Jordan

2000.03.17. 21:51
Eddie Jordan a hetvenes években maga is autóversenyző volt. Egészen a F1 akkori kapujáig, a F3-ig vitte, ám felismerve, hogy nincs meg benne az a ,,plusz", mely az elitkategóriában a csúcsra juttathatná, inkább saját Forma-3-as, majd Forma-3000-es csapatot alapított. Fő céljának pedig fiatal tehetségek felfedezését tekintette. (Az ő kocsijában lett F3000-es bajnok például Jean Alesi.)
A mindig különc ír úriember az F1-ben 1991-ben indított először versenyautókat. A bemutatkozó idénye remekül sikerült, hiszen a szezon végén 13 ponttal csapata a konstruktőr vb. ötödik helyén végzett.

A már említett ,,felfedező küldetését" - a sportág szerencséjére - a Száguldó Cirkuszban sem hanyagolta el. Fantasztikus kézzel választotta pilótáit. Nála kezdett az F1-ben Michael és Ralf Schumacher, Barrichello, Irvine és Fisichella, akik tejfölös szájú gyerekekből mára tapasztalt profikká érettek. Balszerencséjére azonban istállójának szerény anyagi körülményei miatt mindannyiukat tovább kellett adnia a gazdagabb vetélytársainak. Ez a folyamat egészen 1995-ig tartott, ám ekkor Eddie-re mosolygott a szerencse: gyári motorokat kapott a Peugeot-tól, majd egy évre rá szerződést kötött a Benson and Hedges nevű dohánygyárral. A győzelem azonban váratott magára, egészen 1998-ig. Ekkor autói már Mugen-Honda motorokkal futottak, s az egyiket - a csapatfőnök hagyományaitól eltérően - nem egy huszonéves, hanem a már világbajnok Damon Hill vezette. A sors iróniája, hogy éppen az öreg róka szerezte a Jordan első futamgyőzelmét a belgiumi Spában.

Tavaly az istálló eddigi legeredményesebb idényét zárta: Frentzen révén kétszer győztek, s a csapatversenyben az előkelő harmadik helyen végeztek. Idén a csapat ezt az eredményt szeretné túlszárnyalni. Ennek érdekében Jordan a kiégett Hill helyére a fiatal, s feltörekvő Jarno Trullit szerződtette le Alain Prost istállójától, valamint az anyagi hátteret is megerősítette. Frentzennek köszönhetően sikerült megszereznie a Deutsche Post millióit a már meglévő ,,cigarettapénz" mellé.

S mivel gépeit 2000-ben is a bivalyerős Mugen-Hondák hajtják, valamint a kasztnit az igen tehetséges Mike Gascoyne tervezte, kis szerencsével még a tavalyinál is több borsot törhet a két élcsapat - McLaren, Ferrari - orra alá.