Megmutatták, milyen motor került a csalósbringába

2016.04.27. 13:27

Az első mechanikus doppinggal lebukott versenyző, Femke van den Driessche hatéves eltiltást kapott. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) az ítélettel együtt azt is nyilvánosságra hozta, hogy milyen rejtett motort használt a belga ciklokrosszos.

Van den Driesschét még a január végi világbajnokságon kapták el, az UCI akkor csak annyit közölt, hogy rejtett motort találtak, de részleteket nem közöltek. Az Index is eljuttatta márciusban a kérdéseit az UCI-nak, de hírzárlat volt az ügyben.

Kedden azonban már kiderültek a részletek. A belga kerékpáros a Vivax Assist nevű, bárki által megvásárolható rejtett motort használta a vb-n. Az elektromotort az üléscsőbe építették be, egy a kormánybandázs alá rejtett, bluetooth-os kapcsolóval lehetett aktiválni.

Forrás: Vivax-Assist
Forrás: Vivax-Assist

Az osztrák cég 2700 euróért (840 ezer) forintért árulja terméket. A kétkilós motor meglehetősen nehéz egy profi versenybringa súlyához (kb. 8 kg) képest, de úgy látszik, hogy ez a többlet megérheti, mert 200 Wattot tud hozzáadni a kerékpáros teljesítményéhez az egy töltéssel 60-90 percig működő motor.

Van den Driessche már a kezdetektől azt állítja, hogy nem az övé a lefoglalt kerékpár, hanem egy barátjáé, aki ott hagyta a versenydepóban a bringáját.

Az UCI ítélete után is maradtak azonban nyitott kérdések, azt egyelőre nem tudni, hogy ki építette be a kerékpárba az elektromotort.