Hét órát taxizott, aztán vb-bronzot nyert

2018.03.02. 10:04

A Nagy-Britannia területén tomboló hóviharok és szélsőséges időjárás már nem egy jelentős sporteseményt átírt ezen a héten, így maradt el például a dartsosok Premier League fordulója is Exeterben, mert kérdéses volt, a sportolók, illetve a szervezők hogyan érnek át a pénteken kezdődő UK Openre. A szerdán elkezdődött fedettpályás atlétika-világbajnokság egyik dobogóját is majdnem átírta a hóvihar.

A tavaly 1500 és 3000 méteren is fedettpályás, brit Laura Muir Glasgowban él és a nem túl távoli Birminghambe igyekezett volna, de az útja végül kalandosra sikeredett. Mivel sem repülővel, sem pedig más tömegközlekedési eszközzel nem tudott volna eljutni, így taxit rendelt és egy hétórás, viszontagságos út végén érkezett meg Birminghambe.

Ahogy az állatorvosként dolgozó Muir a The Guardiannek elmesélte, az is kétséges volt, hogy egyáltalán megérkezik és nem kell útközben feladni:

„Megpróbáltunk először repülőjegyet szerezni, de minden olyan járatot töröltek, ami nekem jó lett volna. Aztán vonatot kerestem, de az sem sikerült. Ekkor próbáltam taxit intézni, ami összejött, de az utazás egy borzalom volt. Carlisle-nál jártunk, amikor olyan hófúvás jött, hogy a motorház tetőnél tovább nem láttunk, az ablaktörlők lefagytak, úgy nézett ki, hogy fel kell adnunk az utazást. Végül este 11-re estünk be, másnap délután pedig már versenyeznem kellett. Soha nem gondoltam volna, hogy az időjárás így át tudja szabni az életem”

A versenyre végül odaért Muir, a 3000 méteres síkfutástban a várakozásnak megfelelően az etióp Genzebe Dibaba győzött, aki harmadik vb-címét gyűjtötte be ezen a távon fedett pályán. Második a holland Sifan Hassan lett, míg Muir harmadikként ért célba. A brit versenyző még 1500 méteren lesz érdekelt. Csütörtökön három számban avattak világbajnokot.

Férfi magasugrás, világbajnok:

Marija Laszickene (ANA) 2,01 m

2. Vashti Cunningham (Egyesült Államok) 1,93

3. Alessia Trost (Olaszország) 1,93

A vb összdíjazása 2,464 millió dollár, az aranyérmesek 40 ezer, a második helyezettek 20 ezer, a harmadikok 10 ezer dollárt kapnak.