Vendel
11 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Mészáros Lőrinc 2Rule-ja százmilliós veszteséggel kezdte a hódítást

2019.05.31. 22:11 Módosítva: 2019.05.31. 23:15

Mészáros Lőrinc legutóbb talán 2007-ben, egy gyújtáshibás cirkó előtt állhatott olyan tanácstalanul, mint a hazai sportruházati piac letarolására megálmodott 2Rule bukdácsolását figyelve. A madaras nájki gyártására és forgalmazására megálmodott Magyar Sportmárka Zrt. 2018. júliusi színre lépésekor a hazai könnyűipar felvirágoztatásáról és tetőtől talpig 2Rule-ba öltöztetett magyar sportról szóltak a célkitűzések. Az árusítás kezdetét pedig a tavalyi év júliusának végére, augusztusának legelejére ígérték. 

Hogy ezután mi történt, senki sem tudja, Mészáros madara talán a szabásmintát nézte térképnek, de valahol úgy eltévedt, hogy máig nem sikerült landolnia a boltokban. 

Mindezek ismeretében nem akkora meglepetés, hogy A Mészáros Lőrinc-féle Talentis Group tulajdonában álló cég 129,7 milliós mínusszal zárta 2018-at.

A veszteség különösen a 168,8 millió forintos értékesítési bevételhez képest tűnik jelentősnek, persze utóbbit akár kiugró sikernek is tekinthetjük egy olyan cég esetében, amelynek termékeit a potenciális vásárlók 99 százaléka akkor sem tudna megvenni, ha az élete múlna rajta.

Noha tavaly júliusban a 12 csapatos NB I. negyede – Felcsút, Diósgyőr, Haladás – már 2Rule-ban virított a bajnokság kezdetén. A cég honlapját pedig már ennél is korábban, a nyári világbajnokság alatt ezerrel reklámozták a Mészároshoz tartozó Nemzeti Sport címoldalán, egy visszaszámoló órával vágva a centit a webshop megnyitásának tervezett dátumáig. 

Ehhez képest ma 2019 májusának utolsó napját írjuk, és már az is rég eldőlt, hogy a kiesés elleni harcban egymással küzdő turulosok közül végül a Haladás mutathatja be a jövő évi kollekciót Soroksáron, Kazincbarcikán és Cegléden: azaz a másodosztályban.

Az MS Zrt. termékei viszont még mindig nem kaphatók kiskereskedelmi forgalomban – sem üzletben, sem online –, leszámítva pár átlagosnál is NER-ebb futballcsapat honlapjáról rendelhető futballmezt, erősen limitált méretben és színválasztékban.

turul

Sőt, az MS Zrt. még a vele szerződött, általa öltöztetett csapatoknak sem tudott kellő mennyiségben szállítani. A pécsi utánpótlásnak pedig egy 2018. decemberi vészbeszerzés keretében a nemzeti fülek számára rettenetesen csengő Macrontól kellett végül felszerelést rendelni.

A 128 milliós veszteséget egy meglehetősen áramvonalasított cégszerkezetű modellel sikerült kitermelni. A beszámoló szerint a vállalkozás átlagosan 9 fő teljes munkaidőben, és 1 fő részmunkaidőben foglalkoztatott alkalmazottal rendelkezett.

Ebből is nyilvánvaló, hogy a 2Rule bérgyártásban készül, már amikor éppen készül.

A tavalyi évben eladott, összesen 167 millió forintnyi sportruházat beszerzési ára 92 millió forint volt, a dologból úgy lett mégis tetemes veszteség, hogy bérköltségre még elment 33 millió forint, egyéb ráfordításokra 51 millió forint, illetve igénybe vett szolgáltatásokra még 87 millió.

Utóbbiakhoz valószínűleg a tavaly nyár óta bérelt, de 2018 végén is megnyitásra váró Váci úti üzlethelyiségnek, esetleg a tavaly nyári, teljes mértékben értelmetlen reklámkampánynak is volt némi köze, bár lehet, hogy Mészáros lapja sem kért pénzt a hirdetésekért, hasonlóan a márkát ingyen hirdető köztévéhez.

Mindezek ellenére is felesleges volna aggódni a 2Rule-ért, hiszen a figyelmes sportbarátok egyre több csapaton és sportágban találkozhatnak a cég termékeivel. Valószínűleg szájról szájra terjed a magyar sportban a márka jó híre.

A Magyar Sportmárka mindenesetre komoly rohamra számít a 2019-es évben, hiszen beszerzési áron számolva bő másfélszer akkora értékű, mintegy 143 millió forintnyi raktáron lévő árukészlettel fordult záráskor, mint amennyit tavaly eladott.

Ezen felül pedig 322 millió forint értékű "úton lévő áru" is szerepel a beszámolóban.

Olyan termék, ami már beszerzésre került, de még nem érkezett meg a raktárba. Vagyis beszerzési áron számolva a cég kilencszer nagyobb készlettel futott neki 2019-nek a tavaly eladottnál.  Vélhetően nem arra nagyközönségre alapozva, akit máig nem szolgálnak ki.