A rájátszás óriási hibáját összehozó bíró kapta a Super Bowlt

2019.01.16. 18:09

Heves vitát váltott ki a múlt heti Los Angeles Rams-Dallas Cowboys mérkőzésen az a bírói ítélet, aminél úgy találták, hogy már csak az is elég egy sack megítéléséhez, ha saját játékosa ragadja meg a Cowboys irányítóját. A döntésnél csak a magyarázat volt bizarrabb:

a mérkőzés főbírója, John Parry két verzióval is próbálta bizonygatni, hogy jól döntöttek, hiszen a szabályok kimondják, hogy ha valaki átölelve megragadja az irányítót, akkor le kell fújniuk a játékot annak védelmében, illetve Dak Prescott előrefele való mozgása is megállt, tehát vége volt a játéknak. A kettő magyarázat sem együtt, sem külön-külön nem állja meg a helyét, a pályán ugyanis az ölelés miatt fújták be a sacket, csakhogy ez a szabály szerelést végrehajtó játékosra vonatkozik, a saját támadófalembere pedig nem tartozik ebbe a kategóriába, a meccs után előjönni az előre mozgás megállásával pedig eléggé sántít.

Sem a fura ítélet, sem a fura magyarázat nem tántoríthatta el viszont az NFL-t attól, hogy Parryt és csapatát jelöljék ki a Super Bowlra játékvezetőknek, úgy érzik ugyanis, hogy a lehető legjobb kezekben lesz az év legfontosabb meccse a betliző csapatnál.

Az 54 éves Parrynek egyébként nem ez lesz az első Super Bowlja, a 2011-es Super Bowl XLVI-n már ő vezetett főbíróként a New York Giants és a New England Patriots meccsén, 2007-ben pedig az Indianapolis Colts és a Chicago Bears közötti döntőn side judge volt.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!