További Forma-1 cikkek
-
Elképesztő tűzijáték Monacóban, Verstappen dodzsemezve a pole-ban
- Az elfeledett dél-afrikai csapat, amely forradalmasította a száguldó cirkuszt
- A Ferrari és Lewis Hamilton is megszólalt a közös jövő kérdéséről
- Fernando Alonso csapata motorszállítót vált
- Az olasz szervezők bíznak egy extra versenyben a törölt F1-es futam helyett

A rajtrácson a megszokott 22 autó helyett csak 21 készülődött, mert Jean Alesinek a pályára jövet gondja támadt Prost-Peugeotjával, így a depóból kellett rajtolnia.
A kialvó piros fényeket a két McLaren kapta el a legjobban. Az első kanyarba fordulva Hakkinen vezetett Coulthard előtt, majd Schumacher, Frentzen, Barrichello és Trulli következett. Ez a szextett hamar két hármas csoportra bomlott, melynek első fele fokozatosan elhúzott a mezőnytől. Az élcsoportot záró Trulli után Villeneuve, De La Rosa, Irvine volt a további sorrend. A hatodik körben De La Rosa bal-első felfüggesztése eltörött, kereke leszakadt, valószínűleg ezért Irvine megpördült és kiállni kényszerült. Az eset miatt a pályára küldött ,,safety car" a tizedik körben engedte el újra a mezőnyt.
A következő forduló végén Coulthard váratlanul a boxba hajtott, de kisebb szervizelés után visszatért. Azonban néhány száz méter tudott csak megtenni, s motorhiba miatt kiesett. Hakkinen és Schumacher tovább száguldott az élen, ám a tizennyolcadik körben a finn motorja is csütörtököt mondott. A német ölébe csöppent hát a vezetés, őt Frentzen már tekitélyes, majd 17 másodperces hátránnyal követte. Barrichello, Trulli, Villeneuve és Salo egészítették ki a pontszerző hatost, amely a kerékcserékig már nem változott.
A ,,pit stopok" a harmincadik és a negyvenedik kör között zajlottak. Az élen állók közül csak Frentzennek akadt gondja az utántöltő berendezéssel: ő majd egy percet töltött a boxban. Csapattársa, Trulli azonban már el sem jutott a tankolásig, a 36. körben ugyanis felrobbant Mugen-Honda hajtóműve.
Eközben a fiatal Button, aki a startnál hat(!) riválisát is megelőzte, egészen a negyedik pozícióig jött föl, de természetesen saját kiállása után kikerült a ,,top six"-ből. A hatosfogatot ekkor M. Schumacher, Barrichello, R. Schumacher, Frentzen, Villeneuve és Fisichella alkotta, a negyvenedik fordulóban azonban a másik Jordan is kiesett, így Button ismét pontszerző helyen találta magát.
![]() |
Heidfeld már első Forma 1-es futamán meglepetést okozott |
Míg elöl a nagyok játszadoztak, valamivel hátrébb a kisebbek között ritkán látott küzdelem alakult ki a pontszerző helyekért. A negyedik Villeneuve és a nyolcadik Wurz között még három másodpercnyi különbség sem volt. A nagy csata azonban csak egy előzést -Salo kaparintotta meg Zontától a hatodik pozíciót - és egy kiállást - Button, motor - hozott, így a célig a sorrend már nem változott jelentősen.
Michael Schumacher senkitől sem zavartatva, csapattársa előtt megnyerte a versenyt. A Schumacher család boldogságát Ralf harmadik helye tette teljessé. Mögöttük a BAR első pontjait szerző Villeneuve, a benettonos Fisichella, s a remekül hajrázó Salo futott célba. A finn pilótát azonban később - Sauberjének szabálytalan méretű szárnyai miatt - kizárták, így a hatodik helyért járó egy egységet Zonta kapta meg.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |
|
Következő futam: Brazil Nagydíj, március 26.