Útban Ausztália felé

2000.03.06. 20:16
Múlt pénteken minden Forma - 1-es csapat befejezte felkészülését az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra, s a hétvégén az ötödik kontinens felé vette az irányt.
A tesztek utolsó napjaiban két ringen köröztek az autók: Mugelloban a Ferrari a kistestvér Minardival, míg Silverstone-ban az "angolok" a Prosttal kiegészítve gyakoroltak. Ám ahogy azt az évek során megszokhattuk, a pályán kívül zajló esélylatolgatás, illetve nyilatkozatháború több hírrel szolgált, mint a pályán történtek.

Silverstone-ban gyakorolt a Prost csapat
Már-már természetesnek számít, hogy Schumacher az új F1 2000-sel ismét pályacsúcsot döntött (1.24.705), s emellett egy sikeres nagydíjszimulációval hangolt a premierre. Az sem meglepetés, hogy a sokak által klasszisokkal lassabbnak tartott Barrichello újfent csak századokkal maradt el csapattársától. A Ferrari utolsó világbajnoka, Jody Scheckter szerint épp emiatt lesz a német idén világbajnok: "Schumacher legnagyobb motivációját Barrichello legyőzése jelenti. A brazil a kitűnő teljesítményével az idény során végig kergetni fogja "felettesét", úgymond belehajszolja Michaelt a győzelembe." Egyébként Scheckterrel azonosan vélekedik még, Ecclestone, Lauda, Berger, Mansell, valamint az egykori nagy rivális Hill, illetve az ex-csapattárs Irvine is.

Silverstone-ban a legnagyobb szenzációt egy olyan pilóta eredményei jelentették, aki karrierje során még egyetlen F1-es futamon sem állt rajthoz. A Williamshez kisebb hátsérülése után visszatérő 20 éves Jenson Button volt ugyanis a hét leggyorsabb pilótája. A zöldfülű angol megelőzte a szintén kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó egy szem Mclarent, melyet Coulthard kormányzott, illetve a Jordan pilótáit is. A többiek (Benetton, Arrows, BAR) bár részt vettek a tesztelésen, érdemi munkát már nem végeztek, inkább csak amolyan utolsó utáni ellenőrzésre használták a két napot. Más tészta a Prost istálló: Heidfelddel a volánnál még hosszadalmasan szerettek volna gyakorolni, ám az autó megbízhatatlansága ezt lehetetlenné tette. A fiatal német 48 óra alatt mindössze negyven fordulót tudott megtenni, - ebből tizet ráadásul esőben - így cseppet sem mondható derülátónak ausztáliai esélyeit tekintve.

Bizakodik viszont az aki már három éve folyamatosan ezt teszi: Coulthard idén is önmagát tartja a VB egyik favoritjának. Ebben azonban igencsak kételkedik az ír Irvine, aki egy interjúban "egyszerűen túl lassúnak" nevezte a skótot. Brit honfitársa természetesen rögtön replikázott, s hosszasan sorolta Barrichellot előnyeit Irvine-nal szemben: "jobban ért a kocsihoz, s megbízhatóbb is, mint Eddie, ezért vezeti idén ő a Ferrarit".

Összesített eredmények, Silverstone (március 1-2.):

1. Button 1.26.38
2. Coulthard 1.27.22
3. Trulli 1.27.40
4. Zonta 1.27.71
5. De La Rosa 1.28.10

Barrichellot azonban nemcsak dicsérik, de támadják is. Villeneuve-nek például az nem tetszik, hogy a brazil nem hajlandó tudomást venni a Ferrarinál betöltött "másodhegedűsi" szerepéről, s játssza a jófiút, aki mindennel tökéletesen elégedett. A vádlott azonban mindezzel mit sem törődik, válaszában megmondta, a versenyek után, a bajnokság folyamán majd mindenki meglátja, mire képes, s aztán ítélkezzenek róla.

A hét fontos eseményeihez tartozik még, hogy az Arrows ismét elhalasztotta új autójának hivatalos bemutatását. Az ok azonban az istálló számára örömteli. Az utolsó pillanatban ugyanis két új szponzor, a Lost Boys nevű médiavállalat, illetve Nagy-Britannia legnagyobb telekommunikációs cége, az Orange is támogatni kívánja az teamet. Utóbbi pedig nem is mindennapi összeggel, hanem 110 millió dolláros vagyonnal száll be a Forma - 1-be az Arrows partnereként. Így a kis(?) csapat A21-es kódjelű autóinak végleges - várhatóan narancssárga - fényezésével csak pénteken, az első ausztráliai szabadedzésen találkozhatunk majd.

Addig pedig már csak alig ötöt kell aludnunk, s ismét útjára indul a gyönyör...