Judit
2 °C
7 °C

Útban Ausztália felé

2000.03.06. 20:16
Múlt pénteken minden Forma - 1-es csapat befejezte felkészülését az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra, s a hétvégén az ötödik kontinens felé vette az irányt.
A tesztek utolsó napjaiban két ringen köröztek az autók: Mugelloban a Ferrari a kistestvér Minardival, míg Silverstone-ban az "angolok" a Prosttal kiegészítve gyakoroltak. Ám ahogy azt az évek során megszokhattuk, a pályán kívül zajló esélylatolgatás, illetve nyilatkozatháború több hírrel szolgált, mint a pályán történtek.

Silverstone-ban gyakorolt a Prost csapat
Már-már természetesnek számít, hogy Schumacher az új F1 2000-sel ismét pályacsúcsot döntött (1.24.705), s emellett egy sikeres nagydíjszimulációval hangolt a premierre. Az sem meglepetés, hogy a sokak által klasszisokkal lassabbnak tartott Barrichello újfent csak századokkal maradt el csapattársától. A Ferrari utolsó világbajnoka, Jody Scheckter szerint épp emiatt lesz a német idén világbajnok: "Schumacher legnagyobb motivációját Barrichello legyőzése jelenti. A brazil a kitűnő teljesítményével az idény során végig kergetni fogja "felettesét", úgymond belehajszolja Michaelt a győzelembe." Egyébként Scheckterrel azonosan vélekedik még, Ecclestone, Lauda, Berger, Mansell, valamint az egykori nagy rivális Hill, illetve az ex-csapattárs Irvine is.

Silverstone-ban a legnagyobb szenzációt egy olyan pilóta eredményei jelentették, aki karrierje során még egyetlen F1-es futamon sem állt rajthoz. A Williamshez kisebb hátsérülése után visszatérő 20 éves Jenson Button volt ugyanis a hét leggyorsabb pilótája. A zöldfülű angol megelőzte a szintén kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó egy szem Mclarent, melyet Coulthard kormányzott, illetve a Jordan pilótáit is. A többiek (Benetton, Arrows, BAR) bár részt vettek a tesztelésen, érdemi munkát már nem végeztek, inkább csak amolyan utolsó utáni ellenőrzésre használták a két napot. Más tészta a Prost istálló: Heidfelddel a volánnál még hosszadalmasan szerettek volna gyakorolni, ám az autó megbízhatatlansága ezt lehetetlenné tette. A fiatal német 48 óra alatt mindössze negyven fordulót tudott megtenni, - ebből tizet ráadásul esőben - így cseppet sem mondható derülátónak ausztáliai esélyeit tekintve.

Bizakodik viszont az aki már három éve folyamatosan ezt teszi: Coulthard idén is önmagát tartja a VB egyik favoritjának. Ebben azonban igencsak kételkedik az ír Irvine, aki egy interjúban "egyszerűen túl lassúnak" nevezte a skótot. Brit honfitársa természetesen rögtön replikázott, s hosszasan sorolta Barrichellot előnyeit Irvine-nal szemben: "jobban ért a kocsihoz, s megbízhatóbb is, mint Eddie, ezért vezeti idén ő a Ferrarit".

Összesített eredmények, Silverstone (március 1-2.):

1. Button 1.26.38
2. Coulthard 1.27.22
3. Trulli 1.27.40
4. Zonta 1.27.71
5. De La Rosa 1.28.10

Barrichellot azonban nemcsak dicsérik, de támadják is. Villeneuve-nek például az nem tetszik, hogy a brazil nem hajlandó tudomást venni a Ferrarinál betöltött "másodhegedűsi" szerepéről, s játssza a jófiút, aki mindennel tökéletesen elégedett. A vádlott azonban mindezzel mit sem törődik, válaszában megmondta, a versenyek után, a bajnokság folyamán majd mindenki meglátja, mire képes, s aztán ítélkezzenek róla.

A hét fontos eseményeihez tartozik még, hogy az Arrows ismét elhalasztotta új autójának hivatalos bemutatását. Az ok azonban az istálló számára örömteli. Az utolsó pillanatban ugyanis két új szponzor, a Lost Boys nevű médiavállalat, illetve Nagy-Britannia legnagyobb telekommunikációs cége, az Orange is támogatni kívánja az teamet. Utóbbi pedig nem is mindennapi összeggel, hanem 110 millió dolláros vagyonnal száll be a Forma - 1-be az Arrows partnereként. Így a kis(?) csapat A21-es kódjelű autóinak végleges - várhatóan narancssárga - fényezésével csak pénteken, az első ausztráliai szabadedzésen találkozhatunk majd.

Addig pedig már csak alig ötöt kell aludnunk, s ismét útjára indul a gyönyör...

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?