Giancarlo Minardi olasz autókereskedő 1985-ben indította először autóit a Forma - 1-es világbajnokságon. Első pontját azonban csak három évvel később szerezte az istálló, Pierluigi Martini, Giancarlo unokaöccse révén. Legjobb idényük a 91-es volt, mikor is Ferrari motorokkal az összetett hetedik helyén végeztek. Szerény anyagi lehetőségeik miatt azonban a "nagytestvér" hajtóműveiről hamar le kellett mondaniuk, s gyári erőforrással - az igen gyenge Lamborghinitől eltekintve - azóta sem indulhatott az istálló.

Idén - bár a gyenge Fordoktól nem sikerült megszabadulni - a fejlődés folytatódhat, hiszen a Telefonica még nagyobb összeget fektet a csapatba. Valamint a Gené mellé igazolt másodpilóta, Mazzacane is fontos milliókkal járul hozzá az istálló költségvetéséhez, amely mindezek ellenére is a legszerényebb az egész F1-es mezőnyben.