Giro d'Italia: A szuperfavorit majdnem átrepült a korláton
- Bomba meglepetést hozott a Giro d'Italia durva hegyi szakasza
- Már az első kétezres hegy csúcsra járatta az izgalmakat a Giro d'Italián
- Már a nagy hegyek előtt bevadult a Giro d'Italia
- Száguld a Girón az ausztrál Zsebrakéta
- Cafatokra szakadt a sprinter meze a cél előtti bukásban
- Roglic a szakadó esőben is odavágott az időfutamon
- A Zsebrakéta nyerte a Giro d'Italia leghosszabb szakaszát
- Négyórányi szédületes tekerés után szökevény nyert a Girón
- A rózsaszín trikós bukott és szándékosan lemondott az első helyről
- Giro: esőáztatta szakaszon lett meg az első duplázó
- Egy tömegbukás ütötte ki a Giro egyik favoritját
- Giro: Negyedórát ünnepelt a győztes, majd elvették az első helyét
- Giro: a német bajnok volt a leggyorsabb
- Giro: sokkoló előnyt szerzett a favorit a döghegyen
- Giro d'Italia: Ítéletidőben Nibali nyert nagyot
- Giro d'Italia: Roglicot harapófogóba tette a rózsaszín trikós csapata
- Giro d'Italia: Thriller végén nyert a 170 km-t szökő olasz
- Ecuadori bringás nyerte a Giro d'Italiát
- Egész napos szökés után nyerték a Giro királyszakaszát
- Hihetetlen nap, én is sírok, mindenki sír
További Bringa cikkek
Több mint kétszáz kilométernyi szökés után Dario Cataldo (Astana) nyerte a Giro d'Italia 15. szakaszát. Az etap végén a favoritok is egymásnak estek, a rózsaszín trikós Richard Carapaz (Movistar) jött ki belőle a legjobban, még nagyobb az előnye. A második, a Giro legnagyobb favoritjának tartott Primoz Roglic (Jumbo-Visma) bukás miatt is kapott hátrányt, Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) közelebb került hozzá.
A Giro d'Italia mezőnye két kemény hegyi szakasz után vasárnap sem kapott egyszerű feladatot, bár csak három kisebb kategorizált emelkedőt kellett legyűrniük a bringásoknak, a 232 kilométeres táv és a hullámzó pálya azért alkalmat adott a harcra. Az etap egy része a Lombardiai körversenyről is ismert volt, a szezon utolsó klasszikusát is a Comói-tó környékén szokták rendezni.
Az Ivrea és Como közötti szakasz első 150 kilométere egy-két kisebb dombot eltekintve elég lapos volt, adta magát egy hosszú szökésre. Dario Cataldo (Astana) és már több szakaszon is szökésben lévő Matteo Cattaneo (Androni Giocattoli -Sidermec) elég hamar meg is lépett a mezőnytől. Mivel összetettben nem voltak veszélyesek, szép nagy előnyt építhettek fel, 130 kilométer után már 16 perccel vezettek.
Ez az előny akkor kezdett el gyorsan olvadni, amikor a Mitchelton-Scott csapata állt az élre, kapitányuk, Simon Yates szombaton újra formában volt, de Esteban Chavesért is hajthattak, aki 2016-ban itt nyerte meg a Lombardiai körversenyt. Később több más csapat is beszállt a vezetésbe, ötven kilométer alatt le is vettek nyolc percet Cataldóék előnyéből, és ugyanakkor a tempóváltás a főmezőny létszámát is leapasztotta.
A Colma di Sormanón kiderült, miért irányított a Mitchelton-Scott, Yates támadásba lendült. 15 másodpercnyire el is tempózott, de később megfogta a favoritok csoportja. Ugyanúgy járt Miguel Ángel López (Astana) is, aki a csúcs közelében támadott. A lejtmenet után megnyugodott kicsit ez a csoport, a két szökevény bízhatott abban, hogy az utolsó 25 kilométerre elég lesz nekik a megmaradt négyperces előny.
A favoritok csoportjában a második helyen álló Primoz Roglic került bajba, Jumbo-Visma versenyzője bukás miatt hátra maradt, és kényszerből bringát is cserélt, csapattársa, Tolhoek gépén folytatta. A rózsaszín trikós Richard Carapaz csoportja 20-25 másodperces előnybe került vele szemben, amit Roglic öt-hat kilométer alatt ledolgozott.
Az utolsó kemény emelkedőn Carapzék diktálták a tempót, Hugh Carthy (EF Education) hagyta ott őket, majd Yates is megindult, végül Nibali is iramot váltott. Carapaz tapadt rá, de meglepetésre Roglic nem tudta átvenni a támadást, 10 másodperces hátrányba került.
A lejtőn Nibali száguldott ( már kétszer is nyert Lombard-kört, kiválóan ismeri a pályát), Carapaz és Carthy csak üggyel-bajjal maradt a közelében. Roglic közben elmért a lejtmenetben egy kanyart, kis híján átrepült a szalagkorláton. Megúszta a bukást, de vagy húsz másodpercet veszített.
Büyük Tur yarışı farklıdır. Çok formdasındır, iyi başlamışsındır, parkur uygundur, her şey plana göre gidiyordur. Sonra tek bir kötü an, bir şanssızlık, bir hata tüm senaryoyu değiştirir. Hem de Roglic gibi iyi bir inişçi olsanız da. pic.twitter.com/YbTW1kz543
— Caner Eler (@canereler) 2019. május 26.
A lejtőzésben a szökevények előnye is vészesen fogyott, az utolsó három kilométerre már csak ötven másodpercük maradt Nibali előtt. Végül ebből 11-et tudtak megőrizni, Cataldo vitte el sprintben a szakaszt Cattaneo előtt.
Nibali a sík részen nem tudta megtartani előnyét, Yates, Carapaz és Carthy is felzárkózott rá. Közülük Yates hajrázott a legjobban és harmadik lett. Mögötte Carthy, Carapaz, Nibali volt a sorrend.
Roglic 40 másodperccel később gurult át a célvonalon, így Carapaz már 47 másodperccel megy összetettben a szlovén előtt, Nibalinak maradt 1:47 a hátránya, de már csak egy percre van Roglictól.
Eredmények:
15. szakasz, Ivrea-Como 232 km
1. Dario Cataldo (olasz, Astana Pro Team) 5:48:15
2. Mattia Cattaneo (olasz, Androni Giocattoli-Sidermec)
3. Simon Yates (brit, Mitchelton-Scott) +11 mp.
4. Hugh John Carthy (brit, EF Education First)
5. Richard Carapaz (ecuadori, Movistar Team)
6. Vincenzo Nibali (olasz, Bahrain-Merida)
7. Simon Yates (brit, Mitchelton-Scott) +36 mp
8. Rafal Majka (lengyel, Bora-Hansgrohe)
9. Domenico Pozzovivo (olasz, Bahrain-Merida)
10. Mikel Landa (spanyol, Movistar Team)
Összetett:
1. Richard Carapaz (ecuadori, Movistar Team) 64:24:00
2. Primoz Roglic (szlovén, Jumbo-Visma) +47 mp.
3. Vincenzo Nibali (olasz, Bahrain-Merida) + 1:47
4. Rafal Majka (lengyel, Bora-Hansgrohe) +2:35
5. Mikel Landa (spanyol, Movistar Team) +3:15
6. Bauke Mollema (holland, Trek-Segafredo) +3:38
7. Jan Polanc (szlovén, UAE Team Emirates) +4:12
8. Simon Yates (brit, Mitchelton-Scott) + 5:24
9. Pavel Sivakov (brit, Ineos Team) + 5:48
10. Miguel Ángel López (kolumbiai, Astana) + 5:55