Huff már az első kanyarban megelőzte és utána el is húzott kicsit a többiektől és egészen a leintésig megtartotta első helyét.

A magyar bár időnként instabilnak érezte az autóját, szépen zárkózott, a hatodik kör végére már a nyolcadik volt, ennél előrébb azonban már nem került, hiába próbálkozott Chilton, majd Coronel mögött. Az utolsó előtti körben ugyan Nykjaer megérkezett a nyakára, de nem volt veszélyes rá. Az első futamot megnyerő Müller a másodikban is jól haladt, a 10. helyről indulva egészen az ötödik helyig verekedte fel magát.

A második futam körről-körre

1. kör: A rajt után Michelisz a belső íven maradt, nem kockáztatott. Tarquini nagyot ütközött, és kiesett, Michelisz a nyolcadik, de az ő autója is belekeveredett a balesetbe. Bejött a biztonsági autó.

2. kör: Muller lökte ki Tarquinit, akit most az orvosi személyzet vizsgál a baleset után. Michelisz autójának jobb hátulja sérülhetett.

3. kör: Takarítják a pályát, rengeteg a törmelék a baleset után. Tarquini autójának a bal első kereke is kitört. A safety car mögött Bennani az első, Michelisz a tizenegyedik helyre csúszott vissza.

4. kör: Még egy kört marad a pályán a biztonsági autó.

5. kör: Elengedték a mezőnyt. Huff az első kanyarban megelőzte Bennanit, Michelisz a 10., Muller a hatodik helyen

6. kör: Michelisz egy helyet jött előre sérült autójával, már a 9. A pálya felső szakaszán még egy helyet javított, D'Aste-t előzte meg.

7. kör: Huff őrzi az első helyet, Michelisz jó tempóban autózik, fél másodperccel van a 7. Chilton mögött.

8. kör: A magyar versenyző nem tudott előzni, de ott van Chilton nyomában, előttük Coronelék csatáznak.

9. kör: Három tized a különbség a magyar és Chilton között. Michelisz a célegyenesben megint kicsit leszakadt. Az élen továbbra is Huff.

10. kör: Michelisz beragadt Chilton mögé.

11. kör: Coronel kisodródott, és Michelisz elé esett vissza. Chiltont támadják mindketten.

12. kör: Huff, Bennani az élen. A nyolcadik Michelisz a kör végén került a legközelebb Coronelhez, aki közben Chiltont támadja.

13. kör: Coronel megelőzte Chiltont, aki le is csúszott az ívről, Michelisz el is kezdte támadni, de aztán ő is megcsúszott.

14. kör: Huff megnyerte a második futamot Bennani előtt, a harmadik helyen MacDowall végzett. Michelisz Norbert a nyolcadik helyen ért célba.

A második futam dobogósai: 1. Huff, 2. Bennani, 3. MacDowall, Michelisz a 8. helyen ért célba. A másik két hondás közül Monteiro a mezőny után, a boxból indulva 13. lett, Tarquini nem fejezte be a futamot, mint ahogy Engstler sem.

Michelisz Norbert így egy második és egy nyolcadik hellyel zárta a túraautó-vb idei magyar hétvégéjét, ezzel a 12. helyről két helyet javítva a 10. pozícióra jött fel a pontversenyben.

A következő futam két hét múlva lesz az ausztriai Salzburgringen.

Hatalmas volt az érdeklődés

A Hungaroringen a fedett főtribün szinte teljesen megtelt, ahogyan az első kanyarnál elhelyezett lelátó is, de az érdeklődők folyamatosan érkeztek, így a WTCC mezőnyének egyetlen magyar pilótája a tavalyi versenyhez hasonlóan ismét 40-50 ezer néző előtt bizonyíthatott.

Nem volt gyorsabb Michelisznél délelőtt

Michelisz Norbert a túraautó-vb hungaroringi időmérőjén fantasztikusat ment, a második leggyorsabb idővel kvalifikálta magát a mai futamra.

A vasárnap délelőtti bemelegítésen pedig behúzta az első pozíciót. A Zengő Motorsport honlapja szerint „lassú körözéssel kezdődött, fékvasalás, próbálgatás, nézelődés. Aztán borított! (...) Huff az utolsó pillanatban dobott egy nagy időt, de csak szorongatni tudta [Michelisz] Norbi eredményét."

Michelisz a legjobb hondás lett tegnap, a szombati nap összefoglalóját itt elolvashatja.

Kis Pál Tamás az 5. az Auto GP-ben

Az olasz LMR 71 csapat színeiben versenyző Kiss Pál Tamás kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott pályafutása első Auto GP-futamán, a Hungaroringen, ám hiába harcolt sokáig a dobogós helyezésekért, a végén csapata bokszban elkövetett hibája (nem tudták időben felrakni az egyik kereket) megfosztotta őt az ünnepléstől. Végül 5.-ként intették le. A második futamot is az ötödik helyen zárta a magyar pilóta.